Včera byl definitivně uzavřen obchod, v němž společnost Media Bohemia (MB) odkoupila podíl Petra Dvořáka. MB se tak stala jediným vlastníkem firmy City Multimedia, s. r. o., která je vlastníkem licencí k vysílání Rádií Blaník a Rádia City.
Včera byl definitivně uzavřen obchod, v němž společnost Media Bohemia (MB) odkoupila podíl Petra Dvořáka (s generálním ředitelem TV Nova jde o shodu jmen, pozn. red.). MB se tak stala jediným vlastníkem firmy City Multimedia, s. r. o., která je vlastníkem licencí k vysílání Rádií Blaník a Rádia City. Předseda představenstva a ředitel společnosti Media Bohemia Daniel Sedláček tento krok, jenž MB hodnotí jako přelomový, okomentoval: „Využili jsme nabídky Petra Dvořáka na odkup jeho podílu a považujeme to za logický krok, který skupině Media Bohemia přinese klíčové posílení. Umožní nám plnou kontrolu nad všemi čtyřmi programovými rodinami rádií – Blaník, Hitrádia, Fajn radia a Rock Radia. Navíc se tímto krokem definitivně etablujeme v Praze, tedy na největším regionálním trhu z hlediska počtu posluchačů i reklamních investic, kde patří jak City, tak Blaník mezi dlouhodobě nejúspěšnější rádia.“
„Vážíme si práce, kterou Petr Dvořák a jeho tým v City Multimedia odvedli, a zároveň věříme, že díky zázemí velké mediální skupiny budeme moci potenciál těchto rádií dále rozvíjet,“ řekl dále Sedláček. „Zkušeností Petra Dvořáka, který stál u zrodu soukromého rozhlasového trhu v ČR, bychom chtěli využívat i nadále. Věříme, že jeho vizionářství a programová intuice nám pomohou citlivě posouvat dál všechny rozhlasové formáty, které skupina provozuje,“ dodal.
Součástí celé transakce je i dohoda, na základě které Petr Dvořák odkoupí majoritní podíl v Oldies Rádiu Olympic.To zůstane stát mimo existující programové rodiny a Dvořák by ho měl ve spolupráci s Media Bohemia rozvíjet tak, aby si stanice uchovala jedinečné hudební zaměření.
Daniel Sedláček zároveň vyvrátil, že by se na nových akvizicích MB chystaly nějaké zásadní změny. „Formát Blaníku je v českém éteru nesmírně úspěšný, dlouhodobě dobře funguje a my k němu proto budeme přistupovat s velkým respektem. City se řadu let drží mezi nejposlouchanějšími pražskými stanicemi. Z hlediska dlouhodobé strategie bychom toto rádio chtěli zařadit do rodiny Hitrádií, kam z pohledu posluchačského zacílení přirozeně patří. Nicméně vzhledem ke specifičnosti pražského rozhlasového prostředí u tohoto rádia předpokládáme, že bude i nadále mít vlastní programovou strategii a strukturu a hudební dramaturgii,“ řekl Sedláček.
Co se týče obchodního týmu, který na lokálním trhu nabízel reklamní čas těchto stanic, nepředpokládá skupina Media Bohemia, že by v horizontu tohoto roku byl organizačně včleněn do struktury MMS. Bude tedy nadále fungovat samostatně, pod strategickým vedením MMS, která reklamní čas těchto rádií prodává již dnes na národním trhu.