Druhá repríza Futuramy funguje, brzy nastoupí Simsonovi

futuramamalaPremiéru Futuramy v České republiky nemohlo sledovat ještě dostatečné množství diváků, nyní běží už druhá repríza a diváci jej stále vyhledávájí. Vybírají si ho samozřejmě mladší část publika. Prima Cool teď chystá Simpsonovi. A i ti by mohli mít zelenou.

Kdybych si měl vybavit jakoukoli asociaci se stanicí Prima Cool, byla by to jednoznačně právě Futurama, dále Heuréka a Hrdinové. Prvně zmíněný seriál musí drtit velmi těžkou konkurenci, sedmá večerní patří zpravodajským relacím a Ulici. Přesto zatím doahuje poměrně solidních hodnot. Kategorie 15+ hlásí 1,1%, pochopitelně to z dnešního pohledu není hlavní kategorie (a z obchodního hlediska už bohužel nikoho nezajímá), kategorie 15-54 let vykazuje 1,99%. A zúžíme-li skupinu diváků na 15-40 dosáhne Prima Cool v tomto čase hned 2,92%. Úspěch lze očekávat i u Simpsonů, ačkoli uvidíme některé díly už asi posté,  vždy se někdo ochotný dívat se najde.

Přečtěte si více o Simpsonových na Prima Cool:
Simpsonovi – poklad, který si Česká televize nechala vzít
Nový rok v televizi: Souboj tuzemských filmových hitů a Simpsonovic maratón

Futurama není jediným úspěšným titulem. Minulý týden se dařilo celé stanici: „Podíl na trhu po celý týden činil v cílové skupině Dospělí 15+ 1,62 %, v cílové skupině Dospělí 15-54 2,13 % a v cílové skupině Dospělí 15-40 2,35 % Shr. O samotném víkendu byl podíl na trhu ještě vyšší – v D 15+ 2,63 %, v D 15-54 3,31 % a v cílové skupině D 15-40 dokonce 3,55 %,“ pochlubila se Prima Cool svými výsledky v tiskové zprávě. Úspěchy přináší i reprízy (Pearl Harbor vidělo 121 tisíc diváků a Air Force One 183 tisíc diváků v cílové skupině D15+), ale i novinky. Sitcom Jak jsem poznal vaši matku vysílá Prima Cool od pondělí do čtvrtka v 21:35. Průměrně jej sleduje 1,1% diváků v cílové skupině 15+, v kategorii 15-40 si jej vybralo 1,75%.

Co mě prakticky nepřekvapilo je fakt, že diváci upřednostňují méně známé seriály. Důkazem je seriálová novinka Dům loutek – průměrný podíl na trhu v D 15+ činí 1,16 %, a v D 15-40 1,70 %. „Sledovanost těchto seriálů dokonce dosahuje lepších výsledků než úspěšné předchozí tituly, které byly uváděné ve stejných časech (sitcom Jmenuju se Earl a seriál Hrdinové II).“ Překvapí to někoho? Oba zmíněné tituly už diváci jednoduše znají z internetu. A právě tady se ukazuje cesta, proč neobohatit programové schéma ne tak známými seriály. Rád se podívám.

Prima Cool se nakonec ukazuje jako cesta správným směrem. Nabízí se ovšem otázka, zda si program na sebe může vlastně vydělat. Všechna uvedená díla jsou zpravidla premiéry a rozhodně ne levné. Snad se bude dařit i nadále. Aspoň někdo nevidí v druhém programu odkladový prostor. Ale to už naštěstí chápou i jiní provozovatelé. Na druhou stranu reprízy přeci jenom diváckou obec nalákají (viz JOJ PLUS).

Autor článku: