Lze provozovat soukromé rádio bez reklamy? Stanice Sázava a Color se o to pokusily

Rozhlasové stanice Sázava a Color přišly letos s neobvyklým krokem. Už od ledna vysílají úplně bez reklamy. Ve vysílání několikrát denně zní jen jméno klíčového sponzora, který program bez reklamy letos financuje.

radio-mikrofon-651

Vysílání financuje jeden komerční partner

K poněkud netradičnímu kroku se odhodlal vlastník obou stanic Mirek Pýcha, který se rozhodl pro letošní rok vyzkoušet alternativní formu financování. Místo tradičního reklamního zastoupení nebo přímého prodeje reklamního času se domluvil pouze s jedním komerčním partnerem, který celé letošní vysílání financuje. Jde o společnost Jablotron, jejíž zástupci oceňují alternativně laděný program obou stanic. I proto kývli na vzájemnou spolupráci.

Pro našeho klíčového partnera jde o imageovou aktivitu. Cílem není zahltit vysílání reklamními spoty nebo odkazem na jednu firmu, právě naopak. Ve spolupráci s partnerem máme možnost přinášet pouze samotný program bez reklam, a tuto skutečnost sdělujeme posluchačům několikrát denně. Nejedná se však o klasické reklamní spoty, nýbrž krátká oznámení,“ přiblížil pro RadioTV vlastník obou stanic Miroslav Pýcha.

Neobvyklý experiment umožnily nízké provozní náklady

Stanice Sázava a COLOR mají proti jiným soukromým rádiím výrazně nižší provozní náklady. I když majitel původně vykrýval tyto náklady právě z reklamy, dosavadní příjmy obou stanic nebyly úměrné počtu reklamních spotů, které se ve vysílání objevovaly. K neobvyklému experimentu tak majitel přistoupil i ve snaze odlišit svůj program od konkurence. „Letos vysíláme bez reklamy, pak uvidíme, co bude napřesrok. Pokud se nám podaří získat pro tuto myšlenku i další partnery, je možné, že budeme vysílat bez reklamy i v dalších letech,“ dodal Pýcha.

Stanice budou i nadále fungovat díky komerčním příjmům

I přes momentální absenci komerčních spotů ve vysílání rádií COLOR a Sázava nelze tyto stanice definovat slovem „komunitní“ nebo neziskové. I nadále by mělo jít o soukromé stanice financované výhradně z komerčních příjmů. Pouze se mění způsob, jakým rádio komunikuje své klíčové partnery.

Rádio COLOR vysílá v Praze na frekvenci 90,7 a v Brně na 99,4 MHz. Rádio Sázava využívá atraktivní středočeskou frekvenci 89,3 (Benešov-Kozmice) a je slyšet i na Ostravsku na frekvenci 90,6 MHz.

Autor článku:

Komentáře (1)

Napsat komentář

Pro přidání komentáře musíte .