Portál Výmoly.cz se stal vítězem hlavní ceny IEA 2011

iea-2011-rulickyLetošní ročník Internet Effectiveness Awards 2011 vyvrcholil minulý týden slavnostním galavečerem v Paláci Lucerna. Trofej pro celkového vítěze Grand Prix si odnáší portál Výmoly, který vyhrál i oborovou kategorii Auto Moto. Mezi nejúspěšnější se zařadila také společnost Asiana, která dokázala zvítězit hned ve třech kategoriích s projektem Letuska.cz nové generace a souvisejícím platebním centrem.

Dvě vítězství si odnáší portál na podporu dárcovství Darujsprávně.cz od OgilvyInteractive a aplikace TAXIcheck od agentury Et netera. Mobilním aplikacím se v letošním ročníku IEA opravdu dařilo, vždyť kromě zmiňovaného nástroje na kontrolu nepoctivých taxametrů, který si kromě ceny za nejlepší mobilní aplikaci odnesl i ocenění za inovace, uspěla i aplikace České pojišťovny k ohlášení dopravní nehody s pojistnou událostí a portál mobilního sázení sázkové kanceláře Fortuna. Letošní ročník tak ukázal, že propojení mobilních řešení se světem internetu je trendem dnešní doby a do budoucna příslibem kvalitních a inovativních projektů využívajících všech předností současných telefonů.

Celkovým vítězem letošního ročníku ankety se stal projekt Výmoly.cz, který upozorňuje na situaci na silnicích. Zástupce společnosti Plus Design & Marketing s.r.o. se po anketě vyjádřil k další budoucnosti portálu.

iea-2011-vymolyCelkovým vítězem ceny Grand Prix ankety IEA 2011 se stal portál Výmoly.cz. Foto: Asociace.BIZ

Na pódiu jste jen těžko zakrýval dojetí, co pro Vás celkové vítězství znamená?
Je to pro nás dalším obrovským dokladem toho, že tento projekt má smysl. Zároveň je to pro nás skvělá motivace do další práce a současně velký závazek, abychom v dalším ročníku připravili novinky, které tento projekt posunou do vyššího levelu. Samozřejmě očekáváme, že i díky tomuto ocenění se nám do značné míry usnadní vyjednávání s partnery, kteří uvažují o spolupráci na projektu, i s odpovědnými organizacemi, které chceme v ročníku 2012 ještě úžeji do projektu zapojit. Vedle pozitivní podpory médií je pro nás toto ocenění dalším velkým krokem ke zlepšení naší vyjednávací pozice. Naprosto se tím mění způsob, jakým můžeme komunikovat s odpovědnými orgány.

Váš projekt Výmoly 2011 upozorňuje na téma, které trápí většinu řidičů, jakým směrem se bude projekt vyvíjet v dalším ročníku?
Předně chceme ještě více zjednodušit způsob zadávání kritických míst. Do nového ročníku chceme vstupovat také s mobilní aplikací. Další ročník navíc přinese dynamiku v interakci mezi zapojenými uživateli a odpovědnými správci silnic. Díky novému rozhraní budou mít správci českých komunikací možnost aktualizovat stav daného výmolu, informovat o jeho opravě apod. Díky těmto novým informacím můžeme navíc vyhodnocovat reakční dobu jednotlivých odpovědných organizací či krajů. Rozhodně tak ročník 2012 bude obohacen například o hodnocení nejaktivnějšího a nejpomalejšího kraje. Naším cílem také je dodat k jednotlivým výtlukům doplňkové informace, díky kterým si každý uživatel bude moci udělat plastičtější představu o tom, kde je jádro problému. Další aktivitou spojenou s projektem Výmoly je, že jsme nyní v září oslovili studenty vysokých škol s tématem diplomových prací o ekonomických dopadech stavu českých silnic na naše automobily.

Zmínil jste i připravovanou mobilní aplikaci, tedy opět propojení internetového portálu s mobilní platformou. Co očekáváte od této inovace?
Mobilní aplikace jsou alfou i omegou pokračování celého projektu. O to aktivněji a ochotněji totiž budou uživatelé upozorňovat na kritické úseky a usnadní se tak evidence aktuálního stavu jednotlivých výmol. Vše směřujeme k ještě větší praktičnosti portálu Výmoly.cz.

iea-2011-rulicky

Letošní ročník IEA bilancuje Michal Kříž z pořadatelské Asociace.BIZ

michal-krizLetošní rekordní ročník soutěže internetové efektivity máme za sebou a je načase se podívat, kdo letos uspěl a proč. Nominováno bylo osmdesát osm řešení ve dvanácti oborových kategoriích, vyhlášeno bylo také ocenění za inovaci a pochopitelně Grand Prix. A stejně jako v předcházejících letech jsem se i letos setkal s kritickými hlasy. Ty se týkaly především vítězných řešení a tím pádem objektivity poroty. Nevím, jestli tady také platí oblíbené pořekadlo, že v Čechách se úspěch neodpouští, jisté ale je, že mezi porotci nebyly žádné konflikty zájmů a pokud se vyskytly, nemohli konkrétní porotci pro daná řešení hlasovat. Tedy tak jak členové poroty nezávisle na sobě hlasovali, tak byly na slavnostním galavečeru v kině Lucerna předány ceny za první tři místa v jednotlivých kategoriích. Kdo tedy letos uspěl?

První kategorie Charita a lidská práva měla stejně jako loni jasného vítěze v projektu Daruj správně agentury Ogilvy Interactive. Od loňska projekt obohatila nová část, cloudové řešení, kde významné firmy jako IBM, Telefonica O2 nebo ČSOB poskytují zdarma svoje aplikace. Vybralo se přes 10 milionů korun a invenční byla rovněž kampaň, propagující tento projekt, která zvítězila v kategorii Nejlepší mediální kampaň. Kategorii Business to Business jasně vyhrálo propracované platební centrum Asiana, vyvinuté společností AAron Group, podporující desítky platebních metod a s realizovanými desítkami tisíci objednávkami v celkovém objemu přes půl miliardy korun.

Kategorii Auto moto vyhrál malý, ale o to významnější projekt Výmoly, realizovaný společností Plus Design & Marketing, upozorňující na neutěšený stav českých silnic. Projekt je jedinečný i v Evropském měřítku, měl značnou mediální odezvu a ukázal, že díry na silnicích jsou v ČR celospolečenské téma, které nás všechny trápí natolik, že mu porota nakonec udělila také ocenění Grand Prix. Kategorie Spotřební zboží a služby našla jasného vítěze v portálu Letuška.cz, vyvinutého společností AAron Group, kde propracovaný vyhledávací systém, simulující chování lidského letenkového operátora, umožňuje snadno a rychle najít optimální spoj. Řešení zaznamenalo značný meziroční nárůst prodejů a zároveň značnou úsporu nákladů na personálních výdajích.

iea-2011-pavel-lupjanKategorii Bankovnictví a finance vyhrála mobilní aplikace České pojišťovny na snadné hlášení pojistných událostí od společnosti eMan. Porotce zjevně zaujal pohodlný a rychlý způsob hlášení a odesílání pojistné události včetně fotodokumentace přímo z místa pojistné události. Letos poprvé byla vyhlášena kategorie Nejlepší mobilní aplikace a užití mobilního marketingu. Zvítězilo řešení Taxicheck od společnosti Et netera a zároveň získalo ocenění za inovaci. Tato mobilní aplikace je poskytována zdarma a umožňuje zejména zahraničním návštěvníkům ČR zkontrolovat, zda je neokrádají taxikáři. Další oblíbené celospolečenské téma, v tomto případě s propracovanou metodikou počítání trasy pomocí GPS a navíc bez nutnosti datového připojení.

Kategorii Nejlepší použití videa vyhrál projekt Nokia & FAMU od agentury První multimediální, který promoval nový foto mobil Nokia N8 netradičním způsobem. Mezi studenty prestižní filmové školy FAMU byla uspořádána soutěž o nejlepší krátký film, natočený mobilním telefonem. Studentské filmy natočené telefonem překvapily svojí kvalitou a na YouTube zaznamenaly přes 30 000 shlédnutí. Kategorie Nejlepší užití on-line prodeje suveréně vyhrál portál Letuška.cz, popsaný výše. V kategorii nejlepší portál zvítězil mobilní sázecí portál společnosti Fortuna, vyvinutý společností Et netera. Toto řešení s měsíčním obratem třináct milionů korun mělo extrémně krátkou návratnost vložené investice a zaznamenává přes sto tisíc návštěv měsíčně.

Předposlední kategorií je Nejlepší využití sociální sítí a virálního marketingu, kde dominoval projekt Puma Creative Factory od společností Attention media a Concept One. Tato Facebook aplikace umožnila uživatelům navrhnout vlastní design kotníkové boty Puma a v krátkém čase oslovila skoro čtyři sta tisíc uživatelů. Poslední kategorií je iDnes kategorie čtenářů, kde více než 3000 čtenářů serveru iDnes vyhlásilo nejlepším řešením ONLINE, SMS a Mobilní jazyky od jazykové školy Evropské vzdělávací centrum, umožňující inovativní výuku jazyků přes mobilní telefony a SMS. Více informací o vítězných projektech najdete na www.iea.cz.

Cenu pro nejlepší mediální kampaň předal jednatel Impression Media

Mediálním partnerem akce byla kromě jiných i agentura Impression Media, která je největším internetovým mediazastupitelstvím na českém trhu a ve svém portfoliu má desítky významných projektů, mezi jinými i server RadioTV. Jedním z hostů slavnostního galavečera byl i jednatel společnosti Impression Media Pavel Lupjan (na předchozím snímku vlevo), který předal šek na 100 000 korun vítězi v kategorii Nejlepší mediální kampaň. Touto symbolickou tečkou se s pokrytím letošního ročníku Internet Effectiveness Awards 2011 na stránkách serveru RadioTV loučíme a těšíme se na shledanou v příštím roce.

iea-2011-zaverNa shledanou v příštím roce na IEA 2012. Foto: Asociace.BIZ

Autor článku:

Napsat komentář

Pro přidání komentáře musíte .