RRTV udělila hned 7 nových kmitočtů

rrtv-logo.jpgBohatou a především rozmanitou nabídku kmitočtů udělila Rada pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV) na svém 10. zasedání.

Provozovateli AZ Media udělila RRTV kmitočet 103,4 MHZ / 200 W pro program Rock Max, který se tímto dostane posluchačům Olomouce, kteří budou mít možnost ladit už čtvrté rockové rádio. V některých místech Olomoucka však mohou poslouchat i nyní.

Kmitočet Milevsko 101,1 MHz (25 W) patří Rádiu Orlík (provozovatel Česká rozhlasová s.r.o.), Prachatice 101,4 MHz (100 W) míří pro program Kiss Jižní Čechy (provozovatel Rádio Krumlov, s.r.o.). Prošla i změna stanoviště a zvýšení výkonu kmitočtu Kiss JČ (Jindřichův Hradec 99,1 MHz) ze 100 W na 400 W.

Další kmitočty byly přiděleny pro Fajn Radio – Příbram 94,4 MHz (50 W) – provozovatel ESA – rádio, s.r.o. S prázdnou neodchází ani Hitrádio FM Crystal (provozovatel Radio Crystal s.r.p.) – k němu míří kmitočet Turnov 97,0 MHz (125 W).

S prázdnou neodchází ani Radio Šumava s.r.o. a program Rock Rádio Šumava – kmitočet Dvůr Králové 89,0 MHz (100 W), provozovatel PS Křídla, s.r.o. (s programem Rádio Petrov) – kmitočet Znojmo 92,8 MHz (100 W). Poslední změnu si na konto připisuje Rádio Beat (provozovatel Broadcast Media s.r.o.), to získává kmitočet Kutná hora – Kaňk 107,5 MHz (200 W), RRTV povolila změnu stanoviště kmitočtu Kutná Hora – Kaňk 107,5 MHz (200 W).

Neúspěšně vychází provozovatelé AKJO Media s.r.o. (Rock Rádio Gold – Jičín 107,9 MHz / 100 W) a AZ Rádio (Hitrádio Magic Brno – Znojmo 92,8 MHz / 200 W). Provozovateli Broadcast Media s.r.o. (Rádio Beat – Pardubice-Polabiny 107,8 MHz / 100 W) nebylo povoleno zvýšení výkonu na 200 W.

Autor článku:

Komentáře (25)

    1. Petr Kružík

      Njn..:) Je potřeba dobře číst tiskové zprávy – souhlas ke změně územního rozsahu vysílání a souboru technických parametrů spočívající ve změně stanoviště kmitočtu Kutná Hora – Kaňk 107,5 MHz/200 W. Otázka co to přesně znamená?! Beat žádal o navýšení z 200 na 500W. Spíš to bylo zamítnuto jako v případě Pardubic 107.8.

    2. Martin Petera Autor příspěvku

      Pánové, omlouvám se za nepozornost…

  1. UPC

    Nepochopil jsem těch 92,8 – Znojmo. Na jednu stranu to přidělili Radiu Petrov a na druhou stranu to zamítli Hitradiu Magic „z důvodu negativního stanoviska ČTÚ“ … stejná frekvence a výkon (200W) …

    1. Petr Kružík

      Už jsem na to odpovídal Jose-mu, nic v tom nehledej. Petrov zkrátka o 92.8 požádal dřív, a Magic se mu to snažil jakože přebrat. Což u ČTÚ nefunguje! Koordinace od jisté doby nejsou veřejné. Tudíž se může stát, že o volnou mezírku ve spektru je s postupným časem zdvojený zájem. Všecko jde ovšem oficiální cestou a za měsíc-dva broadcaster (zde Magic) už ví, že jeho volba byla špatná, že tuto frekvenci třeba už půlrok koordinuje. Musí to prostě zkusit znova s jiným kmitočtem.

    2. Jose

      To je pravda, přijde mi to také divné. Jen v té době, toho dotazu a té odpovědi, zde ještě nebyl článek o přidělení nových freklvencí, tak je diskuse o tom, pod článkem: ,,Radio Dálnice přijde o dokrývače“.

  2. Václav Kadlček

    RMX v OL ještě před rokem mohl spoléhat na zašumněnou 89,6. Dnes večer ho hodnotím jako nej z těch všech čtyřech, dávali neohrané Dire streights – ticket to Heaven. Uź to není metla, dá se to polouchat, připadá mi že hraje i víc neznámých skladeb než Beat, na kterém teď byli akorát opilci u Pípy.
    Ti Media bohemia, to zas prasí. Šumava do Dvora Králové, Gold do Jičína, tyhle ještě omlouvá rocková hudba, ale další nekoordinovaný Krystal do Turnova, kde je Magič. To už ani nebudou konkurovat sami sobě, protože Crystal neprosperuje. Už jsem přišel na to proč mají tolik různých názvů hitrádií – aby mohli získávat frekvence a rrtv a její zákony jsou dost blbé na to aby rozeznaly HITRÁDIO Magic a HITRÁDIO Crystal. Toho bych být Váma využil a vyřeším nechuť k Hitrádiím Most a Labe a dám tam populárnější ORION. Naco měnit název stačí přidávat kmitočty.

    1. Jose

      No vidíš a mně zrovna v sobotu udělal Beat obrovskou radost, že tam zahráli tuhle kapelu…

      http://www.bumbum.cz/underground/?page=profily_kapel/b/betula_pendula

      nebo zde

      http://www.ceskatelevize.cz/specialy/bigbit/morava80let/kapely/betulapendula.php

      To je taky věc, co byla na velmi vysoké úrovni a v podstatě nevím, které jiné rádio by to odvysílalo,
      nežli Beat…

      Jinak ale RM nijak nezatracuji viz stále i můj čistě osobní žebříček zde

      http://home.tiscali.cz/~cb009902/

      takže samozřejmě se k tomu vyjadřuji i takto

      http://www.radiotv.cz/diskuze/?wpforumaction=viewtopic&t=66

    2. Barka

      Jakmile jsem přečetl že byla zrušena Maxi hard night , tak jsem ladil RMX a hráli
      výborně . Jenomže to je o víkendu. To vždycky hráli dobře, protože jsou lidé doma.
      Zkusím to zítra a uvidíme. Doufám , že od hnusu metalového extrémního upustili napořád. V každém případě Beatu se nemohou výběrem rovnat vůbec , to je úplně jiná
      liga.

    3. Václav Kadlček

      Beat má pochopitelně stále co nabídnout, ale RMX se s příchodem Beatu stal pro mě stravitelnějším díky menší komerci, dopravě a hodně skladeb se mi už na Beatu ohrálo. Přemýšlel jsem proč jsem nedávno vydržel hodinu poslouchat E2, i když reklam tam bylo dost a dospěl jsem k názoru, že na E2 jsou jednotlivé reklamy rychle odemlety za doprovodu taneční hudby vždy v 20 min po celé, takže než to člověk dokáže vstřebat, je to pryč. Ve druhé polovině se někdy ozvou regiony a krizový čas v celou oddělí rychlá časomíra. Takhleta struktura dělá E2 úspěšnou. Úplný opak dělá Beat v celou. Dáme si dopravu, reklamu zprávy. To veme 5 minut. A to se někdy odehraje 5 min před celou ale i pět minut po celé. Takže když přemýšlím, jestli si zapnout Beat, tak 10 minut kolem celé bych z toho nic neměl, to samé platí o půl.
      Samozřejmě že některé reklamy na Beatu jsou ty samé co na E2, dodává je jedna a tatáž firma na všchny privátní stanice, jenže na Beatu převažují ty pražské. Jsem snad jeden z mála v kraji, co mi nevadí jejich pražský obsah, ale prodlužuje to dramatizované podání na obdoby filmu Sin city- třeba auto poly. Je pravdou že i zdejší rádia hostují naše cirkusáky z městského divadla Zlín, což se nevyhne RMX, ale jsou s tím pořád rychleji hotovi než na Beatu. Ale Beat si to díky své celoplošnosti může dovolit. To se nedá říct o Helaxu, který citelně komerci omezil, dost už se propadal, díky tomu je v současnosti mým favoritem na FM.

    4. Barka

      Dnes jsem to srovnával ,RMX se nemůže ani v nejmenším srovnat s Beatem, tam je poznat,
      že skladby vybírá znalec rocku , Gama je pravděpodobně už v pásmu FM jednička.
      Je to tak, že kvůli muzice raději pustím Gamu , abych neposlouchal nesmysly, kterými je Beat úplně zahlcený. Začíná mě to už lézt krkem. Ale pořady jako Větrník jsou
      vynikající , to není v žádném rádiu. To je profesionální práce.

    5. Jose

      Tak já bych to pouze za sebe formuloval asi takto. Beat dopoledne, tedy to ranní vysílání, je v podstatě kolotoč, jako všude jinde, ovšem na Beatu docela vtipně oživený několika prvky jako je dvanáctka apod. ostatně i nějaký ten poctivý rock and roll tam občas zazní, tedy furt se to dá, tedy na rozdíl od ostatních, nesere mne to… No a pak je cca 19-24 hod, což je prostě profesionální práce denně. Takže nic lepšího, já na FM, dostupné prostě nemám… Samozřejmě mám dostupné další zajímavé věci netem, GAMA, WAVE, RADIO 1 etc. To samozřejmě mám… Pak samozřejmě pokud mohu na net a to doma i v práci, nemohu na něm pouze na chatě a v autě, tak po té samozřejmě nejsem limitován ničím a mohu i na jakoukoli zahraniční stanici, na kterou si vzpomenu… Což mi samozřejmě vyhovuje, nic méně, nic to nemění na tom, že pokud chci použít FM a to stále chci, použít FM, tak nic na výběr mimo Beatu nemám a ten zůstává v FM v naší oblasti jedničkou a nikdo na něj nemá. Tedy nemáme u nás přidělená žádná další rádia, která by mělo smysl si pustit, z FM. Existují na FM v ČR stanice, která má pro mne smysl si pustit přes net, to ano. Ovšem pak jak říkám si mohu pustit ještě lepší, z druhého konce světa. A tak bych se rád dožil jediné věci. Tedy, že si budu moci v pohodě vybtat z několika, solidních našich stanic, normálně na FM. Tak ono mezi námi, k tomu není zapotřebí, tak mnoho. Tedy chybí tomu relativně málo. Stačí aby RADIO 1 vyrazilo z Prahy. Stačí aby Ethno dostalo po Brně chuť ještě na pár větších měst. Stačí aby Media Bohemia dala prostor Oldies Radiu atd. Atd. Je to proveditelné. Chybí fakt docela málo a budu relativně spokojen. Ale zatím, v této chvíli, mohu z FM, používat pouse Beat. Nic dalšího NESNESU. Sporadicky HEY, VLTAVU a PRAHU. Pak už nic. Zatím to není růžová situace.

    6. Barka

      Nic to ale neřeší na tom, že Beat má asi nejvíce raklamy a pitomostí kolem a strašně
      to ruší a kazí celkový dojem. Samozřejmě kromě večera, to je radost naladit.

    7. Jose

      Faktem je, že jsem reklamu nikdy na stopkách neměřil ani ji nijak nesčítal nebo se s ní vůbec nezabýval abych to mohl říci zcela přesně a objektivně, ale čistě laicky, jen, tak, z obyčejného poslechu, na mne dělá dojem, že nejvíce reklamy má R1, Beat a Kiss. Myslím si, že ostatní ji mají o dost méně. V těhle 3 případech jde zcela ve všech o radia RI a šlo by tedy asi říci, že rádia RI jí mají hodně, více, nežli jiní. CR je, ale také radio RI a to jí, si myslím, tolik nemá, tam se chovají klidněji. Protože R1 a Beat hrají nejlepší hudební kousky, ve státě, tak si říkám, že dobrá muzika něco stojí a je tam té reklamy prostě víc. Raději dobré věci s reklamou, nežli sračky, bez reklamy. Jenže zase třeba Kiss, nic moc nehrají a to, co hrají hrají i ostatní, tak na Kiss, mne tolik reklamy, docela zaráží. Co se pak týče samotné kvality reklamy na Beatu. Někdy se doopravdy podaří, je povedená a perfektně na něj zapadne a pobaví mne. Je ale fakt, že v poslední době, se dost často stává, že se tam objevuje stejná reklama jaká je na jiných stanicí, k Beatu se vůbec nehodí ani trochu tam nezapadá a je velmi protivná a nasere mne. A to dost. Pokud k tomu dojde. Chovám se tak, že pokud dopustí taková firma, že její nechutná reklama, poškozuje muj dojem z vysílání Beatu. Viz. např. jedna pojišťovna s naprosto odpornou bolševickou odrhovačkou, která tím způsobila úlek i můj i několika mých známých, chovám se tak, že taková firmě, vyhlašuji okamžitý, osobní bojkot. Mají se postarat o reklamu stylovou, pokud chtějí inzerovat na stylové stanici. A mají si to pohlídat u agentur, co reklamu vyrábí a dodávají. Pokud toho nejsou schopny. Jsou neseriosní a v tom případě nemám zájem ani o jejich výrobky ani o jejich služby. Pokud naopak reklama stylová je a zapadne tam. Líbí se mi to a takovou firmu jsem ochoten i doporučit. Např. na kytary.cz, Zapa beton, Auto Šafránek… Ty zrůdy, jejichž reklama byla zcela odpornou a zcela mne vytočila, to jsou např. Alianz !

    8. Jose

      Ostatně MMS zásobuje svoji reklamou jak Beat, tak Rock Radio, tak Hey, tak Rock Max. / Radio Haná Sky Rock, ne, ti jsou nezávislý, mám dojem. A GAMA nevím u koho je. A Rock Zone to je RRM./ Tak by už kurňa, bylo snad pomalu na čase, když je těch stanic už tolik, aby MMS laskavě začala výrábět a dodávat, třeba i pro tutéž věc, dvě verze reklamy. Jednu naladěnou, do rockových stanic a pro rockové posluchače. A druhou pro ostatní, běžné, popové stanice. A narušovat vysílání, rockových stanic, nekvalitní a nehodící se reklamou, by prostě neměli. Jen z historie připomenu, že na reklamě, se např. udělala kapela Sweet, kteří původně začínali právě tím, že zpívali reklamy, na různé výrobky.

    9. Jose

      Na Beatu se mi třeba velice líbily reklamy udělané za spolupráce kapely Tlustá Berta. Domnívám, že různých amatérských, ,,čajových“ apod. rockových kapel u nás máme nepřeberné množství a určitě by si některé z nich rády přivydělaly, či se rozhlasově zviditelnily, právě provedením, takových reklam v rockových stanicích. Tak nevím, proč se to nepoužívá, když jinde je to už 50 let obvyklé. A rockové stanice v ČR, už máme.

    10. Barka

      Mě by velice zajímalo , co by se stalo, kdyby na provoz přispívali posluchači.
      Já bych určitě svoje dal. Proglas takhle funguje. Ale to by asi nešlo, protože
      by se museli vzdát velkých peněz. Ještě mě zaráží , že tě baví vkusná reklama.
      Já v ní rozdíl nedělám, bere nám hudbu a to je špatné. Navíc pro posluchače nic
      nepřináší. Kdo z ní něco má je vedení a to je podvod pro moje uši.

    11. Jose

      Tak můžou to způsobovat dvě věci, za prvé jsem na reklamu podstatně zvyklejší, nežli běžný posluchač v ČR. Roky jsem holdoval dennímu poslechu Bavorska 3. A ta stanice vypadala takto. 50 minut odborný autorský pořad a hudbě, 5 minut reklamy, časové znaméní, 5 minut zprávy a zase 50 minut autorský odborný pořad o hudbě. Takže jsem na reklemu zvyklý, stejně jako na zprávy a na hudební odborné pořady taky, a´t už tam byl o hard rocku nebo Rock And Rollu nebo Folku. Takže samozřejmě ty připitomělé kafemlejny neuznávám za rádia, protože nic nevysílají, tedy hudební odborné pořady většinou nemají. Ovšem reklamu mají. Nevím, jak a kdy. Bavorsko ji mělo 5 minut před celou a to podotýkám, že to je VEŘEJNOPRÁVNÍ STANICE. Tak to je jeden důvod. Tedy reklama mi nijak nepřekážela ani na veřejnoprávní stanici. Důležitý byl ten 50 minutový odborný hudební pořad. No a další věc je potom ta, že nikdy jsem si na základě reklamy nic nekoupil, to mne nechává zcela chladným. Ale mám osobně rád umění, tedy dobrou hudbu, dobrý verš, vtipný nápad atd. Takže i reklama může být oživení vysílání, tedy udělaná tak, že se zasměju a že mne to chytne a že si řeknu, sakra, to je nápad. Je to také určitý způsob umění. Někdo to musel vytvořit. Tak jsou reklamní popěvky, který zlidověly. Tedy u nás v ČR to asi ještě nebude, ale na západě jsou. Je to takové miniumění, jen několik sekund vymyslet něco, co má chytit. Pokud se to povede a je to o něčem a pobaví mne to. Je to dobrá reklama. Pokud mne to nasere je to špatná reklama. Sice ono to takhle nefunguje. Tedy tihle reklamní odborníci a tvůrci mluví o tom, že má reklama zaujmout, což může positivně i negativně. Samozřejmě si zapamatuji i tu, co mne nasrala. Problém, je, že zatím, co tu, co mne potěšila jsem ochoten výrobek doporučit, tak u té, co mne nasrala jsem zcela programově a sám za sebe, ochoten ho hanit, kudy půjdu, protože si dovolili blbou reklamou, nasrat mne. Takže by měli být opatrnější. Ale, když je to dílko dobré a jsou tam zábavné verše a jsou tam dobré zvuky a je to zajímavá koláž, tak mne to opravdu, toto minidílko, pobaví. Neodsuzuji to.

    12. Barka

      Tak to jsme na úplně jiné straně. Já žádnou reklamu nepotřebuji, protože vím , že
      boty se prodávají v určitém obchodě. Potom je reklama i na oblečení , na domech,
      v TV , rádiu, bilbordy , na autech a to já vnímám jako jeden z nejhnusnějších a
      nejodpornějších útoků na lidi. Je to fakt humus poslouchat mezi skladbami pitomost
      o nějaké pojišťovně. Samozřejmě nejde o žádné dílko ani umění , ale sprosté a tupé
      ovlivňování obyvatelstva. Patří to do kategorie vymývání mozků, kdy slabší a možná
      i hloupější lidé tento psycholigický útok prostě neodhodí do žumpy kam patří, a podlehnou.

    13. Jose

      Tak já bych tomu nějaká ,,strana“ nebo ,,vyloženě, pozice“ neříkal. Mně prostě reklama ve své podstatě nevadí, to jsou tu jiné věci na vymýlání mozků, jako účelově napsaný článek v novinách, účelově odvysílané zprávy v televizi atd. I ten reklamní plakát musí někdo namalovat a někdy jsou to hezké postavičky i ten clip do televize musí někdo natočit a někdy je to hezké. Co mi tedy ověem např. speciálně vadí, to, když je oběd, já se zakousnu do jídla a v TV někdo právě odvysílá reklamu na dámské vložky nebo jak Jeníček/Mařenka úspěšně kaká do nových plínek, tak to mne berou všichni čerti. Určité reklamy by měli mít povoleno vysílat, tak po půlnoci. Ale ne k obědu. Jinak v podstatě v televizi reklamy vítám jako možnost jít si odejít zakouřit případně si sám dojít na záchod apod. Takže přijemná přestávka a chvilkový čas, odejít od televize. Což bohatě využívám. Co se týče reklamy ve schránkách, tak schránku máme označenu viditelným nápisem NEVHAZUJTE PROSÍM REKLAMNÍ TISKOVINY a poštovní doručovatelé a všichni roznašeči podobných materiálů to dodržují a již asi 15 let si tam nikdo nedovolil, nic takového vhodit. Takže s tím není vůbec žádný problém. Co se týče domů, tak to mi vůbec nevadí, naopak je ta ulice potom pestřejší a zajímavější. To dokáží lidí na dům dát větší zrůdnosti. Viděl jsem zedníka, co si tam z nějakých dlaždic poskládal hodně pofiderní sluníčko a nebo jiného, co si na fasádu namalovalnějaký srnky a jelena nebo co. Tak takové šílené nesmyslné kýče mi vadí a uráží mě víc nežli, když tam bude mít reklamu na Coca Colu nebo na Pepsi Colu, za kterou dostane perníze aby si mohl alespoň opravit plot. Co se týče spamu, tak e-maily jsou nastaveny na max a protispamové programy běží. Takže jsem nevyžádanou el.poštu také neviděl několik let. Existuje, ale JEDEN MOMENT, kdy mě reklama VELICE VADÍ a kdy mne dokáže rozzuřit do naprosté nepříčetnosti a KDY MI DOOPRAVDY VADÍ. Zdůrazňuji, že je to JEDEN JEDINÝ PŔÍPAD. A tím jsou MOBILY ! To bych vraždil. Ještě jsem nenašel způsob, jak tomu zabránit. Vyzkoušel jsem všechny O2, T-Mobile, Vodafone…Dělají to všichni. Prostě mobil v kapse pískne, já ho musím vyndat a podívat se, že mi příšla reklamní SMS. V té chvíli bych fakt vraždil. To ho raději nechávám ležet doma na stole a používám i doma i v práci raději pevnou linku. Reklamu v mobilu by měli zákonem zakázat. To je naprosto šílené. Jediný způsob jak se toho zbavit je ten, vyrušit v mobilu SMSkové centrum, což jde. Ovšem pak nepřijímá žádné SMS, tedy ani nejdou přijímat od ostatních lidí ani odesílat. Ale pokud se to povolí, tak tam zase chodí reklamy od O2 na festival v Karlových Varech nebo od T-Mobile ně nějaké hry a tapety a zvonění atd. atd. A to bych fakt vraždil. Prostě reklama do mobilu by měla být zakázana jako neustálé a neuvěřitelné opruzování zákazníků, kteří si pořídí nějkakou tu kravinu do kapsy i když je z toho telefonování beztak drahé. Nikde jinde mi reklama nevadí. Vůbec. Ale v mobilu ano. Obtěžuje a nelze tomu zabránit. Ani programem, ani odejitím ani vypnutím ani varovným nápisem. Nijak. To je hustý. Tam je člověk vydán těmto reklamám do mobilu, na pospas a nemůže vůbec nic dělat.

    14. Barka

      Už jenom k tomu mobilu. Já jsem ještě nepřišel na to , kvůli čemu si ho koupit.

  3. pevy

    K tomu Beatu z Kaňku: Smajlíky v příspěvku jsem samozřejmě dával najevo, že jde jen o chybku. To zamítnutí zvýšení výkonu v Pardubicích moc nechápu (107,8 je původní „ženeva“ pro Černou horu, i když už jsou tu i jiná rádia na této frekvenci). Taky stále marně „vyhlížím“ příděl pro Country rádio v HK (104,1), zdá se mi, že to nějak usnulo…
    K tomu RMX v Olomouci – chtěl bych mít doma takto „zašuměná“ všechna má oblíbená rádia :-)). Podle mé zkušenosti hrají Zlínská rádia (včetně RMX na 89,6) na Olomoucku dost dobře, řekl bych dokonce, že nadstandartně (jistě se vyjímky najdou, ale dá se to poslouchat mimo zástavbu i v autě :-).

  4. pevy

    Chtěl bych ještě dodat, že Beat z Pardubic má i přes maličký výkon přímo fantastický dosah. Mám ho často zapnutý v autě i v okolí Litomyšle a i když příjem rozhodně není ideální, jsou trasy, kde to lze poslouchat :-)). Porovnávám to často s RK (107,6) a HK (94,9), ale Pardubky většinou jednoznačně vítězí…

Napsat komentář

Pro přidání komentáře musíte .