První dny Rádia Dálnice

dalnice_smallKontroverzní dálniční rádio ostravského podnikatele Radima Pařízka v sobotu zahájilo vysílání. Program je zatím dostupný jen prostřednictvím jediné frekvence 99,4 MHz v Jihlavě, první z mnoha, kterou společnost Route Radio, s.r.o., získala pro svůj projekt. Internetový stream zatím není k dispozici, první poznatky o programu ale již máme.

Rádio stihlo dubnový start

První frekvence byla uvedena do provozu v sobotu 3. dubna. Rádio tak skutečně odstartovalo v průběhu dubna, tak jak to avizovali jeho zástupci na nedávné tiskové konferenci. Provoz dalších kmitočtů ze sítě je ale zatím nejasný kvůli obavám konkurence z možného rušení jiných vysílačů.

Rozhodnutí Rady pro rozhlasové a televizní vysílání o přidělení 23 kmitočtů už napadl například provozovatel Rádio Bonton, a.s. RRTV na svém posledním zasedání souhlasila s návrhem vyjádření k žalobě společnosti LONDA spol. s r.o., která provozuje stanice Impuls a RockZone, k záležitosti změně parametrů provozovatele Route Radio s. r. o.  pro program Rádio Dálnice. Zároveň Rada přerušila s provozovatelem Rádia Dálnice řízení o další změně souboru technických parametrů.

radio-dalnice-mapkaProjektované pokrytí Rádia Dálnice po zprovoznění všech dosud udělených kmitočtů. Zdroj: JIDXC

Konkurenci se nelíbíme, říká Pařízek

Majitel Rádia Dálnice Radim Pařízek se pro server iDnes.cz vyjádřil, co si myslí o krocích konkurence. „Vidíme velký potenciál a ostatní stanice jsou asi naštvané, že na náš nápad také nepřišly. Píšou protestní dopisy politikům, chovají se jako magoři,“ uvedl podnikatel, který úspěšně provozuje moravské Rádio Čas, a stál u zrodu multiregionální sítě rádií Hey!.

Rádio Dálnice zatím vysílá v duchu svých licenčních podmínek. Vysílaná hudba je podle několikahodinového poslechu skutečně průřezem mainstreamu od 60. let až po současnost. Nutno dodat, že jde o typicky střední proud bez okrajových žánrů, tedy hudbu, která posluchače nutně nepřiláká, ale ani ho nenutí přeladit ke konkurenci.

banner_dalnice

Investice do výše 60 milionů korun

Největším problémem dálničního rádia ale bude roztříštěnost kmitočtů. Úseky dálnic chce rádio pokrýt necelou padesátkou kmitočtů, zatím jich získalo třiadvacet. Na mnoha místech ale kmitočty na sebe přímo nenavazují. Řidiči tak budou muset každou chvíli přelaďovat. Je možné, že přijímač v autě zajistí přeladění automaticky, i tak se ale najdou úseky, kde bude příjem rádia nemožný.

Rádio Dálnice chce být specializovaným dopravním rádiem, dopravní expres vysílá každých 15 minut (v případě potřeby prý ihned). Jak slibovalo ve svých licenčních podmínkách, ve vybraných časech budou vstupy cizojazyčné. Součástí vysílání je i stručné zpravodajství. Podle informací webu iDnes.cz hodlá Radim Pařízek do rozjezdu a následného provozu investovat přibližně 60 milionů korun s návratností do pěti let.

Autor článku:

Komentáře (2)

  1. EX Radio A 96,4 Jihlava

    Bez ohledu na programovou náplň – zvuk nic moc, a na pozadí docela silný brum. Navíc, pokud je v provozu jen vysílač 99,4 Jihlava – Smrčná, tak rádio dnes cca od 8 do 14 hodin vysílalo jen do zdi. Na vysílači byla nosná a RDS, bez modulace.
    Asi nemají z žádnou zpětnou vazbu.

Napsat komentář

Pro přidání komentáře musíte .