[Aktualizováno] Nejposlouchanější regionální stanice u nás – Radio Blaník – se rozšíří do jižních, západních a severních Čech. Jeho program budou přebírat Eldorádio, Radio Karolína a Radio Děčín, tedy stanice, které patří do rodiny rádií formátované jako czech conservative skupiny Media Bohemia. Vyplývá to z tiskové zprávy Rady pro rozhlasové a televizní vysílání, která dnes schválila žádosti zmíněných stanic o změnu názvu. Ke schváleným změnám dojde v prvním čtvrtletí roku 2008.
Radio Blaník, které si alespoň jednou týdně naladí 725 tisíc posluchačů, se brzy rozšíří do dalších regionů. Rada pro rozhlasové a televizní vysílání dnes schválila změnu názvu Radia Karolína na Radio Blaník západní Čechy, Radia Děčín na Radio Blaník severní Čechy a Eldorádia na Radio Blaník jižní Čechy. „Přejmenování těchto rozhlasových stanic je začátkem faktického naplňování našeho záměru vytvořit na českém trhu třetí silnou rodinu rádií. Rodina Blaník vychází z úspěšného formátu stejnojmenného rádia, které už několik let opakovaně boduje u posluchačů oblíbenými českými písničkami a kvalitním regionálním zpravodajstvím i servisem,“ říká Daniel Sedláček, předseda představenstva a generální ředitel společnosti Media Bohemia s tím, že k faktickému přejmenování uvedených stanic dojde v prvním čtvrtletí příštího roku.
Radia Karolína, Eldorádio a Děčín, společně s východočeským Radiem Ok a středomoravským Radiem Apollo patří do třetí rodiny rádií skupiny Media Bohemia, které s formátem czech conservative dosud neměly, narozdíl od rodin Fajnradio a Hitradio, společný název. Radia OK a Apollo se zatím žádné změny netýkají. Více viz Eldorádio a Karolína míří od country ke šlágrům. Kromě centrálního Radia Blaník dnes jeho porogram přináší také bývalé Radio Vranov pod názvem Radio Blaník jižní Morava. Týdenní poslechovost rodiny formátu Czech conservative, tedy všech Blaníků a rádií OK a Apollo přesahuje 1,25 milionu lidí a jejich share činí 8,7%.
Konkrétní termín, kdy se tři stanice přejmenují, zatím není znám. „Ještě jsme se tím nezabývali. Je třeba pojmenovat rizika změny názvu a připravit plán veškeré potřebné komunmikace jak se změnou názvu stanic, tak s přechodem na brand Blaníku,“ řekl krátce po schválení změn RadioTV generální ředitel City Multimedia Petr Dvořák. a dnes doplnil: „Všechny stanice budou i nadále udržovat silnou vazbu s regionem, kde vysílají, a orientaci na dění v něm. Zároveň ale budou sdílet marketingové a programové know-how a některé společné vnější znaky, vedle názvu například zvukový obal.“
Seskupování regionálních rádií do silných „rodin“ je podle tiskového mluvčího skupiny Lukáše Nováka jednou z cest, jak chce Media Bohemia zajistit další posilování kvality jejich vysílání. „V tomto případě se jedná o logické završení prohlubující se spolupráce s Petrem Dvořákem,“ říká Dan Sedláček. „Poté, co jsme získali podíl ve společnosti City Multimedia, která je držitelem licence na City a Blaník, jsme začali využívat programové know-how úspěšného Blaníku a spolupracovat na tvorbě playlistu. Teď se celý proces uzavírá integrací několika rádií skupiny Media Bohemia pod značku Rádia Blaník.“