V pondělí 9. srpna 2010 představilo rádio Frekvence 1 zbrusu novou zvukovou grafiku, jingly jsou většinou zpívané.
Zvuková grafika Frekvence 1 se dnes změnila k nepoznání, minulý zvukový obal s mírnými obměnami fungoval od března roku 2007. Od listopadu téhož roku přišel (tehdy nově nastupující) ředitel Frekvence 1 Miroslav Škoda s částečně mluvenými jingly. Frekvence 1 je poslední stanicí z domu Lagardére Active ČR, která mění zvukový obal, Evropa 2 obměnila svou tvář v září loňského roku, Rádio Bonton provedlo obměnu letos v lednu včetně větších úprav programu.
DOPORUČUJEME: Novým šéfem vysílání Frekvence 1 je Jan Zrzavý
Zbrusu nový zvukový obal s sebou přináší i jiné ohlášení zpráv v celou. Hlavní motiv zavedené znělky, do níž moderátor oznamoval čas a zprávaře, používala Frekvence 1 od září 2002 ještě za Barbory Tachecí. Nově anoncuje čas hlavní staniční hlas rádia, ten zůstává stejný. Kromě zpívaných a mluvených jinglů přináší nová zvuková grafika i nové podkresy předpovědi počasí, self-promotion se nemění, od letošního léta navíc Frekvence 1 promuje náplň jednotlivých programových bloků. Z vysílání definitivně mizí slogan „Víc pro všechny„, ten nahrazuje „Vaše rádio na jedničku„.
PSALI JSME: Frekvence 1 mění program a posouvá dopolední show
JINGLY TO JSOU HEZKE JESTE UPRAVIT HUBEBNI FORMAT A JE TO.
No to vážně nevím, jaký hudební formát vymyslí ? Na Slovensku těch celoplošek mají asi 6 a všechny jsou stejné a nedá se z toho poslouchat nic. U nás od samého začátku byly jen 2 celoplošky, tedy Impuls a Frekvence 1 / původně Alfa a Frekvence 1/ a byl to nesmysl na desátou. Tedy Alfa se poslouchat dala, ale brzy to krachlo a přišel tedy ten zatracený Impuls. A tehdy si to s Frekvencí 1 docela hezky rozdělili. Tedy Impuls hrál ,,hezky česky“ a Frekvence 1 hrála pro starší trochu oldies. Jenže mezitím se stalo to, co se stát muselo. Co každý věděl, že se stane a o co každý majitel rádia, zcela logicky usiloval. Tedy o další a další frekvence. A tak ,,skoro celoploška“ vznikla z Evropy 2 a Kiss a Hitrádia a Fajn Rádia a Černé hory a Času a Blaníku a kde koho… A najednou už to rozdělení na dvě, tedy Impuls česky a Frekvence 1 mezinárodně, nefunguje. A tak se vymýšlí kraviny. Impuls zkoušel přidat zahraniční, ale protože si postavil klientelu na nacionalismu, tak na to rychle dojel a začala mu klesat poslechovost a hbitě to vrátil zpět. A F1 se pokouší omladit a přidala také těch místních. Čímž opustila tu trochu oldies, co tam byla a ztratila, pro původní posluchače, na významu, ovšem jestli jí to pomůže nebo ne. Těžko říct. V každém případě, jak tu bylo definováno již několikrát. Na její chybu, se jen třese Radiožurnál. Ovšem ten se zatím více plácá ve vlastních chybách alá Barbora Tachecí. Takže kam by měli jít s tím formátem ? Obávám se, že asi nic nevymyslí. Rockeři už mají Beat. Folkáči budou mít country až se ještě trochu namnoží. Hitaři mají Hitrádio. Mladí mají Evropu 2, někteří Kiss. Techno tady stejně nikdo pořádně nepustí. Jazz už vůbec ne. Wave s alternativou raději vyhnali z FM. A oldies už z F1 taky nebude. Takže můžou tak jen předvádět další nějakou pitomost, což v podstatě dělají, tedy to, že teď všechno sprskli dohromady. Nic o ničem a pro nikoho. Ale mohou měnit oblečky, tedy inovovat znělky, to jim děsně s tím upatlaným nejedlým gulášem, co teď mají, opravdu pomůže. Je to jedna z nejhorších změn, co byly poslední dobou provedeny, co se týče formátu. Před tím dopustil nejhloupější změny, právě Radiožurnál. Jediná positivní změna, proběhlá v poslední době, bylo Hey a to ještě lze pouze chválit positivnost pouze té změny, ale již ne tak, vlastního provedení.
Jose, částečně s Váma souhlasím.
Já mám 17 let, Frekvenci 1 poslouchám od svých 13 – takže toho hodně pamatuji.
A můj osobní názor byl vždy ten, že rádio Impuls nemá srdce – Frekvence 1 naopak ano. F1 mi vždycky dokáže zvednout náladu a poslouchat se dá opravdu non-stop.
Ve studiu F1 jsem byůl už několikrát, a vím že lidé co v rádiu tvoří tým, jsou opravdu profeionálové, narozdíl od „Impulsáků“… Stačí se podívat na webovou kameru rádia Impuls, a za pár minut koukání na moderátorovu práci se mi zvedá žaludek, protože to jejich „Impulsácké“ vysílání je opravdu zcela neprofesionální.
A myslím, že nejsem jediný, kdo si to myslí. Zprávy od 22 hodiny nahrávají dopředu, v noci nemají ve studiu žádného moderátora. Naopak na Frekvenci 1 ano – všechny vstupy jsou živé. Na Impulsu na to kašlou, a to je poslouchá v současné době daleko víc lidí než Frekvenci 1. Takže si upřímně myslím, že si takovou poslechovost vůbec nezaslouží, a tím více od lidí, kteří Impulsu „jakože“ věří.
Vždyť přece není nic důležitějšího než aktuální zprávy i přes noc – tohle Vám Frekvence 1 nabídne, Impuls nikoliv.
Zkrátka těm co chtějí mít aktuální zpravodajství i přes noc radím ať přeladí na F1, protože na Impulsu jsou bez prominutí podvodníci – chtějí šidit lidi.
A co se týče nového obalu podkresů na F1, tak si myslím že je to příjemná změna.
Já už se nechci v té F1 moc dál nimrat. Ale když mne přímo oslovujete, musím na to zareagovat. Impuls patří společnosti Londa s.r.o. Ti zase patří společnosti Eurocast. To je firma z Lipska z bývalého východního Německa. Čili jsou to takoví studení němečtí čumáci, což by korespondovalo s tím Vaším vyjádřením ,,že Impuls nemá srdce“. Asi nemá, je to německá studená precisnost, bez jakékohokoli přemýšlení, variability, improvizace atd. Na tyhle německé způsoby projeli Němci druhou světovou válku s požirači žvýkaček, Američany a pijáky vodky, Rusy. Prostě neměli srdce. Jen strojovost. Všichni prostě stojí v lajně a jen na příkaz řvou, tak, jak jim řekli. F1 je Lagardere, to jsou Francouzi, takže to je o něčem jiném. Ale asi takto, když bych měl použít ZPRAVODAJSTVÍ, tedy šlo by mi o nějaké INFORMACE asi ještě i dnes bych si zvolil RADIOŽURNÁL. Proč ? Připadají mi tam nejméně zkreslení. Z F1 jsem měl jednu dobu velice nepřijemný pocit, že si je snad vydržuje KSČM. Chápu, že je to módní, nadávat, chápu, že chtějí být ,,jako lidoví“ atd. atd. Ale opravdu jednu dobu, informace od nich přicházející, to byl takový souhr útoků na ODS, že jak nemám ODS taky rád, tak tohle už na mne bylo moc a nedalo se to poslouchat. Takže v objektivitu F1 při zpravodajství nevěřím a to ani trochu. Čili pro INFORMACE, bych si je osobně NIKDY NEPUSTIL. Tak nyní k tomu, proč bych si je pustil. Tedy dříve. Dnes ne. Pokud je posloucháte zcela od samého začátku, tak víte, že kdysi tam byl Dámský klub apod. Nevím sice, jak toto může fungovat, na posluchače, co by 13 leté dítě, ale na mne jako na ženatého pána to fungovalo docela dobře a ten ,,babinec“ tam, mne doopravdy bavil. Takže jsem tehdy F1 vnímal jednoznačně, jako takové ,,rodinné rádio“. Opravdu jsem je dával do této roviny a sedělo mi tam. Takovým rádiem by byla ráda PRAHA, tedy staví se do té polohy, hraje si na to, rádi by aby tomu tak bylo. Ale přitom na to vůbec nemají. Je to děláno tak mimo veškerou realitu, že PRAHA není rádiem pro RODINU, ale rádiem pro DŮCHODCE. No, pak ale tenhle RODINNÝ MODEL na F1 zrušili a přišli s tím SEXY ŽIVOTEM. Chtěli to asi omladit nebo oživit. Tak to si myslím, že mohlo být zábavné i pro 13 letého kluka a mne to rozhodně jako postaršího pána, bavilo dost. Byla to neuvěřitelná sranda. K tomu konec konců i hezky hráli, tedy BEATLES, ROLLINNG STONES, LOUISE ARMSTRONGA atd. Takže se to dalo. Oni totiž udělali velmi vyčůraně to , že všechny české věci přesunuli na noční vysílání, takže to tam přes den nestrašilo. Za což jim jejich posluchači byli docela vděční. Michel Fleischmann to tehdy okomentoval v rozhovoru kolem Evropy 2, cituji: ,,…nehrajeme blbé české písničky…“ . Takže oni se stylizovali tehdy v tomto dalším období do takové polohy, skoro ,,oldies stanice“, což bylo určitě dobré a přínosné, protože naše jediné OLDIES RADIO, má frekvence pouze v Praze a Táboře, zatím co F1 je měla všude a tak nějak, tedy, tehdy nahrazovala, takové OLDIES RADIO. Jenže dnes jsme v dalším období. SEXY ŽIVOT se tak nějak unavil, dospěl, vyčerpal. No a oni chtějí, ČÍSLA A VÝSLEDKY A ČÍSLA A VÝSLEDKY a rozhodli se asi honit IMPULS nebo co. Nebo mají strach z MEDIA BOHEMIA. Neznám jejich motivy. No prostě, ty stažené, české, z noci, natahali i do dne. A plus to ještě hudebně omladili. Tím přestali být tím ,,skoro oldies“ a už nejsou NIC. Když jsem tady napsal, že znám osobně lidi, co je tím nasrali natolik, že je přestali úplně poslouchat. Dostal jsem vynadáno. Takže to ukončím slovy, že se v nich nemíním dál nimrat. Uvidíme, co z nich časem vyleze, zatím pro mne osobně, je to nepřijatelé. Normálně mám puštěné, v autě a v práci BEAT a když bych nutně potřeboval z rádia něco vědět, což ale taková situace už několik let nenastala, máme internet, tak bych si pustil Radiožurnál.
Ještě zareaguji na tu Vaši poznámku o tom, že nechápete úspěch Impulsu ohledně poslechovosti. Především tato čísla nemůžete dávat vůbec do roviny s ,,kvalitou stanice“. To je víceméně o pokrytí, tedy, kde všude ta stanice má frekvence. Tedy rádio sebelepší, s jednou jedinou, frekvencí ta čísla mít nikdy nebude. A kvalitu jako takovou, zde nikdo neposuzuje. Maximálně my, návštěvníci tohoto serveru, tady o tom pro zábavu drbeme. Plus tu občas vyjde nějaká seriosní recenze. Některé dobré zde napsal p.Šinkovský, občas tu něco dobrého vypadne od p.Koiše a i dalších, samozřejmě, tedy p.Petery, p.Boučeka atd. atd. Jinak se tady v zemi, kvalito NIKDO NEZABÝVÁ. Maximálně RRTV hlídá kraviny aby vysílání bylo v souladu s licencí, tedy stanice ovysílala pravidelně název, měla ten a ten formát, to a to procento toho a toho. A takové nedůležité blbosti. Jestli to je dobrá nebo špatná stanice, to je jim jedno. Jakož i každému. No a dostávat frekvence tak to už by jsme zase zabrusleli někam jinam, tedy ke korupci, k podvodům atd. Jak to, že jeden, podstatně lepší nedostane a jiný podstatně horší dostane ? Ale, kde je měřítko, kdo je lepší a kdo horší, když to nikdo neměří ? Atd. Atd. Takže je to takový chaos a anarchie a kdo si, co násilým a podvody urve, to má. Viz. i nějaké ty soudy, kolem toho všeho.
Pro samé ,,rozohnění se nad tím, jak se tu přidělují frekvence“ jsem to nedopověděl. Ta druhá věc úspěchu Impulsu je reklama na něj.,,Ti Němci neponechávají nic náhodě“ Tedy Impuls má reklamu snad úplně všude. Když bych to porovnal s F1, která je s ním srovnatelná pokrytím. Tak na jednu reklamu F1, potkám a narazím na 10 reklam na Impuls. Takže tohle si myslím, dělá také hodně.
Pane Jose, máte naprostou pravdu. Vím že na Radiožurnálu je zpravodajství naprosto profesionální a ověřené, ale Radiožurnál se prostě celo-denně poslouchat nedá, ikdyž sem to u několikrát zkoušel, tak to prostě nelze.
Když sem mněl 13 let, tak sem F1 začal poslouchat díky tomu, že mě přilákalo skvělé seskupení muziky ( tedy především hity z 90 tých let, ale i hezké české písničky ). Mám rád klasiku… např.: Bee Gees, Alphaville, Beatles, London beat, Cher, Tinu Turner, Bonye Tylor, Depeche mode, Rolling stones, Elton John, …a tohle všechno mi F1 už 4 roky dává. A tahle muzika se prostě nedá oposlouchat. Nechápu jak někdo může poslouchat E2, já bych u toho nevydržel ani půl hodiny. Ale třeba Beat je fajnové rádio, mám ho taky rád, už je z něj celoplošné ( nebo skoro-celoplošné, ale u nás ve Zlíně ho bez problému chytnu i v autě )
No a co se týče F1 tak je v jeho éteru taky skvělá, dobře naladěná parta moderátorů, protože – přiznejme si, že Ti lidé, co moderují na Impulsu nám té dobré nálady moc nedají. Za to na F1 se pořád někdo hezky směje, mluví se o dobrých tématech, a celé to rádio je prostě „dobře naladěné“. Mněl jsem tu čest mluvit několikrát osobně s paní Jitkou Asterovou, Petrem Vágnerem a taky Karlem Rychlým a vidět „naživo“ jak se moderuje. Je to hodně náročné, ale to vy určitě víte, o tom nemusím psát.
Ale i F1 má své mouchy, poslední dobou mi začíná hodně vadit, že hrají muziku více stylů – někdy i nové, dost spontánní songy, které hrají třeba i na E2, a taky že ty České z noci natáhly do deního vysílání – to jste napsal úplně přesně – napodobování Impulsu.
A máte taky pravdu, že to není už to „rodinné rádio“.
Škoda že se tak často mění skvělí moderátoři. Za tu dobu co poslouchám F1 už jich odešlo opravdu hodně. Ale ta parta, která je tam teď mi docela sedí.
No jo, uvidíme za čas jak to vůbec bude.
Vidím že toho opravdu hodně víte, to se jen tak nevidí :-)
Děkuju moc za informace, z toho co jste napsal jsem opravdu hodně nevěděl.
Tomáš.
No, já to shrnu, prostě nyní z toho udělali moc velký mix. Takového kočkopsa, jak už zde napsalo několik čtenářů. Nejen, já. Schválně si zkuste pustit někdy přes internet OLDIES RADIO, pokud to na Vás nebude už moc staré. Nebo pokud vám nevadí české, tak COUNTRY RADIO. Ono má zajímavý slogan. Klidné rádio do neklidné doby. A fakt z nich čiší perfektní pohoda. Ale je to taková směs kotlíkářů a socialistického českého popu. Takže, to každý nesnese, ale jsou mezi tím i zajimavé věci a rozhodně to stojí úplně jinde, nežli takové ty stanice, co u nás vyřvávají hesla:,,hezky česky“ a přitom předvadí totálně zvorané a nesmyslně přeložené a zahrané a zcela zdevastované, discotékové hity.
Ještě mne napadá taková úvaha nebo, co by možná stálo, za porovnání. Takový paradox nebo, jak je toto citlivá věc. Zajímavé je, že F1 vlastně udělala opačný krok nežli Radiožurnál. Přesto se oba ty kroky promítají víceméně negativně. Tedy Radiožurnál měl velký rozsah. Hráli tam defakto všechno možné. Oni ten rozsah utlumili a snížili ,,alá, když byla Barbora Tachecí na discotéce“. A navýšili četnost mluvených vstupů, ale zároveň zkrátili jejich délku. Tedy učelem bylo to oživit a dodat tomu šmrnc a jako to zrychlit, což se jim nepovedlo a ztratilo to ten rozsah a zvedla se tehdy obrovská vlna nevole s iniciativami: Nechceme přeladit nemáme kam apod. A ač se to potom opravovalo, poškozené je to do dnes. Zajímavé je, že F1 udělala opak tedy jakoby se přibližovala i Radiožurnálu, tomu starému. Prostě dejme tomu zavedené 70s a 80s rozšířili o české a o mladší. Ovšem tím dosáhli naprosté plitkosti a rozložení toho image, co tam bylo. Takže je to opravdu zajímavé, že jednou snížení rozsahu poškodí a jindy zvýšení rozsahu také poškodí. Teď by to šlo porovnat i s Hitrádii, to je také takový guláš všeho a ničeho, bez stylu, bez skladby, jen upatlaný nesmysl. Ještě k tomu neprofesionální. To zase u F1 vždy ti moderátoři alespoň uměli mluvit. Takže opravdu těžko říci, jestli se chtěla F1 natočit směrem k Impulsu nebo k Radiožurnálu nebo Hitrádiím nebo kam. Hitrádia jim asi vadí, protože ony získávají, tou jakoby lokálností. Což F1, nemůže nebo může obtížněji. Ale za dobrý nápad to osobně nepovažuji. Tak jako byl Radiožurnál zavadený určitým způsobem , tak i F1 byla zavedená určitým způsobem. Čili v prvé řadě tohle narazí na konzervativního posluchače a těch není malé procento, budou tací, co tam nesnesou ty české věci a budou tací, co tam nesnesou ty modernější, novější věci. Je to opravdu zajímavé v porovnání s tím Radiožurnálem, kde zase opravdu vadilo, to, že přestalo být slyšet tohle a přestalo být slyšet tamto a naopak se to snížilo. No, alespoň je o čem kecat. Jediná taková další ,,opičina“ je Hey a to jsem tedy doopravdy zvědavý, jak to dopadne, když lidi ze Spinu a Relaxu a Zlaté Prahy, budou učit rockery poslouchat rock. No zatím to vypadá na docela solidní frašku.
JA BYCH UDAL RADIO (POSTAVENE NA KONTAKTU S POSLUCHACI ALE NE S SMS ZA 10 KC ALE ZA NORMALNI CENU PODLE PAUSALU. HUDBU OD 70 LET PO SOUCASNOST A PORAD ZASE TREBA PRO KAMIONAKY A HLAVNE BYCH NECHAL MODERATORA I V NOCI)
Když jsem poprvé slyšel na F1 Sexy život, tak mě přeběhnul mráz po zádech. Typický
pořad , který se vrazí tam , kde došel rozum. Stupidní rozebírání intimností. Vše
v rytmu Budeme tě fascinovat. Podobné šarády běží v TV. Nechutný hnus bez rozměru.
To bych takhle osobně neslyšel. Když to začalo, tak to bylo fakt dobré a J.Asterová tomu doopravdy dodávala šmrnc. Jenže ona nám mezitím taky holka trochu zestárla, že, což je samozřejmě přirozené. Takže po dobrém začátku přišla po nějakém roce stagnace, už se to oposlouchalo a nic nového tam nebylo a pak přišel úpadek, tedy už to jelo dolů z kopce a tehdy začali až tahat dá se říci nechutnosti a snažit se o fascinaci, za každou cenu a uvařit z vody, co nejvíc atd. to už jsem si z toho začal dělat i veřejně srandu a tady na serveru jsem sklidil pochvalu, když jsem tu napsal, že Sexy život na F1 je asi tak zábavný, jako se dívat na souložící důchodce.
Ale ze začátku, když s tím začali, tak tomu doopravdy tak nebylo. Jestli si chceš zkazit náladu nebo slyšet, co je debilita nebo, co je tak dejme tomu 10x níže a daleko horší. Pust si Bubna na Radiu Hey. Středa někdy od 19 nebo od 21 hod. / I když je otázka, zda to tam ještě je, protože teď jsem se díval do programu Hey abych zjistil, od kdy, to přesně je a ono už to tam není v programu napsané. TAK TO BY JSEM POTOM MUSEL HEY STRAŠNÉ MOC POCHVÁLIT, JESTLI TO DOKÁZALI Z VYSÍLÁNÍ VYKOPAT a nerušit tím večerní program./ Jinak tohle ještě není tak hrozný. Já za největší podvod na posluchačích a za největší zaplácnutí času považuji to, když je tam ,,Bazar“ nebo ,,Seznamka“ nebo ,,Písničky na přání“ atd. To už nedělají vůbec nic. Jen zvedají telefon. A jako, že je rádií, co takové kraviny má. Včetně Českého rozhlasu.
Jde o to, že jak v TV , tak v rádiích, ne všude, jsou vysílány věci, které mají jen
šokovat a tímto lempláctvím zaujmout. Zaujmout za každou cenu. A třeba Asterová, která
mlela celé hodiny jenom o sexu. Prostě hnus. Stupidní. A staří rozhlasáci by se zhrozili , co za blbce to vysílá a hlavně poslouchá.Já už praktikuji svoje vlastní
bojkoty nebo co to je. Jakmile třeba ve zprávách večer začnou o USA , přepnu nebo
vypnu zvuk. To samé v rádiu. Také třeba Beat na hodinu vypínám, abych si odpočinul od
reklam, koneckonců při reklamě přepínám vždy. Příkladem pro nevkus je třeba Prima Cool a je jich spousta. A F1 tam patří už roky . Fleischmannova průpovídka je známá.
Ale z vola člověka neuděláš.
Ono to lítá ode zdi ke zdi nebo to u nás jde z extrému do extrému a nežli se to po tom bolševismu trochu srovná, ještě to potrvá… Uvědom si tohle…Nebo zavzpomínej… Za komunistů, něco jako ,,live kontaktní vysílání neexistovalo“…Prostě nebylo přece možné nechat nějakého Vencu z horní/dolní kecat v rádiu. To bylo nemyslitelné, co když by tam plácl něco nežádoucího…?
No, takže já jsem poslouchal třeba Bayern drei a vždy ve 20 hodin tam byl pořad o rocku, kdy on tam třeba zahrál Queeny nebo Deep Purple atd. A bylo to na přání…On aby jim to zahrál, tak oni museli o té kapele něco vědět, třeba říci složení té kapely nebo vyjmenovat prvních 5 desek a takhle… No a on si tam s nima normálně povídal. No a já to poslouchal a zíral jsem s otevřenou hubou, protože tohle jsme v komunismu neměli a bylo to zcela nemyslitelné… No a po revoluci se to otočilo. Za prvé tedy byla poptávka po takovýchto věcech, tedy moci SVOBODNĚ MLUVIT…Patřilo to tedy ke znaku a známce SVOBODY… Za druhé ta rádia a i televize přišla velice rychle na to, že je to nic NESTOJÍ… Tedy na co by si připravovali nějaký pořad, když stačí nachytat pár blbců a ty tam nechat žvanit…. No a tak se prostě s tímhle roztrhl pytel… To je tak asi celé…
Pardon oprava 22,05…od 20 byl Fritz und Hits…Přepsal jsem, se…
S tím nelze než souhlasit. Jenom pro formu, mnohé rádia a TV si s bolševickými médii
mohou podat ruku. Škoda , že jen pár rádií splňuje i to, co rádio má , a to vychovávat.Absolutní klasa jsou pořady na Beatu, třeba Větrník, kde se nezasvěcený může plně spolehnout na profíky.