AKTUALIZACE – RÁDIO DOBRÝ DEN – Dnes vás čeká druhý díl rubriky Ohlasy z rádií. Od letošního roku přicházíme se zcela novým konceptem. Nechceme se již dále dotazovat (programových) ředitelů jen na tři univerzální otázky. Od tohoto dílu se Ohlasy z rádií stávají jakýmsi ohlédnutím za právě skončeným čtvrtletím. Pevně věříme, že nová podoba vás zaujme. Přivítáme vaše případné podněty k rozvoji této rubriky.
Přichází odpovědi ředitelů regionálních stanic. Pokud chcete znát aktuální názory z celoplošných rádií, můžete si je přečíst v prvním díle. Srdečně děkuji za celou redakci všem, kteří si našli ve svém nabitém programu čas a odpověděli nám na naše otázky. Oslovili jsme všechny rozhlasové stanice, u nichž jsou v této vlně RadioProjektu známa jejich data poslechovosti. Další ohlasy či připomínky můžete zaslat na e-mail: petera@radiotv.cz. Přislíbeny máme ještě další odpovědi, rádi je zveřejníme hned, jakmile je dostaneme.
VÍCE K RADIOPROJEKTU:
První výsledky a rekapitulace
Impulsu se tradičně lépe daří na Moravě (denní poslechovost)
Týdenní poslechovost ve znamení silných pádů
Struktura posluchačů podle věku a pohlaví
Každého z oslovených jsme se ptali nejprve na nejposlouchanější program (či časový slot), přidali jsme i konkrétní dotazy k jednotlivým programových krokům a pokusili jsme se vyzvědět i případné plány na další čtvrtletí. Odpovědi ředitelů jsou abecedně seřazeny dle názvu stanice.
David Štěrbáček, programový ředitel Radia 1
RadioTV: Který programový slot (či program samotný) vykazuje v této vlně RadioProjektu největší poslechovost a je tak nejúspěšnějším ve Vašem vysílání?
S odpovědí je u Radia 1 celkem problém, protože máme každý den jiný program, resp. jiné DJs. Takže z výsledků, které zobrazují týden nebo víkend nelze jednoznačně tento údaj vyčíst. Pokud zahrnu i křivky na play.cz a reakce posluchačů, tak mezi hodně populární pořady patří třeba Odvážné palce nebo Hitparáda Radia 1.
RadioTV: Letos oslavujete oficiálně 19.narozeniny, na podzim už slavíte dvacet let (neoficiálně) v éteru. Jak byste celou tuto dlouhou cestu Radia 1 popsal? Čím ještě své posluchače překvapíte v rámci podzimních oslav (ať už ve vysílání, tak třeba off-air)?
Devatenáct let na DJském principu, bez playlistu a s alternativní hudbou, to je i v rámci světa dost výjimečné. Co se týče překvapení, nechci moc prozrazovat dopředu. Nápadů máme hodně a doufáme, že ve spolupráci se 4 + 4 dny v pohybu a Saatchi & Saatchi se nám jich podaří zrealizovat co nejvíc.
RadioTV: Na podzim jste uvedl, že jedinou možností pro mimopražské posluchače, jak Vás ladit, je internet. Existují nějaké šance, že kdy Vaše vysílání se objeví v FM-pásmu i mimo Prahu a okolí?
Výhledově bohužel ne.
RadioTV: Větší část posluchačů tvoří muži (až 85% v případě týdenní poslechovosti). Neplánujete nějaké programové prvky, které by přilákaly i ženy?
Plánovitě ne. Při tvorvě programu většinou postupujeme opačným směrem, děláme věci, které nás baví a doufáme, že se budou líbit i posluchačům. Gederově nerozlišujeme.
Daniel Rumpík, programový ředitel Rádia Blaník
RadioTV: Který programový slot (či program samotný) vykazuje v této vlně RadioProjektu největší poslechovost a je tak nejúspěšnějším ve Vašem vysílání?
Vzhledem k tomu, že naši posluchači jsou poměrně konzervativní, tak máme nejsilnější poslech dlouhodobě cca. od 7 do 12 hodin. K tradičně silným prvkům patří stále naše dopolední hodina (11-12), kdy hrajeme pouze hezky česky bez reklam. Posluchači mají rovněž v dlouhodobé oblibě naše První v pondělí v měsíci, kdy hrajeme české písničky dokonce celý den! Křivka naší poslechovosti je ale už dlouhá léta stabilní, proto nás v tomto ohledu nic z posledního výstupu nepřekvapilo.
RadioTV: Rádio Blaník zůstává nejposlouchanějším regionálním rádiem, v týdenním ukazateli jste si udrželi milion a meziročně jste si polepšili. Navíc ve většině regionů obsazujete čelní pozice. Absolutní jedničkou jste ve Středočeském a Ústeckém kraji. Kde vidíte svůj potenciál? Existuje podle Vás nějaký strop poslechovosti?
Přiznám, se že nějaký strop si neodvažuji tipovat. Výsledky v obou vámi uvedených krajích jsou samozřejmě skvělé a je pravdou, že nás inspirují i v dalších oblastech našeho pokrytí. Zajímavé bude bezpochyby sledovat další vývoj v západních Čechách, kde bychom měli už poměrně brzy spustit vysílání pro Karlovy Vary. Na jihu Čech sice máme nemalé rezervy v pokrytí, i tak se chceme této oblasti věnovat stále více, protože právě zde pořád vidíme další možný potenciál.
RadioTV: Když jsem si prohlížel genderovou a věkovou strukturu posluchačů Rádia Blaník, tak jako jedno z mála rádií drží ve většině kategorií zhruba stejnou proporcionalitu. Dokonce podíl mužů a žen je 1:1. Čím je to podle Vás způsobeno? A jak se na tato data díváte?
Možná je to tím, že asi jsme maximálně genderově korektní – toto berte samozřejmě s lehkou mírou nadsázky. Naše celkové zaměření (hudba, témata, zpravodajství, promotion) je zacíleno zkrátka tak, aby zaujalo muže i ženy. Nemáme nejmenší důvod dělat něco jiného.
Petr Kolínko, programový ředitel Radia Beat
RadioTV: Který programový slot vykazuje v této vlně RadioProjektu největší poslechovost a je tak nejúspěšnějším ve Vašem vysílání? Můžete prosím uvést v tisících či procentech, kolik posluchačů jej ladí?
V našem programu není „malých rolí“, proto opěvovat pouze jeden prvek by bylo nefér. U jednoho si to ale přesto dovolím – slogan „Pepa Lábus na Rádiu Beat“ si ladí všichni posluchači, je skutečně éterický.
RadioTV: Porovnáme-li, jak se daří Rádiu Beat, nacházíme poměrně slušné zásahy ve většině krajů České republiky. Jaké jsou Vaše cíle co se týče poslechovosti v dalších vlnách poslechovosti?
Máte pravdu – slušné zásahy do velmi slušných posluchačů. Je třeba si jich vážit a pečovat o ně, naším cílem jsou tak všichni rockeři – tedy Beaťáci.
RadioTV: Jak hodnotíte aktuální výsledky poslechovosti v RadioProjektu? Jste spokojeni s počty posluchačů v moravských regionech? Jaké plány máte v moravských oblastech? A jak vidíte své šance v moravských lokacích?
Aktuální výsledky RadioProjektu hodnotíme vždy a to s pečlivostí nám vlastní. Na Moravě, stejně jako v ostatních regionech, je spousta fajn lidí, rádi se s nimi potkáváme. Plánujeme proto několik cest po sklípcích – tam vidíme potenciál.
RadioTV: Na co byste pozval v nádcházejících týdnech v programu Rádia Beat své posluchače?
Rádi posluchače pozveme na všechno, program je stále nabitý. Od pasu – na křest desky Jimiho Hendrixe, na 1. Brněnský BeatFest 16.03. v Semilasu, na Beatovou Síň Slávy 27.05.do Lucerny, na Rockerova rána s Janem Spáleným, Michalem Pavlíčkem nebo Gene Simmonsem z Kiss, ve studiu se zastaví Asia, Saga nebo Over the Rainbow …
Martin Pokorný, programový ředitel Rádia Bonton
RadioTV: Který programový slot (či program samotný) vykazuje v této vlně RadioProjektu největší poslechovost a je tak nejúspěšnějším ve Vašem vysílání?
Ranní (6:00 – 9:00) a odpolední (13:00 – 17:00) vysílání má nejvyšší a vyrovnané hodnoty.
RadioTV: V Praze pozice Rádia Bonton sice mírně oslabuje, ve Středočeském kraji se Vám ale podařilo získat nové posluchače. Přesto jste anoncoval, že se nyní chce stanice více orientovat na hlavní město. Nebojíte se, že Vám tento krok může odnést některé posluchače? Bude například obyvatele České Lípy zajímat, co se děje v Praze?
Ačkoliv se zaměřujeme více na Prahu, počítáme s pozitivním ohlasem všech našich posluchačů. Především s ohledem na to, že jejich podstatná část v Praze pracuje, nebo do Prahy pravidelně dojíždí za prací, či zábavou.
RadioTV: Na Rádiu Bonton jste teprve krátkou chvíli, přesto se pod Vaším vedením od ledna stanice proměnila a více se koncentruje na servisní informace o dopravě, počasí a kultuře. Rozšířil jste dobu mluveného slova ve všední dny, ale překvapivě i o víkendu. Jak to, že přidáváte mluvené slovo, když se poslední dobou jeví tendence vysilatelů zcela opačná?
Praha je místo, které často vykazuje komplikace v dopravě a každý den připravuje spoustu zajímavých akcí. Proto připravujeme unikátní servis, který má život a pohyb v Praze posluchačům co nejvíce zpříjemnit a ulehčit.
RadioTV: Nepředpokládám, že budete už nyní moci říci více, ale doslechl jsem se, že se na Rádiu Bonton připravují další novinky. Prozradíte nám alespoň, v jakém časovém horizontu se jich dočkáme a jakým směrem se budou ubírat? Bude se jednat o nové programové formáty a rubriky?
Předpokládáte dobře, nebudu moci. Díky.
RadioTV: Dnes již neexistující Radio DJ se proměnilo na Dance Radio. Posledním průzkum ukázal, že stanice má 14 tisíc posluchačů týdně, což je nejvíce v jeho historii. Jaké jsou cíle Dance Radia?
Taneční hudba má na českém rádiovém trhu tradičně velkou podporu. Jedinečný formát Dance radia tak má velký potenciál uspět.
Gabriela Vosyková, ředitelka Rádia Egrensis
RadioTV: Který programový slot (či program samotný) vykazuje v této vlně RadioProjektu největší poslechovost a je tak nejúspěšnějším ve Vašem vysílání?
Tabulky a grafy ukazují na ranní a dopolední vysílání. V Ranní jízdě vysílají od pondělí do pátku dvě dvojice a každá z nich nabízí posluchačům něco trošku jiného. Hlavním cílem ale je vtáhnout posluchače do vysílání, což je všeobecně oblíbené. Má-li posluchač možnost stát se součástí vysílání, bere si jej tak trošku za své. Proto rád poslouchá a případně se zapojí. Nechybí humor, samozřejmě. Za úspěšnou považuji dopolední hodinu české hudby, která příjemně naladí posluchače nejen u pracovních stolů. Možnost zazpívat si s rádiem pěkně česky, popřípadě slovensky a připomenout hity dávno zapomenuté je prostě fajn. Příležitostně tuto hodinu vyplníme zajímavým rozhovorem s osobností nejen našeho regionu. Ve vysílání následují pořady odpolední Expres a Siesta. Každý večer zařazujeme do vysílání tématický hudební program. Máme černou muziku, klubovou, hitparádové novinky, taneční mixér, rock, seznamovací večer nebo hudební večer v režii našich posluchačů.
RadioTV: Jak hodnotíte aktuální výsledky poslechovosti? A jak se díváte na uplynulé tři měsíce, co se Vám nejvíce povedlo?
Hodnotíme je naprosto skvěle, protože naše poslechovost je nad stovkou posluchačů týdně a tím jsme s ohledem na maličkost našeho kraje nadšeni. A co se nám povedlo, jednak udržet si stávající posluchače, pár nových přilákat (přesně sedm tisíc) a v neposlední řadě přežít! Celosvětová i ta naše česká krize dopadla plnou parou také na nás a úbytek peněz za reklamu byl nezanedbatelný. Jak celorepublikově, tak v rámci regionu. Občas je to prostě boj a také stav, kdy nemůžete dělat věci tak, jak byste chtěli, protože se musíte přizpůsobit realitě.
RadioTV: Absolutně unikátní mi přijde ve Vašem případě v rozložení podílů mužů a žen v zastoupení mezi posluchače, obě skupiny shodně zastupuje 29 tisíc (z hlediska týdenní poslechovosti). Navíc i rozložení posluchačů ve věku 20-59 let je zhruba stejné. Co těmto faktům říkáte? Čím si to vysvětlujete?
V podstatě se nám plní to, k čemu směřujeme od začátku. Nesnažíme se selektovat muže, ženy, děti, mladé nebo starší. Specifikovat pořady a hudbu v běžném vysílání na ženy nebo muže apod. proto není cesta, kterou jdeme. Našim cílem je zaujmout všechny vším. Nechceme radit jak co jak udělat, jak uvařit apod. protože toho se valí z médií nekonečně. Spíše chceme být příjemným a pohodovým průvodcem pro všední i sváteční dny. Klademe důraz na příjemný a pohodový přednes informací, nevymýváme mozky agresivními jingly a zvuky, nesnažíme se o dokonale žoviální v opačném případě suverénní a slangový styl mluvy, nejsme ani přehnaně zkostnatělí. Pracujeme pocitově, na profesionální úrovni a nabízíme našim posluchačům normálně stravitelný tok hudby, mluveného slova a všeho, co k tomu patří. Děláme to rádi, což je také důležitý faktor a když všechno selže, svět je vzhůru nohama a nic není jak by mělo být, pak náš posluchač si musí být jistý, že naše rádio je jeho jistota, na kterou se může spolehnout.
RadioTV: Na jaké soutěže či off-air akce byste své posluchače pozvala v nadcházejícím jarním období?
Rozhodně je zvu na jarní vysílání rádia Egrensis! Ve hře budou vstupenky na zajímavé jarní akce, ale také soutěže o pěkné a hodnotné ceny. A samozřejmě muzika, která zahřeje, když se sluníčku zrovna nechce makat :-).
Filip Žemlička, programový ředitel Expresradia
RadioTV: Který programový slot (či program samotný) vykazuje v této vlně RadioProjektu největší poslechovost a je tak nejúspěšnějším ve Vašem vysílání?
Když bych se měl striktně držet Prime Timu, tak to bude určitě ODPOLEDNÍ NEJLEPŠÍ HUDBDA VE MĚSTĚ. Pokud se ale podívám za tento PT, tak mi dělají radost i večerní speciály od 21:00, kde dosahujeme také dobrých výsledků. Je pravda, že celková patnáctka (AQH – Average Quarter-Hour Person, pozn. redakce), šla u Expresu v posledním měření docela dolu, cože není moc pozitivní, naštěstí se ale nejedná jen o problém Expresradia.
RadioTV: Od letošního roku jste zrušili klasické zprávy v celou s tím, že posluchači jsou gramotní a informace si vyhledávají na internetu. Ozývaly se i nespokojené hlasy, které požadují návrat? Nebo tato změna nechala posluchače „chladnými“?
V prvních dnech změny, jsem zaznamenal cca 5 komentářů, na Facebooku. S odstupem času, se už ale nikdo neozval. Dalo by se tedy říci, že to posluchači neřeší. Fakticky Expresradio nepřišlo o zprávy. Nejaktuálnější zprávy jsou do vysílání zařazovány hned, posluchač tedy není o nic ochuzen jen nemusí čekat na klasické zprávy v celou.
RadioTV: V rámci poslechovosti si Expresradio udržuje stabilní výsledky a dramatické výkyvy se nekonají. Překvapilo mě, že posluchačskou základnu tvoří téměř z 80% muži. Proč si myslíte, že ženy Expresradio nevyhledávají ve velkých počtech?
Dobrá otázka, možná je to díky tomu, že máme automobilový pořad pro pány, možná hudební styl Expresradia více vyhovuje mužům, možná se mužům zamlouvají naše moderátorky – Koko, Veronika a Eva. Možností jak na tuto otázku odpovědět, je víc.
RadioTV: (Nejen) Ze svého okolí zaznamenávám ohlasy, že by Vaši přítomnost (zejména v moravských krajích) posluchači přivítali. Protiargumentem budou určitě finanční nároky. Přesto mi nedá nezeptat se, existují nějaké plány na rozvoj pokrytí Expresradia??
Pokud se podíváte komu a jak RRTV uděluje v posledních letech frekvence a s jakým výkonem, tak pochopíte, že to pro Expresradio nemá smysl. Pokud by RRTV vypsala licenční řízení na smysluplnou frekvenci, tak se do ní určitě přihlásíme. Do té doby ovšem zůstaneme jen na frekvenci 90,3 FM popřípadě v live vysílání přes play.cz
RadioTV: Na co byste pozval v nadcházejícím jarním období posluchače Expresradia?
Na nejlepší hudbu ve městě, na večerní a víkendové speciály, kde si každý posluchač najde ten svůj a hlavně na dvojměsíční velkou soutěž, kterou pro naše posluchače chystáme.
Marek Berger, programový ředitel Rádia Haná a Rádia Rubi
RadioTV: Který programový slot (či program samotný) vykazuje v této vlně RadioProjektu největší poslechovost a je tak nejúspěšnějším ve vysílání Rádia Haná a Rádia Rubi?
Nemáme podrobné výsledky za toto období, ale historicky je nejúspěšnější Procházka pamětí na Rádiu Haná a vlastně kompletní dopoledně/odpolední vysílání. Na Rubi se jedná o show Odpolední Relax.
RadioTV: Oběma stanicím (jak Hané, tak Rubi) se daří stabilně držet pozice nejposlouchanějších regionálních stanic v Olomouckém kraji, obzvláště se dařilo Rádiu Rubi, které v denní poslechovosti od začátku roku posílilo zhruba o třetinu (konkrétně o 13 tisíc). Stále však na Moravě vévodí celoplošné stanice. Čím si vysvětlujete takovou oblibu celoplošných stanic (zejména v moravských regionech)?
Haná je dlouhodobě nejúspěšnější a nejposlouchanější rádio v Olomouckém kraji a celý náš tým opravdu denně pracuje na tom, aby to tak zůstalo. Rubi je zase důkazem, že se dá dobře a efektivně dělat silné regionální rádio. Vsadili jsme zde na jednoduchou on-air promo komunikaci a snažíme se odlišovat od ostatních stanic přístupem k programu a muzice. Celoplošná rádia jsou tady tradičně úspěšná a je dobře, že už je nevidíme z povzdálí, ale šlapem jim na paty.
RadioTV: Co je dle Vašeho názoru největší výhodou regionálních stanic oproti celoplošným konkurentům?
Blízkost k posluchačům. Zatímco my jsme tady doma, tak ostatní se to posluchačům snaží jen namluvit.
RadioTV: V loňském roce se posluchači na Olomoucku dočkali spuštění rockové mutace Rádia Haná Olomoucko. Vyvíjí se tento formát podle původních představ? Jaké ohlasy na toto vysílání přichází? Je možné měřit poslechovost rockové mutace zvlášť, tedy vyčlenit ji z centrálního vysílání Rádia Haná?
Měřit poslechovost zvlášť zatím nelze. „Rocker“ to je velmi specifická cílovka, takže pozitivní ohlasy nás těší a negativní nás posouvají dál. Vše je tedy jak má být. Nicméně jsem vděční, že nám RRTV tenhle okruh umožnila provozovat, protože jen tak dokážeme konkurovat dalším stanicím, které přicházejí.
RadioTV: S čím přichází Haná a Rubi v nadcházejícím jarním období?
To fakt neprozradím a konkurenci to neulehčím :-)
RadioTV: Na závěr však upozorníme na jednu zprávu z minulého týdne: Na Hané poběží velká jarní soutěž.
Mirek Pifka, programový ředitel Radia Helax
RadioTV: Který programový slot (či program samotný) vykazuje v této vlně RadioProjektu největší poslechovost a je tak nejúspěšnějším ve Vašem vysílání?
Pokud hodnotím nějaký programový prvek z hlediska odezvy u posluchačů, mnohem lepší čísla nabízí SMS centrum, facebook, email, počet stažení apod., než telefonický RadioProjekt.
RadioTV: Jak hodnotíte aktuální výsledky poslechovosti? Jste s nimi spokojen?
Výsledky poslechovosti Helaxu i ostatních stanic v regionu jsou dlouhodobě prakticky stejné. Jejich největší přínos pro mě je v tom, že pokaždé před jejich zveřejněním celé osazenstvo Helaxu sází na nová čísla. Optimismus nebo pesimismus jednotlivých tipujících beru jako relativně nejupřímnější hodnocení fungování stanice. Všechno ostatní je statistická chyba…
RadioTV: Na jaké soutěže či off-air akce byste své posluchače pozval v nadcházejícím jarním období?
Asi největší lákadlo pro posluchače bude soutěž Celá třída k moři. Hlavní cena je zhruba dvoutýdenní výlet do Itálie pro vítěznou třídu. Začínáme 1. dubna. Zbytek je tajný. Není to apríl :-)
Roman Anděl, programový ředitel rádia Kiss Jižní Čechy
RadioTV: Který programový slot (či program samotný) vykazuje v této vlně RadioProjektu největší poslechovost a je tak nejúspěšnějším ve Vašem vysílání?
Dle výsledků poslechovosti je nejvíce úspěšná naše odpolední show – Double Párty ( 14 – 17 hodin ).
RadioTV: Jak jste osobně spokojen s aktuálními výsledky průzkumu poslechovosti RadioProjektu? Co pro Vás znamená meziroční posílení o 16 tisíc v týdenní poslechovosti (resp. 18 tisíc v denní)?
Pochopitelně jsem rád, že jsou tato čísla kladná, ale my ( a kdo ne ) chceme víc a jakmile budou výsledky ještě lepší, budu opět krapet spokojenější.
RadioTV: Na jaké soutěže či off-air akce byste své posluchače pozval v nadcházejícím jarním období?
Už po několikáté budeme rozdávat zájezdy k moři! Na Kissáky čekají i jiné a nové soutěže, ale o těch začnu mluvit v momentě, kdy budou veškeré podklady hotové. Hned na začátku jara přivezeme jako první do ČR Innu ! 26.3. se setkáme v Mileniu Tábor :-)
RadioTV: Na závěr dodejme, že všechna Kiss Rádia prošla počátkem března obměnou zvukové grafiky. Další novinkou je úprava programového schématu, lákadlem je například pořad Partymachine. Kompletní programové schéma všech Kiss Rádií najdete pod tímto odkazem.
Jiří Wiener, programový a hudební ředitel Rádia Krokodýl
RadioTV: Který programový slot (či program samotný) vykazuje v této vlně RadioProjektu největší poslechovost a je tak nejúspěšnějším ve Vašem vysílání?
Celkový program Rádia Krokodýl, který vzniká v Brně na Rádiu Krokodýl.
RadioTV: Jak hodnotíte aktuální výsledky poslechovosti? Jste s nimi spokojen?
197 tisíc, pořád na vysílání pracujeme a vylepšujeme.
RadioTV: Na jaké soutěže či off-air akce byste své posluchače pozval v nadcházejícím jarním období?
Doporučím: vyladit brněnského Krokodýla a dozvíte se :-)
Jan Vamberský, programový ředitel Rádia OK
RadioTV: Který programový slot (či program samotný) vykazuje v této vlně RadioProjektu největší poslechovost a je tak nejúspěšnějším ve Vašem vysílání?
Pokud se posluchačům líbí program jako celek a vydrží své oblíbené rádio poslouchat celý den, mají rádi moderátory, kteří je provázejí celým dnem – je to dobře. Naši posluchači nás skutečně poslouchají celý den. Ale i tak stále mezi nejoblíbenější patří písničky na přání, hodina Českých písniček, či České pondělky.
RadioTV: Ve funkci programového ředitele Rádia O.K. jste poměrně krátkou chvíli, už jste se stačil s novým postem sžít?
Sžít jsme se stačil, to ano. Stále se ale učím novým věcem. Rádio OK mám moc rád, je tu skvělý kolektiv lidí, kteří svou práci dělají s láskou a nadšením a o to větší z toho mám radost.
RadioTV: Jak jste osobně spokojen s aktuálními výsledky průzkumu poslechovosti RadioProjektu?
Jsem spokojen, ale vím, že výsledky mohou být ještě lepší a to je náš cíl. Mít co nejvíce spokojených posluchačů.
RadioTV: Můžete nám prosím prozradit či alespoň nastínit Vaše nejbližší programové kroky?
Těch plánů je na jaro a léto opravdu hodně. Kromě tématicky laděných víkendů budeme o Velikonocích rozdávat posluchačům peníze, v květnu nebude chybět Koncert Rádia OK a celé léto bude ve znamení Báječného prázdninového grilování, Prázdninového putování s osvěžujícím letním programem a chybět nebudou ani Letní slavnosti Rádia OK.
Dagmar Zochová, společnost Česká rozhlasová s.r.o. (Rádio Orlík)
RadioTV: Jste spokojena s aktuálními výsledky poslechovosti? Těší Vás výsledky 10 tisíc týdně (resp. 5 tisíc denně)?
S výsledky poslechovosti být spokojeni nemůžeme. 10 tisíc týdně nás netěší, rádi bychom víc…
RadioTV: Lze říci, který programový slot vykazuje v této vlně RadioProjektu největší poslechovost a je nejúspěšnějším ve Vašem vysílání?
Největší poslechovost má podle nás zcela jednoznačně dopolední vysílání, které je určitě nejúspěšnější.
RadioTV: Na jaké soutěže či off-air akce byste pozvala své posluchače v nadcházejícím období?
V týdnu od 15. -19.3. se konala „Velká Josefská soutěž„, ale i v dalším období si společně s posluchači budeme „hrát“ o aktraktivní ceny. V již zmíněný týden to byl o zájezd do Francie a poukázky do masážních studií.
Petr Sznapka, programový ředitel sítě Rock Rádií
RadioTV: Který programový slot (či program samotný) vykazuje v této vlně RadioProjektu největší poslechovost a je tak nejúspěšnějším obecně ve vysílání RockRádií?
Stabilně nejúspěšnější, a to již od prvopočátků, je naše odpolední vysílání tedy blok nazvaný „Rockový odpoledne s Lubošem Voráčkem“ mezi 15-19 hodinou. Dobře si však stojí i ranní vysílání, které neustále vylepšujeme a myslím, že můžu vesměs hovořit o spokojenosti s poslechovostí i v ostatních časech. Potěšující je zájem posluchačů o naše hudební speciály po 21 hodině.
RadioTV: Když jsem sledoval složení posluchačské základny, tak z hlediska podílu žen a mužů máte z rockových stanic nejvyrovnanější, u Rock Rádia Šumava tvoří podíl žen 40%, konkurenti mají 80-85% mužů. Jak to, že Vás poslouchá tolik žen?
My z těchto údajů máme pochopitelně velkou radost, neboť přesně odpovídají našim původním záměrům. Tento poměr mezi muži a ženami kopírují také ukazatele našich internetových příznivců.
Odpověď je jednoduchá – i přes primární cílení na muže je náš program akceptovatelný také pro zástupkyně něžného pohlaví jak hudebně tak i složením ostatních programových prvků. Nejsme a ani si nehrajeme na drsný rockery a navíc máme atraktivní a sympatické moderátory :-).
A mezi našimi pořady dokonce najdete jeden, který je zaměřen výhradně na dámy a to „Rockový Vibrátor“ – hodina rockových balad každou neděli večer.
Asi bych tedy měl poděkovat všem dámám za přízeň stejně jako ostatním posluchačům Rock Rádií.
RadioTV: Jak se díváte na dosavadní působení Rock Rádií? Jste s výsledky spokojený nebo vidíte ještě nějaká slabá místa? Na jaké novinky ve vysílání se případně můžeme těšit?
Jsem optimista a mám radost, že se nám docela daří. I když i nadále máme co zlepšovat a to také budeme dělat. Pokud jde o výsledky, tak jsou takové jaké jsou, naším cílem je do budoucna udržet vybojovanou pozici a získat si posluchače v nových regionech.
Pokud jde o novinky v našem vysílání, mohu našim posluchačům přislíbit například rozhovory se známými rockovými interprety a dále programové prvky úzce propojené s našimi komunikačními aktivitami. Koketujeme také s myšlenkou rozhlasové reality show, ale víc vám zatím neprozradím.
Naši posluchači se mohou hlavně těšit na stabilní program a slušnou rockovou muziku, a to, že v nejbližších měsících vyrazíme přímo za nimi, do míst kde žijí, pracují a poslouchají Rock Rádia. Těšíme se moc!
AKTUALIZOVÁNO V 17:45
Martin Maďarka, programový ředitel sítě Fajn Rádií
RadioTV: Který programový slot (či program samotný) vykazuje v této vlně RadioProjektu největší poslechovost a je tak nejúspěšnějším obecně ve vysílání Fajn Rádií?
Nejúspěšnějším drivem Fajn rádií je aktuálně odpolední show Nekecej OnAir, kterou moderují Tomášové Zástěra a Novotný. Nejlépe si Nekecej OnAir vede v Praze a Středočeském kraji, kde je druhým nejposlouchanějším drivem v čase 15-18hod v cílové skupině 12-35let. V Ústeckém kraji je dokonce regionální jedničkou.
RadioTV: Nejposlouchanější stanicí v rodině Fajn Rádií zůstává i nadále Fajn North Music. Ve stejném kraji poměrně silně pokračuje Fajn Radio Agara. Čím to, že zrovna Severočeši tvoří jednu z nejpočetnějších skupin?
Dovolím si Vás opravit. Nejposlouchanější stanicí v rodině Fajn rádií je Fajn radio. Nicméně výsledky Fajn North Music nám dělají rovněž radost. Ale k Vaší konkrétní otázce. Jak Fajn North Music tak Fajn Radio Agara byly, jsou a doufáme, že i nadále budou silné regionální značky, které mají svoje stálé posluchače.
RadioTV: V září jste uvedli do odpoledního vysílání novou odpolední show Nekecej On Air!. Nové výsledky její poslechovost ještě plně nepokrývají, přesto mě zajímá, jak si u posluchačů stojí? Jaké ohlasy na tento program dostáváte?
Odkazuji se na první odpověď v rámci této ankety. S dosavadními výsledky nové odpolední show Nekecej OnAir jsme spokojeni. Věříme, že jsme zdaleka nevyčerpali potenciál show i nevyzpytatelné moderátorské dvojice Tomášů Zástěry a Novotného. Co se týče přímých ohlasů od posluchačů, tak si nevybavuji ani jeden negativní.
RadioTV: V uplynulém roce jste návštěvníkům webu FajnRadio.cz představili nové webové speciály. Jsou ve Vaší hlavě ještě další speciály? A neplánujete se vydat stejným směrem jako Hitrádia a převést některá webrádia přímo do vysílání?
Nejsem gay ani Žid, i když Žid z 1/8 ano, ale v tomto případě „uhnu“ :-). Nechtějte po mně, abych prozradil část strategických plánů do budoucna. Webové speciály jsou již nyní propojeny s programem Fajn rádií. Fajn radio Black svým playlistem navazuje na hitparádu Fajn Black Chart a přináší to NEJ z hip hopu, rapu a r´n´b. Fajn radio Club je propojeno s programovým speciálem Party Time, který přináší legendární party pecky i ty NEJnovější bomby z mejdanů.
AKTUALIZOVÁNO V NEDĚLI 28.3. V 14:00
Markéta Schwarcová, ředitelka Rádia Dobrý den
RadioTV: Nebudu se ptát konkrétně na výsledky poslechovosti Rádia Dobrý den, jelikož je ještě zrádné nějak blíže analyzovat data. Jak byste zhodnotila celkově aktuální průzkum poslechovosti?
Nemyslím, že bych měla celkově hodnotit poslední průzkum poslechovosti. Team RDD pracuje tvrdě na tom, aby naše čísla měla vzrůstající tendenci.
RadioTV: Na jaké soutěže či off-air akce byste své posluchače pozvala v nadcházejícím jarním období?
Už v dubnu budeme presentovat něktré naše pořady na Veletrhu dětské knihy v Liberci a plánujeme tam postavit malé provizorní studio a naši moderátoři budou moci zájemcům ukázat kousek ze své práce a nejen děti budou mít možnost si ji také vyzkoušet.
Na květen plánuje Rádio dobrý den jízdu s Veteran car clubem Nisa, nebo reportáž z cesty do Evropského parlamentu ve Strasbourgu.
Soutěž chystáme na léto, pokud půjde vše dobře, posluchači budou mít možnost užít si nějakou relaxační procedru v lázních nedaleko od Liberce. V létě také plánujeme taneční večery s posluchači RDD na koupališti Sluníčko ve Vratislavicích.
RadioTV: Jak to vypadá s další expanzí Rádia Dobrý den. Když jsem se podíval na stránky RRTV, dočetl jsem se o jednom zádrhelu. Můžete nám prosím objasnit, o co se jednalo a jak aktuálně vypadá stav řešení tohoto problému?
Momentálně se čeká na soudní rozhodnutí, tak bych se k tomu teď nerada podrobně vyjadřovala.
RadioTV: Na RRTV jste žádali o změnu ve zpravodajských relacích. Jak se tato změna dotkne posluchačů?
Změna ve zpravodajství RDD je poměrně velká. V ranním bloku (od 6:00 do 9:00) zařazujeme každou půlhodinu relace, v nichž sledujeme aktuální dění nejen v Liberci. Od deváté hodiny informujeme posluchače každou celou hodinu; ve 12:00 a v 17:00 navíc přinášíme delší zpravodajské souhrny. Doufáme, že je to změna k větší kvalitě našeho vysílání…
Co mne z ,,Ohlasů…“ zaujalo nejvíce ? RADIO 1 – Cituji: ,,RadioTV: Na podzim jste uvedl, že jedinou možností pro mimopražské posluchače, jak Vás ladit, je internet. Existují nějaké šance, že kdy Vaše vysílání se objeví v FM-pásmu i mimo Prahu a okolí?“ Odpověď: Výhledově bohužel ne. REAKCE. Pro Boha. Proč bohužel ? Tedy, k čertu. Na tomto serveru se od nicka OVI, nedávno objevila informace, že i to ETHNO Rádio, má více rozume, nežli RADIO 1 a zkoordinovalo si OSTRAVU. Jaký, bohužel a znovu, k čertu. Ví se o tom, co má R1 posluchačů, právě v Ostravě. To vážně nejsou schopni, si zažádat, alespoň v tak základních a velkých městech, jako je Ostrava, Brno ??? To je neschopnost a ne bohužel. Nebo, tedy to je bohužel naprostá neschopnost už jednou vypadnout, z té zaprděné PRAHY, jako z ní dávno vypadla všechna ostatní rádia RADIO INVESTMENTS. Tedy KISS, COUNTRY RADIO, BEAT. V Praze dřepí jen R1 a SPIN. Další bod. Odpověď p.Kolínka z Radia BEAT, cituji: ,,Rádi posluchače pozveme na všechno, program je stále nabitý. Od pasu – na křest desky Jimiho Hendrixe, na 1. Brněnský BeatFest 16.03. v Semilasu, na Beatovou Síň Slávy 27.05.do Lucerny, na Rockerova rána s Janem Spáleným, Michalem Pavlíčkem nebo Gene Simmonsem z Kiss, ve studiu se zastaví Asia, Saga nebo Over the Rainbow “ REAKCE. ANO. Takto se má odpovídat. To je odpověď. To je člověk, který rozumí svému řemeslu a za kterým je vidět obrovský kus poctivé práce. Ano to je stanice, která dělá svým posluchačům radost a kterou je pro nás čest poslouchat. Bod tři. Rock Radia, cituji:,,…a to, že v nejbližších měsících vyrazíme přímo za nimi, do míst kde žijí, pracují a poslouchají Rock Rádia. Těšíme se moc!“ REAKCE. OK. Zdá se tedy, že po vzoru BEATu a radia GAMA i u Rock Rádií se tedy dočkáme možná nějakých rockových hospod, píp, či koncertů. Rozhodně dobrý nápad a možnost lepšího kontaktu s posluchači a získání zpětných ohlasů, což může následně vést k zlepšení programu. Ostatní stanice a odpovědi z nich, jsou mi lhostejné, nikterak se mne netýkají. Neposlouchám to. Mimo tedy Haná Olomoucko, ale tam odpovědi byly spíše vyhýbavé, nežli zajímavé…
José, já vím, že Tě to s Radiem 1 asik irituje… ale vážně to není tím, že by Radio 1 bylo nějak hloupé v rozletu a šíření se českou kotlinou. Je součástí RINV, kde jsou tak jako v každé společnosti danné jasné priority. RINV je přístavem pro 5 krásně profilovaných radií na které tu nejeden pěje ódy a nejraděl viděl by je namísto uniformované šedi nejmenovaných však všudypřítomných radií. Nemůžeš říci že RINV chrápe na vavřínech, poněvadž takovou raketu co předvedl v posledních dvou letech (spíš rok a kousek) BEAT se povedlo málokomu. Další formát Country to po vzoru zkouší také, ale naráží na absolutně přebrané kmitočtové spektrum. Vždyť někde existovala jen jedna možnost upíchnout se 200W kmitočtem ve větším městě. Radio 1 je formát menšinový a každý správný stratég by s ním vyjel až po slušné penetraci těch většinových. Když navíc mladí spíše jak fm-ko využívají internetu. Zkrátka a dobře není to tak jednobarevné jak by se Ti mohlo zdát…
Country rádio je jedno z nejstarších českých rádií. Rozhodně mohlo zahájit svůj rozjezd po ČR, tak někdy v době, kdy ho zahájila Evropa 2. Takže dávno před nějakými Hitrádii a Fajn rádii a Blaníky a Černou horou a jinými. A mohlo už v té době, být zcela všude a místa tehdy bylo, ještě dostatek. Že to neudělali a začali s tím, až po Beatu, nelze označit jinak, nežli jejich vlastní pitomost. Totéž platí i pro R1, protože pokud vše půjde dobře, tak je možné, že, kdo zaváhá, nežere a že ho ve městech, jako je Brno a Ostrava, předběhne, Radio ETHNO.
PS: Jinak zde na serveru, čtenář OVI, vyjádřil zajímavou myšlenku, že RI mohou mít různé priority. Tak je to možné. Že pokud např. je možnost v nějakém městě dostat jen jeden 200W vysílač, tak se hlásí Beat. Pokud dva, tak se hlásí i Beat i Country rádio a pokud by bylo možnost dostat třeba i tři, tak pak by se tedy měl hlásit i Beat i Country rádio i Radio 1, za předpokladu, že by šlo o město pro Radio 1 dosti velké. Takový případ, ale zatím defakto nenastal, protože v Brně je sice Beat, ale country rádio se tam stále nemůže dostat i když jednou se účastnilo výběrového řízení a po té si tam dokonce koordinovalo frekvenci, přičemž oboje mu bylo zamítnuto. A v Ostravě také dosud není ani Beat ani Country rádio. Takže celkem chápu, že před R1 by měla ona zmíněná přednost a že teprve až by tam byla, tak by se snažilo i R1.
Ještě se vyjádřím k té aktualizaci článku. Tak samozřejmě, že se nedá hovořit o poslechovosti něčeho tak odporného a trapného, jako je vysílání stanice Dobrý den. Mají pouze 1 tisíc posluchačů. Což je např. desetina toho, co má český rozhlas Wave aniž by vůbec byl na FM. Říká se, že stanice na FM potřebuje minimálně 4 tisíce posluchačů aby mohla vůbec žít. Stanice Dobrý den je nepotřebuje. Ta žije, jako vydržovaná prostitutka, z ODS. A když peníze dojdou, zase se v Liberci něco vytuneluje aby bylo na provoz této štvavé vysílačky. Ovšem, ODS je rozhádaná, patrně nedopadne u voleb, příliš dobře. A tak doufejme, že se zatáhnou i mraky nad stanicí Dobrý den, na její provoz nebude a přestane to na FM, prudit. Snad také soudci projeví pochopení pro to, že nemá opravdu na FM v Mladé Boleslavi, co dělat. Bohužel RRTV, udělila zcela nerozumně této patvornosti a atrapě na rádio, další frekvence a mám dojem, že to bylo do Jablonci nad Nisou a Turnova, chudáci místní, až to zvěrstvo zaslechnou. Další z důvodů, svědčící o zkorumpovanosti RRTV a zneužívání postavení, pro zhovadilosti, zbytečnosti, nic nepřinášející a jen zbůhdarma ničící, české FM.
Rádio Rubi vsadilo na více taneční muziky a je mnohem poslouchatelnější.
Naopak rádio Krokodýl šlo do hitrádií a stal se z něho odpad.
e angioedema and osteoporosis buy priligy in uae