Sobotní ráno přineslo na vlny Radia Melody nový hudební formát. Naše spekulace o převzetí formátu Radia Blaník se nepotvrdily, Radio Melody hraje pod vedením nového programového ředitele Petra Krále prověřený zahraniční pop-rock osmdesátých let. Ke změně názvu stanice na Radio Olympic zatím nedošlo, i když byla už v únoru schválena Radou pro rozhlasové a televizní vysílání.
Olympic? Pet Shop Boys!
Hudebnímu formátu Radia Melody dominují písně, na kterých „vyrůstala“ pro rádia nejvděčnější cílová skupina ve věku 25-35 let. Základ hudebního mixu je postaven na elektropopu osmdesátých let. Téměř každou druhou hodinu uslyšíte jeden ze starších hitů Pet Shop Boys, velmi často z rádia zní také osvědčené hity nestárnoucí Madonny, kultovních Depeche Mode nebo královny diskotékových ploužáků Sandry.
Ve vysílání mají své místo samozřejmě také Camouflage, Technotronic, Alphaville, Modern Talking nebo Queen. Vždy se ale jedná pouze o hity z dob největší slávy těchto skupin.
0% české hudby
Kromě toho, že přes noc nahradil country muziku elektronický pop osmdesátých let, došlo na Radiu Melody ještě k jedné zásadní změně. Melody, snad jako jediná stanice v Česku, od soboty naprosto ignoruje domácí interprety, se kterými slaví velké úspěchy rádia jako Blaník nebo Impuls. Je pravdou, že osdesátá léta nepřinesla zrovna záplavu té nejkvalitnější české muziky, ale několik kousků by se do nového formátu Radia Melody určitě zasadit dalo. Na druhou stranu může jít o vhodný marketingový tah v době značné nasycenosti posluchačů „tím nejlepším z české hudby“.
A co ten obal???
V tuto chvíli můžeme těžko spekulovat o tom, zda formát osmdesátých let bude úspěšný či nikoliv, jisté je, že takto orientované rádio v Praze dosud chybělo. V této souvislosti je třeba zmínit podobný pokus severomoravského Radiohradu, který nasadil hity osmdesátých let v posledním roce svého života, ale výsledky Mediaprojektu nárůst posluchačů nepřinesly.
O jedné věci ale spekulovat nemusíme – ta totiž překračuje hranice lidského chápání. Jak mohlo někoho napadnout ponechat původní obal rádia ve stylu country muziky i v novém a silně elektronickém formátu? Chápu, že se nevyplatí vyrábět nové jingly Radia Melody, když by se za pár dní musely předělávat na jméno Olympic, ale i naprostého laika by přece mohlo napadnout, že změnu hudebního formátu a názvu stanice lze provést současně.