Kolik televizí uživí český trh?

televizemaleOtázka by mohla znít, kolik domácích stanic může na českém trhu reálně fungovat. I přes těžké časy v mediálním světě jsou u nás podnikatelé, kteří si troufají vložit své prostředky do nových projektů.

Když se podíváme na český televizní trh, vedle poměrně bohaté nabídky lokalizovaných placených kabelových stanic tu máme i poměrně slušný počet „domácích“ televizí vytvořených pro český trh a provozovaných tuzemskými společnostmi. Skupiny Nova a Prima generují několik kanálů, dále je tu několik menších mediálních skupin a jednotlivých projektů a neustále vznikají nové. Příkladem může být zrod nové celoplošné televize Pětka, kterou připravuje vlastník TV Metropol a spolumajitel Mostecké uhelné Luboš Měkota, nebo vstup skupiny firem podnikatele Jaromíra Soukupa do televize Barrandov. Právě tento krok totiž může ovlivnit další podobu českého televizního trhu. Jenomže je tu i další hráč – vznik nové televize totiž připouští i třetí nejbohatší podnikatel v Česku Andrej Babiš.

Ten má samozřejmě dostatek zdrojů a rovněž už provozuje i vydavatelství AGF Media. Jenomže kdokoliv si troufne vložit své prostředky do televizního byznysu, musí počítat s tím, že výraznou část peněz na televizním trhu „spolknou“ skupiny Nova a Prima bez ohledu na to, kolik nových televizí se na trhu ještě objeví. Jenomže zdá se, že provoz televize v dnešních podmínkách lze přece jen financovat i z jiných příjmů než jen ze samotné reklamy. Jak jinak lze vysvětlit, že na českém trhu může působit bezmála dvacítka původních programů?

Autor článku: