V sobotu 12.12.2009 ve 12:12 odstartovala na Slovensku nová rozhlasová stanice Europa 2. Nahradila ne příliš úspěšně Rádio Okey.
V úvodním vysílání uvítala posluchače víkendová moderátorka Barbora Rakovská. Společnost jí dělal Leoš Mareš, který mimořádně doplnil pondělní Ranní show s Dominikou Dadíkovou. Ve studiu se ještě vystřídaly i další osobnosti – Dara Rolins, Marta Jandová nebo Libor Bouček.
Více informací Vám přineseme v zítřejším článku. Mimo jiné přineseme všechny důležité informace a navíc přineseme rozhovor s ředitelem české Evropy 2 Petrem Vladykou, který byl pověřen vybudováním projektu Europa 2. Rozhovor nám poskytnul v sobotu zhruba dvě hodiny po startu Europy 2. Zajímalo nás například, jaké bylo budování celého projektu či proč se rozhodli vsadit zrovna na značku Europa 2. Dozvíte se mimo jiné také to, na co se můžete ve vysílání těšit po Novém roce.
Europa 2 bude samostatná fungující jednotka – ryze slovenský produkt, nebude řízena českým vedením. V současné době se hledá vedení čistě slovenské. Majitelem slovenské Europy 2 je skupina Lagardére Active, v České republice provozuje Frekvenci 1, Evropu 2, Rádio Bonton nebo Rádio DJ. Ve velkém se soustředí i na četné webové aktivity.
Radia Okey je škoda!!
Nevím co ještě mohlo na Okey někoho zaujat. Byla to jakási demoverze rádia se smyčkou dokola toho ohraného. E2 je oproti tomu trošičku lepší. Nevýhoda toho je, že si potom na formát E2 navyknou ostatní rádia a sníží se i náklonnost k Sro 4 FM. Pozitivum bych viděl v tom, že kdyby bylo vlastní slovenské vedení a tamnější E2 by se neomezovala playlisty od nás, ale tomu bych tak sotva věřil. E2 jak je známo, je francouská značka a při návštěvě Francie ta stanice na mně nepůsobila špatným dojmem, kromě toho je ve Francii i Fun.
Logicky rádia, která vrzají pár rytmických zahraničních hitů posledních třiceti let už víc posluchačů mít nebudou. To je v současnosti problém skomírající F1 a Okey. S Okey udělali krátký proces. I proto vsadili na značku Europa 2.
Na okey bylo dobré, že hrálo prostě trošku jinak, i písničky, ktere se někde moc nehrajou, dyt ty radia hrajou všechny teměř to same, liši se jen nepatrně Sem k nám na moravu doznivala dobrá vlna poprocku. Ale asi to tak ma byt, když nevykazoval dobre vysledky v poslechovosti.
Poprock to si říkali oni. S ním to mělo sotva co společného. Každá druhá písnička Zuzana Smatanová. Ještě než to patřilo Lagardere tak tam aspoň hráli víc méně známých sloveských skupin, ale osobně mě to nezaujalo. Když si psal poprock, úplně jsem zapomněl na Okey a vybavil se mi současný Hey.
Rádio OKEY nemělo šanci. S tím , co hrály , bylo neudržitelné. Česká F1 čka padla
už dávno. Až si ji pustíte za rok , bude hrát to samé. Evropa na Slovensku jenom
doplní trh neposlouchanosti. N aHEY hrají také méně známé slovenské skladby a kvůli
nim se dá někdy poslouchat. Jediné rádio , které na Slovensku dobře hrálo , bylo
ROCK FM. A kde je mu konec.
Část je pravda a část ne. Není pravda, že Rock FM bylo jediné slušné rádio na FM na Slovensku. Kdysi dávno tam existovalo velmi slušné rockové rádio Rebeca a v Bratislavě snad dokonce existovalo Oldies rádio. Je ale pravda, že Slovensko je v této chvíli, tedy v prosinci 2009, jediným státem z EU, který je na tom s FM, ještě hůře nežli my.
Slovensko nám jde v patách, jak se tam chytne E2, tak ostatní AC rádia na to doplatí a budou se muset zajímat o dance, jako u nás KISS, to by mohl třeba FUN pokud ho nepředběhne Go Deejay, který má zálust vysílat i mimo Trenčín, V Blavě je taneční SiTy a Žilině, Košicích Hornet. Kdo by se chytl s rockem, to nevím. Možná by tam mohl Beat, ale nějak mi nepříde že by se po rocku Slováci sháněli jak u nás. Rebeka hrála totiž i něco jiného než rock, třeba Jazz, proto sa jim možná nepáčil. O rock folk country se pokoušel AZ dnes Rockmax, ale velice rychle si to rozmyslel.
Vidím to maličko jinak. Kiss se mohlo kdysi dávno zajímat o rock, jenže to ke své smůle a tuposti neudělalo, ač mělo tehdy vynikající pozici, zajímalo se úplně zbytečně o vyčpělý pop. Na konec to došlo, až tak daleko, že udělalo naprostý opak, co udělala Evropa 2. Tedy místo centralizace. Kiss udělalo decentralizaci. Tehdy měli druhou šanci, mohli se zajímat o dance, stejně jako se zajímá Kiss na Ukrajině a Kiss v Maďarsku. Ale české Kiss prošvihlo i tuto druhou šanci a dál se zajímalo o vyčpělý pop. Další šanci už nemají, jediné kam se dostali, je ta decentralizace, která jim umožnila být trochu více regionální, nežli některá jejich konkurence a to je tak asi všechno, co dokázali. Pro rockery musel vzniknout BEAT, který dnes jede jako nikdo a poptávka po něm je stále vysoká, tedy nejvyšší v republice, po Country rádiu, po kterém je poptávka jako po jediném snad ještě vyšší. V dance pak Kiss dávno bere Helax nebo DJ radio. Obě ovšem disponují jediným vysílačem. Ovšem ten Radia DJ je pouze pro Pražáky jako skoro všechno v této zemi na FM, ovšem ten Helaxu je silná Ženeva a má na Moravě pěkný dosah.
Přátelé, občas mám pocit, že většina z vás žije ve svém spikleneckém konspiračním světě a že o skutečném světě rádií nemáte ani tušení a především Vám chybějí souvislosti atd. Stále se snažím pochopit, proč neustále vytahujete ukrajinský Kiss jako příklad, to nejde!!! Ukrajina a Čechy, to je úplně něco jiného a nejvíce mě štve, že se tu propírají Kiss Radia, zrovna ta sí´t, která v současnosti jede jeden z nejoriginálněších playlitů vůbec, najsou se zde mnohem dříve novinky než na rádiích, které „hrajou to nejnovější“, jedou zde hudební speciály v množství v českém éteru nevídaném (Kiss JČ jede každý den speciál), jedou zde songy, které jiná rádia nezahrají a to už nejen ve speciálech nebo Jukeboxech a celkově je sound rádií Kiss velmi stylový a podařený a myslím, že v rámci možností jsou i úspěšná (poslechovost jde vzhůru již několik Radioprojektů …). Tak hergot, proč tu neustále omíváte to samé a srovnáváte něco nesrovnatelnéh, už rok a půl jedou Kiss Radia styl „rytmic radio“ a důkazem úspěchu je i Párty Time na Fajnech případně Flashback na Asii 3 (pardon, Evropě 2), s tím vším přišel Kiss první a následně je to začalo praktikovat jinde, jeden ze zaměstnanců na Fajnu mi potvrdil, že Party Time je reakcí i např. na veleúspěšnou Horečku sobotní noci na Kiss JČ a Kiss Protonu (ostatní Kissy si jí programujou jinak) …
No, jo oni jsou Čechy něco jiného a Slovensko něco jiného. Asi to budou ty Mečiarova špecifiká a Klausova specifika a asi proto, to má nejhorší rádia v EU. Jistě Ukrajina jednak není v EU a jednak jejich Kiss patří do francouzské rádiové skupiny a nemá s českým nic společného. Na druhou stranu radia Kiss jsou bohužel jediná rádia irské skupiny Radio Investmenst, která nejsou profilová, ale stále nemastná a neslaná. Tak je možné, že z hlediska té české poslechovosti, co se tady stále měří, úspěch mají. Ale to je zase svět, který jako posluchače, zcela a ani trochu nezajímá mne. Protože v tomto žebříčku vede Impuls a za ním je Frekvence 1 atd. Což jsou rádia zcela neposlouchatelná a do značné míry odporná. Takže to budou asi ta specifika. Můj šálek kávy to není. Takže pokud se měří něco v tomto duchu, nemá smysl se o tom vyjadřovat. Buď tam hrát umí a pak si to pustim nebo tam hrát neumí a potom to vypnu. Z toho, co chytím na FM u nás, tak umí hrát jenom Beat. Jinak nikdo jiný. Jen ten to dělá poctivě a hraje věci, co k sobě patří a neruší to věcmi, co tam nepatří.
Doplnění, aby si to někdo blbě nevysvětloval, což už se taky stalo, slovy ,,co chytím u nás“ mám na mysli, přesně to, co já chytím doma na FM. Tedy nejsou tím míněna všechna rádia na FM, která jdou, kde zachytit, na území České republiky. Mluvím pouze o tom, co fakticky chytím. Z rádií Kiss je to Kiss Delta.
Ještě doplním. Fajn rádio mi naštěstí a jsem tomu rád, není dostupné žádné. Ale mírně řečeno se podivuji nad tím, proč mají být Kiss srovnávána s něčím, co je ještě horší ? Tedy domnívám se, že tzv. Hitrádia a Fajnrádia, to je také docela slušná spodina. Tedy jiného charakteru nežli Impuls a F1, ale podobná. Tak to snad Kiss stojí výše aby se musela srovnávat s tímto, ne ?
F1 hřeje u srde že je v poslechovosti zatím relativně vysoko nad radiožurnálem. A v přístích výsledcích pude dolů, pokud vydrží hrát to samé. I když rotace na E2 jsou vysoké, tak díky nové muzice se stímto formátem může držet, nemusí jí vadit nějaký ten výkyv, prostě na E2 je ten odbyt hudby lepší a je to znát. S F1 by se dalo udělat víc oldies, country, tak jako Čas v Brně. Ale víc pro všechny, (jestli to ještě nepochopili), je nic pro nikoho. Nebo by pochopitelně mohli rožšít nabídku jejich světových hitů o méně známé kousky, ale to se bojí, že posluchač navyknutý na to samé, by přepnul, i kyž teď už je to asi jinak. Možná si na F1 myslí, že je jsou pro ty, které omrzí E2. Nechť je na E2 agresivní rotace a F1 by hrála taky nové věci a třeba víc skladeb, prostě by měla slogan: „koho nebaví E2“, to by byl asi nejlepší stav, protože sočasně už je formát F1 vyždímaný a nepomůže přemlouvat posluchače: Jenom hity, hity vašeho srdce, nebo jestli ještě někdo sežere nic pro nikoho. V současném stavu kdy není co naladit, už se musí moc posluchač přemlouvat aby tu F1 vydržel. To E2 se svým formátem může s kosmetickými úpravami fungovat léta, i to vyřešilo triviální otázku proč ne třeba F1 na Slovensko. Třeba Impuls dokáže na potřeby posluchačů zareagovat rychleji, u F1 to bude revoluce, jak před lety. Tehdy tam tomu programu udělala čáru přes rozpočet pí. Tachecí, ale tento formát stabilní není, a nepomůžou kampaně trapáci na jedničku.
U F1 je asi nejhrůznější zhoršení programu, ke kterému došlo v poslední době v ČR na FM. Zdá se, že její vedení se rozhodlo za každou cenu kopírovat Impuls. Radiožurnál jen čeká na takovou její chybu. Kde je ta doba, kdy F1 byla docela přijemným, rádiem, tedy běžel tam Dámský klub a šla považovat skoro za takové rodinné rádio. Kde je ta doba, která přišla o několik let později, kdy tam hrávali celkem velké množství zahraničního solidního oldies a F1 aspirovala na docela slušné oldies rádio. Kde je ta minulost F1. Dnes nesahá opravdovému Oldies rádiu ani po kotníky. Ovšem to také disponuje pouze dvěma vysílači, jedním jako obvykle a každý v Praze, druhým v Táboře. Ano E2 je dnes o mnoho příjemnější nežli celá F1. E2 má šťávu a je o něčem. F1 už není nic. Vůbec nic. Slováci se samozřejmě shání po rocku. Velmi. To dokazuje i počet jejich rockových internetových stanic. Co se na Slovensku nechytá, to je folk a country. Na to tam opravdu nejsou zvyknutí a nemůže to uspět, tak jak to vždy uspělo a musí vždy uspět v Čechách. Ale s rockem je to tam úplně normální, tedy rockové koncerty tam mají stejnou popularitu jako u nás a v tomto se Slováci od Čechů nikterak neliší, liší se jedině a pouze jejich hloupoučké stanice na FM. Nejlépe by bylo, když by HEY zahrnulo do svého programu Rockové hity, to můžeš i Slovensko. Tedy tak jako začali na Hey Čechy a Profil a Praha, hrát sem a tam dobrý rock ( Hey Ostrava a Hey Brno ho hráli vždy), tak aby i HEY na Slovensku se pustilo do rocku. To by potom Hey mohlo být nejrockovější stanicí na FM na Slovensku.
F1 sice Impuls kopíruje (české písničky na jedničku), ale pozdě. Impuls dobře ví, že socpop pomalu nebude to, co z čeho budou navždy těžit. Od té doby, co B. Tachecí zrušila dámský klub, a udělala oldieshitovou stanici, tak Škoda to očesal o oldies, ale to mělo být přesně obráceně, jestli chcou, aby se jim to vyplatilo.
Hey Slovensko se bohužel vyhrabalo z poslechovosti na hranici statistické chyby a vnutilo se Slovákům i se svojí socpopíkovou tváří takže mince rozhdla, že příjemný formát pro začínající rokery raději ne.
Ano. S tím Impulsem je to zcela přesné. Ředitel Impulsu se zde na serveru v nějakém rozhovoru dokonce i kdysi vyjadřoval, že je mu to zcela jasné, že éra socpopu končí. Ostatně lehká přeorientace byla zaznamenána již i na stanici Blaník. Ano s tou F1 je to od Tebe velice přesná poznámka a myslím si naprosto totéž. Jedna z možností jak F1 zachránit a vytáhnout jí kamsi, je přidat kvalitního zahraničního oldies a nikoli dělat toho, opak.
Pro Josého: Přeci jenom jsou ty kissy tanečnější než bývaly. DJ, Hellax to sice není, ale znát to je, a pomohl jim rytmus, tanec, zábava.
Ale ano, to rozhodně jsou. To s Tebou zcela souhlasím. Já nenapsal, že nehrají dance. Oni ho hrají. Ale nehrají ho naplno 7×24. Nejsou oděni ve stylu dance. Jen si tak vlažně koketují, jako když by nebyli rozhodnuti nebo nevěděli, co by nebo chtěli zároveň sedět na dvou židlích. Tedy být jako ,,in“ a ještě být i dostatečně konzervativní. Jenže někdy to nejde, zvláště v muzice a vysílání to nejde. Buď je to naplno nebo je to vlažnost. Stejně to dělali tehdy s rockem jako to dělají dnes s dance. Ani ryba ani rak. A to takhle prostě nejde.
Myslím že přeci jenom teď by se dalo říct, že je to spíš dance, než suchý pop. Přes den je to takový dancepop večer je to trochu progresivnější, myslím, že to udělali v rámci možností stejně dobře s procentuálním zastoupením dance, jako Hey rockové hity to můžeš. Třeba já mám možnost poslechu FREE, takového dance rádia 7×24 , občas u toho vydržím i hodinu, ale i tak jsou tam rotace podobně jak na E2, i když říkají, že hrajou to co jinde ne. Vydržím u toho proto, že posluchači jsou jim ve srovnání s KISS milejší než komerce. Když vzpomenu Hellax, tak taky je spíš večer poslouchatelný, přes den jsou to opakovačky dance hitů a za každým po deseti reklam, u DJ nevím.
Opět ti musím dát za pravdu. Ještě nedávno to byl spíše popdance, dnes je to více dancepop. Též a to vnímám i jako velice objektivní kritiku mne sama, ano, večer jsou ta rádia odvázanější, zcela všechna, to je pravda. Já, to většinou beru, co píšu, jen podle dopoledního vysílání. Nic méně si myslím, že právě ta decentralizace Kiss a jejich vyšší regionálost, je bude držet a stále shazovat zpátky do popu. Na druhou stranu to umožňuje, tam, kde jdou chytit dvě různá Kiss, si poslechnout třeba i dva různé dance pořady po sobě. I jsi se velice trefil do toho srovnání s Hey. Tedy, že dnes jsou Kiss dance asi tolik, co jsou Hey rock. To je fakt. Vyjde to nastejno. Ani Hey to nedělají pořádně. V tomto úhlu pohledu je to velice podobné a velmi srovnatelné. Ovšem podle jakési strmosti křivky nebo zaujetí nebo mojich chvalozpěvů na Hey, ty zase plynou z té velké změny. Zatím co Kiss už přešlapují mezi dance a popem pár let a stále to ještě nedošlapali nebo tedy posunují se tak jednou hladce a jednou obratce, velice pomaličku, krůček po krůčku i když mám dojem, že jednou jim stejně nezbude nic jiného, nežli tu brzdu uvolnit a sklouznout do toho oběma nohama, tak u Hey to byla obrovská změna. To byl prostě zlom. Ono to tedy prolínalo taky roky, tedy napřed pozvolna a pak to stejně byl nápor a změna. A zvláště ze socpopu do rocku. To je prostě pro mne černá a bílá nebo negativní a positivní. To je prostě otočka. To je z odporné stanice rázem příjemná stanice. Takže tohle prostě chválím. I když samozřejmě na Beat to nemá. Ono to nemá ani na Rock Zone ani na Rock Max. Možná to dokonce nemá ani na Hanou Olomoucko s programem sky rock, dokonce to možná nemá ani na Rock rádia. Nic méně, ta změna je prostě ohromě potěšující.
No Hey na Rockrádia bych řekl zase má. Ty jsou dělány víc ve stilu hitrádií, to u Hey aspoň tady na Moravě jde poznat že vycházejí z poctivého rocku, dokonce bych řekl, že teď mají víc skladeb přes den, při poctivém rocku jsem už přes den ani nezapínal, bylo to to samé, možná se mi to zas oposlouchá, i to je možné. Každopádně bylo to smutné jak to to tam Petr Gracias doklepal se svými profilovými pořady. Nejdřív ho přesunuli na víkend popoledni a pak mu kus po kusu ubírali čas až se teď docela vypařil. A ještě možná víc škoda toho no jak se mu říkalo – jo artrocku, hudbě neslýchané, to snad nehraje ani Beat, jedna věc se mi příčí, co převzali od Beatu a to že se teď večer něčím zabývají, nějakou skoupinou a mezi tím hrajou skoro poprock.
Tak já samozřejmě píši o tom, Hey, co zde máme my, tedy o Hey Čechy. Hey Ostrava-Brno je něco jiného. To bylo druhé nejlepší rockové rádio v ČR ihned za Beatem, kterému slušně šlapali na paty. Mně vážně už točí ta polovičatá rozhodnutí a jednání aby se vlk nažral, ale koza zůstala celá. Ty všechny strachy jako následek dob minulých. Správné řešení u Hey bylo od samého začátku to. Pustit všude na plno Hey Ostrava poctivý rock a pro Prahu a Pardubice a Brno a Liberec udělat odpojováky. Jenže to je asi něco nemyslitelného taky jednou odpojovat z něčeho Prahu. Jako asi nejde unést aby Ostrava byla taky v něčem nad Brnem. Ovšem síť sjednotit musí. Takže napřed se sloučilo Brno s Ostravou, tedy sestříhali to na jedno a odpojováky dostala chudák Ostrava, kde bylo Hey nejlepší, od začátku. Takže to sloučení lidi prokleli a mělo to dost negativní ohlas, ale po čase se to srovnalo a opravdu to přineslo více ART ROCKU, což bylo chváleno. Jinak BEAT samozřejmě ART ROCK hraje a to v dosti značné míře. No a nyní nastala u Hey fáze dvě, tedy slučování Praha-Pardubice-Liberec (které mají společný program již dávno) s Brno-Ostrava. Tato fáze se pozitivně projevila v čechách, což je to o čem mluvím. Ovšem negativně se projevila na Moravě, kde Hey ztratily část své rockovosti a nevím kam až v současné chvíli klesly. Já píši pouze o vzestupu v Čechách. Opravdu toto nejsem schopen příliš dobře porovnat, tedy nevím úplně přesně, kam až se v propadu dostala Hey na Moravě. A taktéž nevím zda se Rock
rádia dokázala, či nedokázala za tu dobu, co existují, nějak zlepšit. Na netu to má tristní kvalitu a na FM to nechytím,takže to neposlouchám. Poslouchám z FM denně tak 8 hodin Beat a tak na hodinku si denně pouštím Hey čechy. Z netu si pouštím tak Rock Zone nebo Rock Max. Rock radia mi nestojí za tu námahu. Propadem moravských Hey se také zase až tak moc nezabývám. Mně zajímá především vzestup Hey v čechách. Myslím si, že by cestu mohli najít a že v rocku je dost prostoru i vedle vynikajícího BEATU. Takový prostor si dokázalo najít i Oldies rádio, které to dost natlačilo na 60. léta. Hey by to mohlo natlačit do Punku, Indies, New Vawe atd. Stále by bylo plně a 100% rockové a přitom by si to nekonkurovalo s Beatem, s jeho Hard Rockem a ART Rockem a Heavy Metalem atd. Takové tendence se u Hey objevují, tedy zní tam takové kapely, takže se zdá, že by i taková snaha
mohla opravdu být. Na druhou stranu se tam ale i v dost nepřijemně vysoké míře projevuje jakási snaha o všelijaké české pseudo rockové kapely, kdy by se to hodilo spíše do minulého starého zpátečnického programu Hey, česky a nej. Takže to je dost nepřijemné a smůla. Takže uvidíme, co z toho vyrobí. Zatím se zdá, že ta positivní část převažuje, jinak bych to nechválil, když bych to považoval za ztracené. Uvidme.
Já to vezmu trochu jinak. Ať jsme konkrétní. Beat v této chvíli hraje Pink Floyd – Money z LP Dark Side Of The Moon. Což je jednak ART ROCK a jednak CLASSIC ROCK. Souhlasí to tedy 100% s jeho programem a to je to, co Beat ve většině případů hraje. Hey by se mohli soustředit na věci jako jsou třeba The Cure, což je vynikající, správně rockově jedovatá kapela, ale do programu Beatu zase až tak moc nezapadá a myslím, že jsem je na něm ještě neslyšel, řekl bych, že pro příznivce pravověrného Hard Rocku a Deep Purple a Black Sabbath apod. bude dost měkká. Ale právý rock to bezesporu je. Nebo by se na Hey hodili Talking Heads. To byla také rocková esa, ale také to nezapadá k hard rockerum, Beat je sice občas odehraje, ale sporadicky. Takže v tom to vidím osobně možnosti Hey. Oni to částečně dělají, ovšem mimo to, se na nich objeví třeba i Miro Žbiro, což je samozřejmě průser, to nemá s rockem nic společného a je to prostě socpop nebo se tam objeví Duran Duran, což také nemá s rockem nic společného a je to obyčejný pop. Prostě cesta by byla, otázka je, jestli ji Hey najde nebo nenajde.
No a můžeme se podívat na druhou stránku tedy na Hey. No tak teď dvě věci, které tam rozhodně nemají, co dělat… Tedy na rádiu, které tvrdí, že chce hrát ROCKOVÉ HITY. Protože to by se potom museli jmenovat POPOVÉ HITY a nikoli ROCKOVÉ HITY. No a vzápětí po tom šli Van Halen, což je zase naopak kapela, která může být klidně i na Beatu a také tam často bývá. Prostě měli by si to na tom Hey nějako ujasnit. Co ještě je rockový hit a co už rockový hit není. Tedy neměli by lhát, jako lžou Rock rádia, když tvrdí, že hrají rock a hrají pop.
Hey snaží sjednotit Moravu a Čechy, o to žádali u rrtv. Naštěstí neudělali půl na půl, tedy půl složky hudby česky a nej a půl rocku. Hey čechy zapříčinili to, že teď musím překousnout Ryšu Milera, na druhou stranu těch skladeb je tam víc, i těch poprockových, lepší než pár sice poctivě rockových, ale ohraných, tím zas nechci samozřejmě říct, že mají hrát úplně všechno co jim přijde pod ruku, to ne. Do jisté míry se vžili do mého hudebního vkusu. Jinak jsem zkoušel novou frekvenci Beatu v pátek ráno, ptali se posluchačů, co chtějí za album na večer od tří sester, což bylo sympatické, ale před polednem mě odradil Phill Colins- ten je tak pro Impuls.
No oni měli v jednání a to vím zcela na 100%, od zůčastněných, že by mohli dělat český rock, tedy ne půl toho a půl onoho, ale rock od českých kapel. Sice bych to sám hodnotil jako pofidérní neživotaschopný nápad, ale na druhou stranu by to mohlo být zajímavé a rozhodně kulturně velmi přínosné. Tedy na první pohled, ono by jich nebylo dost. Na druhý pohled, ono by jich dost bylo. Jenže protože tu 40 let protekčně kralují lumpové typu Gotta, tak mimo pár zasvěcených, o nich nikdo neví. Takže by sice bylo přínosné, je tahat na světlo, na druhou stranu by to bylo posluchačsky, příliš riskantní. Ale prostě to neprošlo. No Miller tam samozřejmě nemá, co dělat a ať táhne tam kam patří, tedy do hajzlu nebo na Impuls nebo kam. Na druhou stranu Collins tam jednoznačně patří. Stejně jako patří na Beat. Je sice pravda, že jeho sólovou desku bych si asi nekoupil, dokonce ani nestáhl zdarma z netu, ale je třeba si uvědomit, že je to člověk, který patří a zapadá do Classic Rocku. Za prvé byl dlouhé roky bubeníkem Art Rockové kapely Genesis, tehdy ještě neměl pleš, ale vlasy a vousy a byl z nich nejzarostlejší. Za druhé po odchodu Petera Gabriela na sólovou dráhu, tam fungoval potom i jako zpěvák, počínaje vynikajícím živým dvojalbem Secound Out z roku 1977. Ovšem Genesis není jediná kapela, kde fungoval, mimo jiné také bubnoval v jazzrockové kapele Brand X. Já to beru trochu jinak. Vše, co hraje Beat, tam jednoznačně patří a vše z toho notoricky znám a poslouchal jsem pokud to bylo vydané. Hrají výborné rockové věci, v podstatě nic mi tam zásadně nevadí. Žádné jiné takové rádio na FM nechytím. Pokud někdo hraje hovadiny typu Mullera, Gotta a nevím čeho, za prvé jsem to nikdy neposlouchal, za druhé se mi to hrubě nelíbí neboť je to dost hnusné a za třetí to vůbec neznám a za čtvrté se o to vůbec nezajímám a za páté o tom i nerad mluvím nebo píšu a přehrabuji se v takovém hnusu velmi nerad, ovšem bohužel musím, když s tím všude otravujou lidi. Takže na druhou stranu budu raději poslouchat stále dokola z rádia jedny a ty samé Zepeliny a Jethro a Joplinku a Hendrixe a Who a nevím koho všechno, nežli by se tam měla propašovat jedna nějaká socpopová zrůdička. Prostě Collins patří na 100% i na Beat. Zatím co Miller nepatří ani na Hey. Tedy je jeden Miller, co patří i na Beat, ale ten se jmenuje Steve a je to americký rocker.
A co si na Hey nejvíc cením, přišel jsem na to až po delším poslechu jeho nové verze, je, že zredukoval JINGLE. To bylo vždycky tři a dlouhé na jednu skladbu. To vždycky moderátor po dvou songách měl vstup a musel říct, že další si dáme až popřestávce, přesto, že žádné reklamy ani správy se nekonaly. Mezitím následovalo: měsíc bezpečnosti, rokový podzim na radiu Hey, Hey pocivý rock, rock… pak ticho, jako před začátkem filmu v kině aby mohly jet další dvě skladby. Takže si nemyslím, že posluchačům vadili specializované pořady, nebo kvalitní rockové skladby, ale prostě přemíra těch JINGLU, ty zabrali víc času než reklamy- škoda, naprosto zbytečné vycpávky, reklamy aspoň vydělávají. To tam asi byl někdo, kdo se v těch jinglech vyžíval, ale na úkor celé stanice. Tam se mohl. snažit dělat odborné rockové pořady, ale tohle to překazilo. Proto byl takový problém s poslechovostí, nemělo to takový spád jak třeba na té E2, pořád se to zadrhávalo. Jestli Hey půjde nahoru, tak má na tom masivní podíl právě tento počin
Tak myslím si, že specializované pořady rozhodně nikomu nevadily a je od nich boha pustá zhovadilost, že se jich vzdali. Zvláště, když je jich v ČR obrovský nedostatek a zvláště, když je zřejmé, že na nich třeba takový Beat vyloženě udělal karieru. Co se týče sloganů, tak si myslím, že současný není moc dobrý. Tedy i ,,Hey, česky a nej…“ i ,,Hey, poctivý rock…“ bylo údernější. Současné ,,Hey, rockové hity, to můžeš…“ je moc rozvláčné a je to moc slov. Slogan ,,Hey, rockové hity…“ by v pohodě stačil, ta další slova ,,…to můžeš…“ jsou naprostá zbytečnost. Asi úlitba těm šaškům v Praze, co tam nechtěli rock nebo se sami, přesvědčují, jestli to můžou, zní to hodně směšně. Ovšem, když ,,Hey, rockové hity…“ tak by je taky museli hrát, že jo. Tedy měli by hrát jen rockové hity. No, čeho si vážím nejvíce já. Za prvé toho, že tam vůbec začali hrát rock, protože i když, to není přesně ono, tedy propašovávají se tam neustále věci nevhodné na rockovou stanici. Tak i tak, tam rock je. V Čechách, nově. No a pak, že jde u některé takové, jak bych to jenom řekl, svižnější věci. Prostě Beat je hodně v Hard Rocku a Metalu a Art Rocku a 70. letech a 60.letech. A ono je to v pohodě, já to mám rád, co hraje Beat. Ale nic méně je prostor stále pro Punk a Indies atd. A něco z toho už Heay odehrálo. Ne moc. Ale odehrálo.
Ano Jose , já vím . Rebecca 106.9. Hrálo velmi krátkou dobu. Chytal jsem doma v
dobrém stereu. O BA oldies nevím , tak to se omlouvám. Osobně si myslím , že HEY
není až takový propadák. Ale je to jen můj názor. Někteří kámoši ho odsuzují.
Je naprosto nezbytné aby Č zaplavila stanice s rockem a ničím jiným. Aby dala pryč
ruce od extrémních směrů a hrála to , co rock dělá rockem. A vůbec neuhýbala.
Ani jednou.
Tak zaplať pán bůh, za to, že to Hey vypadá, alespoň, tak, jak vypadá. Světe div se, v roce 2010 budu moci na FM přelaďovat i mezi třemi stanicemi. Tedy Beatem, Vltavou a Hey. To je v každém případě neuvěřitelný pokrok. No, co je to extrémní rock ? Někomu vadí všelijaké experimenty se zvuky z 60.let. Někomu zase vadí dlouhé pasáže Art Rocku, kdy, co skladba, to půl LP, tedy kratší nežli 20 minut to nebývalo. Blížilo se to až vážné hudbě. Někomu vadí jazzrock a takové to popropojování s jazzem, ke kterému došlo. Někomu vadí punk a ta sranda a ten náboj, co to mělo. No a jinému vadí Heavy Metal a to chrlení krve a divadélko s čerty apod. Jinému vadí industrial a mlácení do plechovek atd. Někomu třeba vadí, když už je to moc unylé a vyčpělé a leze to moc do popu a televizní kultury. Takže, co z toho je extrémní ? Já si myslím, že extrémní je sám rock o sobě. Tedy vždy to mělo nějaký náboj ať to bylo, to nebo ono. V každém případě pokud se 20 let po revoluci konečně jedna stanice vzmáhá skoro na celoplošnost, tedy lze ji chytit už na více místech nežli na jednom nebo na dvou tedy BEAT. Tak je to pokrok. Samozřejmě oni se orientují na to nejznámější a nejklasičtější v rocku a to prostě hrají. Proto tam mají podtitul Classic Rock. A je to tak v pořádku a je to fajn. Prostě od Purple k Jethro a od Jethro k Mayallovi atd. stále dokola. Velmi příjemná stanice. No ovšem určitě by se vedle ní uživila i další. Takové HEY k tomu má zcela všechny předpoklady. Táhne se od Ostravy až do Liberce. Takže by mohli vyhledat, to, co Beat nehraje a osolit to a vesele, vesele. Jak říkám ono by se našlo. A vůbec to nemusí být něco extrémního. Je zde současná nová vlna amerického punku, což je velmi veselé. Jsou tu roky všelijaké indies kapely. Nemusí odevšad znít jen Iron Maiden. Vždyť takové Offspring a Green Day je docela zábavné a Beatu už to do Classic rocku moc nezapadá a také to moc nehraje. Není to ani staré ani klasicky rockové, začalo to někdy 1984 apod. Takže je to nové. A takových nových věcích je. A bude to rockové a není to špatné a není to ani nikterak extrémní, je to rockové.
Dobře jsi to napsal. Classic rock. To je rock. Co jde z Ameriky je okrajové. Aby
se zachovalo budoucím něco rockového , je nutností , aby stanice jako Beat hrály
classic a s nějakými Green a podobnými si nedělaly žádnou starost. Jestli si někdo
Pink Floyd hodil do škatule ART , je to jenom jeho věc. A skladby se určitě
neposuzují délkou ani experimentem. Punk ani nic jiného rock nepřekroutily v nějaké
škatule. Kdo chce rocku rozumnět a dávat přednost kvalitě , má z čeho vybírat.
A puberŤÁCKOU SRAČKU Green day ani nevzpomínej.
Ale proč proboha ? Ty jsi hrozně konzervativní. Tak jako patří do rocku Yes a Pink Floyd a Genesis a Emerson, Lake and Palmer a King Krimson. Tak tam taky proboha furt ještě patří Slade a Sweet a Suzi Quatro a Bay City Rollers a Garry Glitter (prostě se tomu říkalo školní rock a třináctky u toho pofňukávaly, to ostatně i u Beatles) a tak jako je starej punk, Dead Kennedys a Clash a Sex Pistols a Exploted a Ramones, tak je taky ten novej… Samozřejmě, že mám raději starý Hard Rock jako Black Sabbath a Deep Purple a Uriah Heep a Nazareth a Led Zeppelin a ten novej Heavy Metal jako Iron Maiden a Saxon, mám za sračku proti tomu, jak se hrálo dřív. Ale to ještě neznamená, že to do rocku nepatří. Prostě patří. A pokud se tedy někdo orientuje na klasiku, od Doors přes Deep Purple, až k Emerson, Lake and Palmer viz. BEAT. Tak zase jiní se můžou orintovat na ty Iron Maiden a co přišlo po nich zase dál, takže třeba Supeltura nebo Slipknot nebo co. Však je to sranda. No a stejně tak se jiní mohou orientoval, já nevím na ty odlehčenější, třeba Inspiral Carpets http://www.youtube.com/watch?v=syBtO1r6mZM&feature=related třeba je to pro puberťáky, ale je to sranda. Trošku si hrají tyhle kapelky zpátky na 60. leta a podobně. A ono to vadí ? Je mi to přijemnější, nežli celej Heavy Metal, kde jen opakují to, co je naučeli hardrockeři a berou to zbytečně moc vážně. Jakej máš rozdíl mezi tím novým http://www.youtube.com/watch?v=F-PSY6oSB7Y&feature=related a tím starým, viz. třeba http://www.youtube.com/watch?v=du7jfDYe5LI&feature=PlayList&p=B6FB0C28FAEF7126&index=0&playnext=1 nebo třeba
http://www.youtube.com/watch?v=Ylww2dOW7fg&feature=fvw nebo http://www.youtube.com/watch?v=lk6kvVGPURA&feature=related nebo tímhle http://www.youtube.com/watch?v=Zu0Prb3jfO8 důležité je jediné, že tohle všechno je ještě rock a ne zasranej pop, co se u nás všude úplně zbytečně hraje. Samozřejmě, že mám raději jiné věci, třeba tohle http://www.youtube.com/watch?v=Mwo3ht8sxJo nebo třeba tohle http://www.youtube.com/watch?v=0tDgzBd2hD4 ale to neznamená nic jiného, nežli pouze to, že ROCK je tak rozsáhlá oblast, že by na něj nestačilo 20 stanic. Jenže u nás ho komouši zakázali a ještě 20 let po revoluci jsme se z těch následků nevyhrabali.
Souhlas. Rock je oblast rozsáhlá. Já jsem ale zastáncem toho , aby existovala ,a Beat
naštěstí tohle splňuje, stanice , která si udrží kredit „poctivý rock“. Nechci žádný
mišmaš. Nechci alternativu , nechci Sepulturu. Aťsi tohle hraje rádio metalové. Já
vycházím z toho , že rádio mělo a má fci výchovnou. A v téhle té době se dere z ameriky takový kulturní odpad , a to nejen v hudbě, že nic kromě ryzosti nesmí z
rockového rádia lézt. Jsou možnosti , jak neztratit dech a na netu si poslouchat
posrané Sepultury , no hrůza na mě leze. Asi tak. Já jsem na rocku vyrostl a v rádii
tenhle šrot nepotřebuji. A konzervativní. Chvála Bohu , že konzervativní lidé jako já
existují. Běž si poslechnout , co mladým leze do uší. V žádném případě nevynáším
rock do nebe , ale i takové disco dřív bylo poslouchatelné , te´d je to jenom ke klipu
se sexuálním podtextem. A nebo černá tlama . Pseudokultura ve všem. V televizi , všude kolem jenom západní kultura této doby. Prohnilá , plná sexu , násilí.
A to se promítlo i do hudby. Tyhlety Sepultury přesně odráží katastrofu dnešní doby.
Odklon od tradic , neůcta , násilí , sex, neexistující školní výchovu , prozápadní
kulturu, pošlapání lidství jako takového. Největší hrůzu mám z drastického vymývání
mozků. Bolševismus a teď tahle kultura , o které tvrdíš že je jenom divadlo , má a bude mít strašné následky v dalších generacích. Tobě se zdá , že je všechno jenom
divadlo? Ale se zlem se divadlo nehraje. Proti zlu se bojuje. Všichni lidé si z
kriminálního filmu neudělají jenom zábavu na večer. Je hodně těch , kteří to berou
doslova. V minulém století jsme dostali na prdel . Tak se z toho poučme a požadujme
kulturu , která se kulturou může nazývat.
Souhlasím. Samozřejmě v normálním světě existuje rádio punkové a rádio metalové a rádio alternativní a rádio classic rockové. Ovšem pokud tu jsme v době kamenné nebo sto let za opicemi, tak se bojuje o to aby bylo všude dostupné alespoň nějaké rockové rádio. Samozřejmě, že jak už padlo a kde se shodneme, je to široké a není dobré, když je to široké v tom, či onom rádiu, někdo nemá rád alternativu, jiný punk, jiný metal. Právě proto by měla být ta rádia ještě užší, tedy Beat dejme tomu Classic Rock, Rock Max dejme tomu metal a Hey by si klidně mohlo najít cestu k novému punku a New Wave a na alternativivu tu je Radio 1 a ČRo 4 Radio Wave. Jiné je to s tou prohnilostí světa. Já si myslím, že ta fašistická moc nebo komunistická, tedy ta, kde existoval nějaký násilný pokus o řád, byla vždy daleko prohnilejší a zkorumpovanější. Prostě, když má být něco řízeno, natvrdo, nísilně, začne se to automaticky rozkládat samo a zevnitř. Člověk je podstatou tvor svobodný, má rozum a má na to nárok a ne povinnost poslouchat hovadiny, které mu někdo nařizuje a nemá rád násilí a když něco musí. Fašouni zakázali jazz a černochy a komouši zase rock a máničky. Správně píšeš, že umění je odrazem doby. Tedy ty kapely a všeobecně umělci reagují na stav, který je. Takže nedělej to samé jako fašisté nebo komunisté a nezaměňuj příčinu a následek. Umění nemůže být prohnilé. Umění je umělcův obraz. Jak to cítí a jak to vidí, ten, či onen. Umělec není ten, který vládne a který to řídí. Osobně bych v rádií vystupoval pouze proti 3 věcem fašismu, komunismu a sexismu. Vše ostatní má existovat a žít a ukazovat rozmanitost a možnosti kultury. Problém je právě s konzervativností. Ty jsi ještě řekněme konzervativní, v tom dobrém slova smyslu. Ale naprostá většina lidí, kteří tady žili v posledních 40 letech vnímá konzervatismus spíše jako komunismus, protože je to naučili násilím, to tak vnímat, čili to je touha po komunismu a komunistických tradicí, které jim byly vnuceny násilím a tradice starší, před komunismem, byly dávno zapomenuty. Takoví jsou čeští konzervativci a to je 1000x horší nežli ta největší dekadence, kterou lze na tebou, tak zatracovaném západě, vůbec najít. V Německu ještě prodělali, ten fašismu, ale v USA a Britanii, tam neprodělali nic. Ani jeden násilný řád, také je jejich kultura daleko poctivější a otevřenější, nežli ta naše a mohou se tam líhnout poctivé kapely a smět do televize a do rádia. Já si spíše myslím, ať už jdou jednou pro vždy, do prdele s veškerými řády a dají umělcům v ČR konečně svobodu. Tedy oni ji mají od roku 1989, ale po klubech a na podiích, v medií jako jsou televize a rádio, ne. Tam to drží pevně v rukou konzervativci a ne ti řekněme přijatelní, v tvém duchu, které by hledali tradice, před komunismem, ale ti horší, totalitní. Bohužel. A to ještě 20 let po pádu komunismu. O to tady jde. A samozřejmě nejhorší je propojení těhle konzervativců a peněz. Tedy národ naučili násilím na Vondráčkovou, protože všechny ostatní zakázali. Tak národ chce Vondráčkovou protože nic jiného nezná. A za Vondráčkovou jsou peníze, tak všichni tvrdí, že podnikají. Přtom je to obyčejný nesnesitelný totalitní kruh. Jediný, kdo ho zatím úspěšně v médiích prolomil je Beat. Protože ani po stránce veřejnoprávní a státní, tedy za naše poplatky se to nepodařilo zlomit. Tedy vyhrabali konzervativce typu pí.Jaklové, posadili jí do rady ČRo a tito neo bolševici vyhnali Wave z FM atd. Takže jediná ta trochu rádiové kultury na Vltavě, byla k dispozici a víc už nic. Ano Beat to prolomil a dokázal prodávat alespoň tu lepší a zajímavější část konzervatismu. Mohli by ho následovat další, jako OLDIES RADIO a COUNTRY RADIO. Ať se to alespoń někam konečně pohne.
Takže , v Americe je rasismus ohromující , bílí černochy nenávidí , to mám z hodně
zdrojů. Jsou to dobyvatelé , kteří za peníze udělají cokoli- bombardovali Kambodžu,
následkem toho byla řetězová reakce s miliony mrtvých , Grenada, Vietnam, Afgh.,
Irák , všude prohrály. Zničily celistvost Koreje. Mohl bych pokračovat. Británie,
Německo , Španělsko atd. masakrovaly ještě před nedávnem lidi v Africe. A daly jim
samostatnost až když byla která ta či ona země vysátá. Rusové se k nám dostali
kvůli germánům. A z podlosti njhrubšího zrna Francie a Británie. Tohle s tou tvou
zasranou Amerikum je síla , která nikde nepomůže , dokud nejsou na obzoru dolary.
Druhou frontu otevřeli až byla válka vyhraná , protože rozjeté Rusy nebylo možno
zastavit. Ještě jednou , nás nenapadli Rusové , ale fašouni a ty kurvy z Anglie
a Francie . Tak jak to hlásali bolševici, banda imperialistů , kde vládne všemocný
dolar. A já z Ameriky nic nechci. Ti si totiž neumí udělat pořádek ani doma.
U nás je tolik lidí o které bych ani kolo neopřel. Rusko a Západ za sto let vyvraždilo více jak 100 000 000 lidí. A nemel tady o nějaké morálce z Ameriky a
Británie. Mě stačí to , co sem leze a jak se k nám chovají. To jsi tak naivní ,
že tomu věříš? Když se dávala humanitární pomoc, tak ty zrůdy psali na všechno made in USA. A zajeď si do Ameriky , vždycky tě budou brát jako nějaký odpad. Jenom to
skryjí za nucený úsměv. A konzervatismuás , dyť ti byly v50 letech věšeni denně.
A byli to faráři ,ateističtí intelektuálové a další , kterých se pro ten
konzervatismus báli. A za komunistů se tady hrálo na úrovni , i když těch kapel
bylo málo a šlo jim o hubu. Koneckonců nejsi trubka a víš o kterých mluvím.
A k rádiu. E2 mišmaš , Kiss mišmaš, Zlín mišmaš a tak by to dopadlo s rockovým
rádiem také. Beat ja classic , proto tam hraje to, co hraje. Rock max mišmaš
-neposlouchat. Jakmile budeš hrát na jedné stanici 30 stylů , tak ji ani
neposlouchej.
Nějak se ta diskuse přesouvá moc do politiky. Ale je znám případ cestovatele hippíka, co sjezdil celou Ameriku a nikde se mu nic nestalo a nůž do zad mu vrazili na zábavě v Čechách. Pokud vím tak terorité z italských Rudých brigád se cvičili v Čechách a kdejaký africký diktátor tady studoval nebo sem jezdil pro finanční podporu na kterou tady pořádali soudruzi veřejné sbírky. Zbrojovka byla vyhlášená od Arménie po Afghanistán. Ruskými agenty se to tady jen hemží. A o tom, že tady hází Rómům do bytů zápalní lahve jsi taky ještě asi neslyšel, co ? Nebo o koncertech nacistické ruské kapely Kolovrat, která se promenádovala roky po Čechách jako by se nechumelilo. Takže zlo vždy táhlo do Čech z Ruska a nikoli z USA nebo Británie. Na Američany můžou nadávat Vietnamci a na Brity Indové. Ale my můžeme nadávat jen a jen na Rusy a ti starší na Němce. Ruské tanky jezdit po našem městě jsem osobně viděl, bylo mi tehdy osum a nebyli to žádní beránci, kradli, co nebylo přišroubovaný, rádia zvláště.
Pamatuji v 69 strašné kolony ruské techniky . Já mluvím o dobyvatelích Západu.
Miliony otroků , neustálé válečné konflikty USA , a v USA je dobrý občan proti.
Jose , já proti tobě absolutně nic nemám , ale Rus se sem dostal kvůli Západu.
A mohli nás úplně pohltit. Víš , já když si uvědomím , že na osvobození Uh.Brodu
padlo 96 ruských vojáků , tak pro ně mám jenom díky. To , co se tady dělo pod sférou Sovětů , z 99 % dělali naši lidi. Ale dost politiky. Asi jsi už pochopil,
jaké rockové rádio je pro mně OK. Je to Beat a určitě spousta zahraničních , kteří
hrají classic. Velmi mne překvapilo , kolik skladeb , které mne okamžitě dostaly
existuje a to nevím kdo to hraje. Kvýše uvedeným příspěvkům souhlas. Kisska hrají
večer to své , proč vznikly. E2 je naprosto odporná ,Impuls a F1 totální omyl.
Pamatuji, jak na Alfě nebo Nové Alfě dávali po půlnoci scénky a bylo to dobré.
Je škoda , že některým skupinám rádií šéfují ignoranti a hudební trubci. Jinak by
náš éter vypadal jinak. Mrzí mně , že Beat přehrává celá alba až v noci , to už jsem zklácen léky. Jose končím debatu. Měj se fajn.
Jo, jo, zatím čau, veselé vánoce…
Jose k tvému dotazu. Blik wifi , několik řeckých rockových , také Bayern 3 a
Laxík. Ale , ale je tam dost opravdu rockových rádií , pro mě classic.
Opravdu se dá vybrat. Ale píšu o Recivě , jak je to na stránce Frontier nevím.
No, jak už jsem tady popsal nebo možná jinde, nevím. Byl jsem se před vánoci podívat na nákupech v Německu. Prošli jsme si několik obchodních domů a na rozdíl od těch našich, tam byly netových rídií plné regály, tedy kvanta. Na rozdíl od přijímačů DRM a DAB/DAB+ což mě překvapilo. Tedy ani DRM ani DAB/DAB+ jsem nikde neviděl, přitom v tom Němci vysílají. Ale neměli to tam. Netových tam měli dost od šílených cen až po ceny zcela lidové, tedy za pár euro. Nejvíce mě rozesmál netový přijímač AEG, to je přece firma, která dělá pračky ne ? No, koukal jsem, že podporu formátů to mělo ve směs všechno dobrou, tedy běžný byl nejen WMA a MP3 ale úplně běžný byl stejně tak Real a Ogg a AAC+. Takže tohoto problému se už bát nemusím. Ale koukám, že začíná být dost zásadní na jakou stránku se to připojuje a čích služeb to využívá. Takže to asi bude chtít si sehnat nějaké porovnání kvality a obsahu těch různých stránek. Což byl na konec důvod proč jsem tam nic nezakoupil. Dokud tedy nevím, čí podpora a jaké stránky, co konkrétně nabízí.
Asi se v tom trochu pohrabu
http://www.wifiradio-frontier.com/setupapp/fs/asp/authlogin/RegForm.asp?lngy=eng
A tady jsou ti druzí
http://radio.reciva.com/index.php?option=com_cloud&action=cloud&type=genre
To si zjisti. Já jsem na stránce Recivy , protože má údajně více českých stanic.
Ale ty stejně přibývají. Mě to dokonale vyhovuje , chytnu Leonardo a dále, takže o
mluvené slovo nepřijdu a přehršle rockových stanic. Dá se nahrát podcast a také
hudbu , kterou si stáhnu ,si přes to přehraji. A nemusím to valit přes DVD rekordér ,
protože mě přehrávač CD-RW nějak nebere. A také jsem si psal s nějakým pánem a říkal,
že některé přístroje mají horší zvuk. Samo sebou už výsledný přes zesák. A Revo má
mít nejlepší. Ale je to těžko ověřitelné. Formáty hraje MP3, AOL,AAC,WMA,OGG a další
jsem nepozoroval. Jak jsem ti psal, mám HK 3490 stereo receiver a zvuk je dobrý.
Jinak , k tomu digitálnímu vysílání , pokud se dožiju , tak budu mít všechno jiné.
Tohle je začátek a až vyleze něco významně lepšího , půjdu dál. U nás DAB nějak zaspal
a než se to rozjede naplno , aby to mohlo vůbec něčemu konkurovat , tak to bude polomrtvé. Já jěště našetřím na tuner a budu si na FM chytat pro radost.
Pokud jezdíš do Německa , kup to tam , bude to levnější a záruku tam mají asi také.
zdar.
Ještě jsem zapomněl. Já si podcasty spravuji na stránce nebo co to je, která byla
doporučena u seznamu podcastů Českého rozhlasu. Takže jsem si nechal nahrát 2 díly
Toulky českou minulostí , zapnul Revo , ono si to načetlo , vypnul jsem PC a přehrál.
Potom to smažu v PC a nahraju něco jiného. A tak dál. Já mám rád mluvené slovo , tak to využívám. Mě se ten nahrávač , či co to je , jmenuje Ziepod. Ale můžeš i jiné.
Na stránkách ČRO je to dopodrobna vypsané. Zdá se to složité , ale vezme to jen
nějakou minutku a jsi v minulosti. Pokud by jsi chtěl něco zodpovědět napiš sem.