Kolik televizních sezon má jeden rok?

prima_novezpravyTelevizní vysílání se u nás v posledních letech ničím neliší od zažitých tradic. Kromě silné podzimní sezony přinášejí naše stanice i vánoční sezonu. Nižší investice směřují do jarní části, a úplně opomíjené je léto, kde se vysílají jen reprízy případně „béčkové“ akvizice. Narušit tuto tradici se snaží televize Prima, která i v létě přináší silné tituly. Její postup je logický, ale z hlediska efektivnosti rozporuplný.

Léto jako investice do image

Televize Prima letos přinesla řadu letních změn. Spustila novou podobu hlavních zpráv z rekonstruovaného zpravodajského studia, přinesla formát VIP zprávy s denní porci bulvárních zpráv ze světa celebrit. Posílila svůj access prime, což je podvečerní programový náběh do hlavního vysílacího času, a zlepšila vlastní prezentaci na obrazovce.

Všechny tyto změny mají za cíl posílit image televize v očích diváků, a využít hluchého období k posílení pozice na trhu. Jenže podobně se o to Prima pokoušela již v předchozích letech, a pokaždé se na podzim znovu zařadila na Novu.

Nova šetří, zařazuje i fotbal

Zcela běžný přístup je vidět na Nově. Pro ni je léto skutečně oddechovým obdobím, do kterého výrazněji neinvestuje. Reklamní příjmy jsou omezené, a tak není třeba mrhat programovým potenciálem. Poměrně překvapivě zařadila Nova do letního schématu fotbalovou Gambrinus ligu. Jenže i tento krok je jen dočasný. Fotbalové přenosy se budou vysílat jen do 10. září, odkdy je převezme placený kanál Nova sport. I to dokazuje, že Nova nechce riskovat. Nemůže si totiž dovolit, aby ji fotbalová liga snižovala průměrnou denní sledovanost v hlavní podzimní sezoně.

Je trochu překvapivé, že se do boje o fotbal nezapojila i Prima. Ta donedávna vysílala přenosy anglické Premier League na svém druhém programu. Po vypršení vysílacích práv ale nemá náhradu. Fotbal přitom ani jedna z českých televizí nevysílá exkluzivně, a tak by investice do podobného produktu mohla být pro Primu přínosem. Uvidíme, možná se pokusí za dva roky, až bude situace na trhu příznivější.

Nyní se spíš zdá, že všechny české televize mají v jednom roku jen dvě hlavní sezony – podzimní, a vánoční. Prima se pokouší vytvořit silné období i z léta, počíná si však rozpačitě. A pokud se zvýšené investice v létě nepromítnou do lepší pozice na podzim, je celkem možné, že tohle bude poslední nadprůměrné léto v režii naši komerční dvojky.

Autor článku: