Jak se tak zdá, levným DVD, které jsou přidávány k tiskovinám, dochází dech. Alespoň to tak vypadá z výsledků První novinové společnosti (PNS) za prvních pět měsíců tohoto roku. Informoval o tom web E15.
PNS od ledna do května distribuovala téměř 70 milionů příbalových DVD nebo CD, což je v meziročním srovnání pokles o 20 milionů. Vydavatelství, prodejci práv k filmům a hudbě a distributoři se tak v letošním roce mohou připravit na pokles tržeb o desítky milionů korun.
Příbalové DVD ovlivňuje ekonomická recese a také fakt, že atraktivní tituly docházejí. „Je to pravda. Jednoznačný pokles je evidentní a čísla stále padají. Na propadu se podepisuje řada faktorů. Vedle přesycenosti trhu a nedostatku atraktivních titulů je to i masivní výprodej remitendy, naprostý zmatek na trafikách. Padla jakákoliv pravidla,“ uvedl obchodní ředitel Ringieru Daniel Hort, který má na starosti tyto projekty v titulech jako Blesk, Aha! nebo Sport. Měsíčně Ringier takto vydává 40 až 50 filmových titulů.