Nová soukromá stanice nabízející lokální informace a pestrou hudební škálu vzniká v okolí slovenských Piešťan. Unikátní má být v tom, že nabídne nevyprofilovaný hudební formát a dá prostor i různým žánrům mluveného slova. Připravuje ji společnost vydávající místní týdeník.
Rádio Piešťany nabídne na dnešní poměry velice odvážný program. Především se zaměří na oldies scénu a posluchačům bude servírovat hity z období 60. – 90. let. Poměrně širokou hudební škálu obhajuje ředitel Peter Jurák tím, že se jeho rádio chce co nejvíce odlišit od ostatních stanic. „Hodláme jít jinou cestou než další rádia, která hrají dvacet až třicet hitů pořád dokola. Prostor dáme kromě rovněž instrumentální hudbě a orchestrálním věcem, budeme hrát i českou a slovenskou hudbu ale nikoliv současné hity,“ uvedl Jurák pro agenturu SITA.
V prvních týdnech nabídne Rádio Piešťany omezený moderovaný program. Kromě hudby bude vysílat pohádky čtené Branislavem Jobusem a texty místního blogera Petra Remiša. Vedení rádia plánuje do vysílání zařadit i část redakce Piešťanského týdeníku. Muzikant Branislav Jobus bude zároveň hlavním hlasem programu Rádia Piešťany.
Má podobný formát šanci uspět?
Nové rádio chce vyplnit mezeru na mediálním trhu v okolí Piešťan. Pokrytí z frekvence 90.2 MHz o výkonu 500 W by mělo mít praktický dosah od Trenčína po Trnavu. Otázkou je, zda může nový formát opravdu zaujmout posluchače, jelikož není vyprofilovaný a cílí na širokou skupinu. V konkurenci profesionálně formátovaných stanic bude mít Rádio Piešťany těžkou pozici. O podobný různorodý program se před několika lety pokoušelo bratislavské Rádio SiTy. Nakonec bylo donuceno se zaměřit na taneční hudbu, jelikož široký programový formát posluchače neoslovil.
Podobný trend cílení na různorodé skupiny posluchačů byl pravidlem v první polovině 90. let, kdy broadcasteři neměli s tvorbou programu a formátováním téměř žádné zkušenosti. Tehdy bylo možné zaujmout i originalitou pořadů. Od té doby se ale rozhlasový trh zásadně proměnil, a dnes je důležité cílení na základě přesného průzkumu trhu a odpovídající programové profilace.
Pro lokální rádio na Slovensku bude rovněž důležité, aby si vytvořilo stabilní síť reklamních partnerů. Spojenectví s místními novinami může tento záměr podpořit. Nelze ale očekávat prodej reklamy na základě výsledků z průzkumu poslechovosti neboť většina lokálních stanic se pohybuje pod sledovanou hranicí 10 tisíc posluchačů denně. Obchodníci těchto stanic tak musí využít vztah značky k regionu, ve kterém působí, a pokusit se přesvědčit místní zadavatele, že inzerce v podobně zaměřeném rádiu se jim skutečně vyplatí. A to bude na malém trhu v okolí Piešťan nelehký úkol.