ROZHOVORY – V dnešním mimořádném dvojrozhovoru vyzpovídáme programového ředitele Rádia Zlín Martina Malúše a programového ředitele rádia Kiss Delta Jiřího Štěpánka. Hlavním tématem jsou opět podzimní programové a další novinky ve vysílání, stranou opět nenecháváme internet.
S Martinem Malúšem jsme se bavili o šoumenu Láďovi Mikulíkovi. Dozvěděli jsme se informace o podzimních novinkách, Rádio Zlín se po poledni chce více orientovat na zpravodajství, odpolední proud věnuje life-stylu. Kiss Delta představuje především jednu zásadní novinku, o níž jsme vás informovali – jedná se o pořad Discopříběh Michala Davida. Zajímal nás také názor Jiřího Štěpánka na webová rádia.
Martin Malúš (Rádio Zlín):
„Kromě hitů hrajeme i věci, které se neobjevují na ostatních stanicích, ale jsou známé a hlavně se nám daří držet žánrovou vyváženost.„
RadioTV: Prozraďte prosím našim čtenářům na jaké novinky ve vysílání Rádia Zlín se mohou od září tohoto roku těšit. Co jste si pro ně připravili?
Od září se ve vysílání Radia Zlín nic zásadního nemění, kromě už standardních moderátorských směn :-). Každé prázdniny se totiž asi každé rádio potýká s četnými dovolenými. Ani my nejsme výjimkou. Měsíc na to ovšem zavedeme jisté obměny. Celodenní informační a hudební proud mírně zprofilujeme. Ráno bude patřit jako doposud aktualitám a dobré náladě, dopoledne ale zaměříme víc na samotný Zlínský kraj. Každý všední den nabídneme v hodinové ploše zajímavého hosta a hned potom si s námi mohou posluchači zasoutěžit. První odpolední hodina bude zase patřit zpravodajštějším informacím. To proto, že si nás v kraji lidé ladí hlavně díky faktu, že s nimi právě zde žijeme a víme, co je zajímá. A na to se na ploše jedné hodiny více zaměříme. Odpoledne bude patřit lifestylu a oddychovým tématům s akcentem na posluchače v pohybu. Vrací se totiž z práce, školy, jedou na nákupy, na úřady … Večer ale probudíme hlavně náctileté. Mladá muzika, několikrát song na přání a celkové hravé uvolnění by se mělo na frekvencích Radia Zlín nést až do 21 hodiny.
RadioTV: V květnu jste posluchačům vrátili do vysílání staničního šoumena Laďu Mikulíka. Prosím představte nám blíže jeho rubriku. Proč se opět vrátil do vysílání? A dočkáme se na webu Rádia Zlín i sekce v rubrice Podcast?
Láďa Mikulík je prostě radiový fenomén :-). Ihned po jeho oživení jsme se dočkali několika stovek pozitivních reakcí. V Radiu Zlín má lidi odtrhnout od starostí a naladit dobrou náladu. A nabídnout nevšední a jemu originální pohled na běžné události v regionu. Přiznávám, Láďa sice někdy prochází porodními bolestmi, ale opět od října mu dáme další rozměr. Tím by se měly postupně odstranit. Víc z pochopitelných důvodů zatím neprozradím :-). V Podcastu se zatím neobjeví.
RadioTV: V srpnovém výstupu poslechovosti se po půl roce opět objevila data Rádia Zlín. Jste s nimi spokojen?
Rámcově spokojen jsem. Vždyť Radio Zlín je stále – už desítku let – nejposlouchanějším radiem v okrese Zlín absolutně a v kraji si stále drží první příčku mezi regionálními stanicemi. Co se týká poslechovosti denní – mírný propad jsme zaznamenali a i proto od října program mírně inovujeme, aby obyvatelé kraje měli důvod ladit náš program denně.
RadioTV: Na chvíli se bych se ještě rád zastavil u programu. Ve vysílání kromě hudby vsázíte i na osvědčené rubriky například pro motoristy, téma dne a další. Co Vám v programu Rádia Zlín dělá radost a na co jste Vy osobně nejvíce hrdý?
Radost mi dělá celé zpravodajství. Vždyť, když si uvědomíme, že Zlín jako snad jediné z krajských měst nemá své regionální studio veřejnoprávního rozhlasu (je zde pouze rozšířená redakce s jedním delším blokem denně), Radio Zlín zaplnilo logickou díru na trhu a po skoro roce můžu konstatovat, že se nám daří být u většiny událostí na Zlínsku a hovořit o nich v našem programu. Samozřejmě se jedná o flashovité vstupy, ale to pro zmapování dění v regionu stačí.
Jinak mám radost z hudby – kromě hitů hrajeme i věci, které se neobjevují na ostatních stanicích, ale jsou známé a hlavně se nám daří držet žánrovou vyváženost.
Jiří Štěpánek (Kiss Delta):
„Webová rádia jsou přirozený technologický vývoj. Žánrově se už trochu vyčerpávají. Většina formátů je již postavena.„
RadioTV: Co zajímavého a nového jste připravili svým posluchačům vnadcházející podzimní sezóny?
Asi nejčerstvějším počinem je pořad „Diskopříběh“, který vysíláme v pátek večer. Pětihodinový pořad připravují Michal David a Martin Hájek. Další novinky si ještě nechám v šuplíku. Kiss Delta má kosmetické úpravy programu již za sebou. Od července máme nového morning speakera, oblíbenou postavu, zpěváka kapely Seven – Filipa. Také novou posilu ve zpravodajství, profesionálku Andreu Kroupovou a nováčka o víkendu z Pardubic Ivonku. Takže do druhé poloviny roku v plný polní a s novou energií :-)!
RadioTV: Jak jste osobně spokojen s aktuálními výsledky poslechovosti? Prozradíte nám prosím, které pořady se těší největšímu zájmu posluchačů? Na jaký prvek vysílání rádia Kiss DELTA jste Vy osobně nejvíce hrdý?
Aktuální výsledky poslechovosti ukázali, že síť rádií kiss jde správným směrem. Nemohl jsem si nevšimnout, jak některé prvky přebírají i ostatní, na podobnou cílovku zaměřené, stanice. Naše flashbacky slaví úspěch a dávat větší prostor muzice, to už tu díky kissu bylo.
Kiss Delta se v současné době věnuje hlavně svým hudebním speciálům. Máme podle mého názoru nejaktuálnější hudební servis. Pořad Blacklist se věnuje „černé“ muzice, pořad Backstage zase kytarovějšímu zvuku s live hosty ve studiu. Moderátory pořadu byli například členové kapely Rybičky48, dnes ho skvěle uvádí zpěvák a moderátor Filip Šubr. Oba pořady mají svůj playlist k nahlédnutí zpětně, i několik dní dopředu. Naši posluchači si takový servis pochvalují. Vždy ví co je zaujalo, co jsme hráli za skladbu, nebo na co se mohou těšit. KissMixx je oficiální afterparty po víkendu pro všechny milovníky rychlého BPM. Kissparáda TOP30 nejaktuálnější žebříček v českém éteru. Tyto hudební speciály následně prorůstají do odpoledního vysílání, kde v rotacích uvádíme naše „horké zboží“. Tedy pět zaručeně premiérových skladeb v tuzemském éteru týdně. Doporučuji nahlédnout do playlistů, žebříčku a přesvědčit se. Nemohu říci, na který z večerních pořadů jsem nejvíce hrdý, líbí se mi všechny. Hlavně díky tomu, že nabízí něco nového, co jiné stanice nemohou ve svém běžném vysílání nabídnout posluchači a přesouvají tyto věci třeba na své internetové odnože. Máme pozitivní reakce na většinu večerních speciálů.
RadioTV: Rádio Kiss 98 představilo v létě novinku s názvem Discopříběh. Od září se má tento pořad objevit také ve vysílání rádia Kiss Delta. Osloví i mladé posluchače? Má i dnešní generaci Michal David co nabídnout?
To je otázka do pranice! Odpověď najdete na všech možných „diskoškách“ i v těch nejzapadlejších vískách. Světe div se Michal David Still Alive :-D!
RadioTV: Řeč nyní přijde na webovou prezentaci Kiss Delta, její novou podobu jste spustili vúnoru 2007. Chystáte na tomto poli něco nového?
Podoba webových stránek se řídí centrální politikou. V tuto chvíli nevím nic o jejich updateování.
RadioTV: A co si myslíte o webových rádií, od září se jich na českých trh dostane velké množství. Jak si tyto snahy vysvětlujete? A považujete je Vy za důležité? Plánuje i Kiss Delta nějaký specializovaný internetový stream?
Webová rádia jsou přirozený technologický vývoj. Mají relativně nízké pořizovací náklady. Jsou rebelujícím prvkem na scéně. Dostupnost pro každého. Žánrově se už trochu vyčerpávají. Většina formátů je již postavena. Teď už to bude spíš otázka marketingu kdo z nich bude tou nevíc viditelnou a silnou stanicí. To už bude něco víc než jen sypat mp3-ky do PC doma v ložnici :-D Myslím že internetová rádia jsou důležitá. Otevírají možnosti a svým způsobem testují zájem posluchačů. A lhal bych, kdybych se u nich někdy neinspiroval. Kiss jako takový testuje své streamové „podstanice“. Neřeknu vám ale s jakými závěry.
RadioTV: Poměrně často se setkává s dalším jevem, který hýbe českým rozhlasovým éterem a to je síťování a centralizace rádií. Přemítal jste někdy nad možností, že by se Kiss rádia centralizovala a vysílala jednotný program? Pomohlo by Vám to například finančně, ušetřily by se náklady.
To není otázka pro mě, ale pro majitele. Samozřejmě, že je to možné. Selským rozumem si spočítáte, kolik se ušetří na mzdových i provozních nákladech. Riziko realizace je vysoké. Hrozí následné odcizení se regionu, kde vysíláte, a tím i nižší výnos s regionální reklamy. Takové příklady dnes již máme.
Na webu RadioTV jste si mohli přečíst tyto rozhovory:
Černá Hora a Více muziky, Dyje na internetu a Valašsko obědvá se šéfem
(Rádio Černá Hora, Rádio Dyje, Rádio Valašsko)
Rádio DJ upouští od talk-show, Kissáci sází na Michala Davida
(Rádio DJ, Kiss 98, Kiss Proton, Kiss Jižní Čechy)
Do Expresu se vrací Bořek Slezáček, Hitrádia s webovými speciály
(Expres Radio, Hitrádia)
Co připravují česká rádia?
(Dobrý den, Egrensis, Rádio Jizera, Rádio OK)
Co připravují rockové a alternativní stanice?
(Radio 1, Gamarádio, Rádio Beat, RockMax)
Orlíku dupou králíci, Krokodýl slaví 15 let a Rádio Čas chystá Megakoncerty pro bezva lidi
(Rádio Orlík, Rádio Krokodýl, Rádio Čas)
Petr Sznapka (síť Rock Rádií):
„Nechceme nikoho kopírovat, upřednostňujeme svou vlastní cestu.“
E2 i Bonton vyrukují na podzim s webovými rádii
(rozhovor s ředitele E2 Petrem Vladykou a ředitelkou Rádia Bonton Markétou Herfortovou)
Miroslav Škoda (Frekvence 1):
„Když máte obavy, nikdy nic nezměníte.”
Blablabla Pane Maluš, jestli takhle mluvíte k posluchačům, tak to potěš. “ v hodinové ploše“ nebo „probudíme náctileté“ a „mírný propad a proto mírně inovjeme“ či „hravé uvolnění“. Jste magor?