Rodina Hitrádií se rozrostla do dalšího regionu. Po ostravském Orionu, českobudějovickém Faktoru, plzeňském FM Plus, jihlavské Vysočině a českolipském Crystalu se v pátek 13. ledna šestým hitrádiem stalo ústecké Radio Labe. V praxi to znamená konec hudebního formátu oldies, který byl nahrazen klasickým formátem AC, který vysílají všechny stanice z rodiny Hitrádio.
„Hitrádio FM Labe by chtělo svým zaměřením na věkovou skupinu 25-45 let vyplnit mezeru na místním trhu. V oldies formátu zde dominuje Blaník, částečně se náš původní formát překrýval i s Frekvencí 1 a Impulsem. Je to reakce na změnu podmínek na trhu, které byly způsobeny příchodem nových rádií,“ vysvětluje důvody změny hudebního formátu ředitel Hitrádia FM Labe Zdeněk Lukesle.
Pro posluchače je nejvýraznější rozdíl mezi Rádiem Labe a Hitrádiem v hudebním formátu, kde oldies nahradily největší hity z přelomu tisíciletí. Program stanice, tedy zpravodajství a pravidelné rubriky, se prakticky nezmění, jeho podobu totiž stanovují licenční podmínky. Vstup do rodiny Hitrádio se naopak projeví v oblasti marketingu a propagace, tedy ve zvukovém obalu, na internetových stránkách a v projevu moderátorů. „Nyní lidi z rádia procházejí obdobím náročných tréninků a školení, abychom mohli v éteru nabídnout posluchačům novou kvalitu,“ dodává Lukesle.
K připojení Rádia Labe do rodiny Hitrádií došlo jen dva dny poté, co Rada pro rozhlasové a televizní vysílání schválila žádost licencované společnosti North Music s.r.o. o změnu názvu na Hitrádio FM Labe. Podobnou žádost na konci loňského roku Rada zamítla, tehdy provozovatel žádal o povolení využívat název Hitrádio FM (bez Labe).
Na řadě je Most
„Rodinu Hitrádií jsme představili v září 2005. Je založena na formátu AC (Adult Contemporary) a určena primárně aktivním posluchačům ve věku 25–45 let. Jsou to převážně „mladí dospělí“, kteří již nekladou tak velký důraz na nejaktuálnější hudební hity a módní trendy a spíše vyhledávají osvědčené hity svého mládí, ale zároveň si chtějí zachovat určitý přehled o tom, „co právě letí“. Jsou více konzervativnější než posluchači Fajn rádií a kladou větší důraz na důvěryhodnost a serióznost ve vysílání a hlavně na regionální zpravodajství. Velmi často vychovávají malé děti, nemají tedy příliš mnoho času na aktivní společenský život, avšak díky své regionální rozhlasové stanici mají přehled o aktuálním kulturním a společenském dění ve svém regionu,“ říká Tomáš Němčanský, tiskový mluvčí Stamford Managing, která rodinu Hitrádií provozuje.
Sedmým členem rodiny Hitrádií by se mělo na přelomu února a března stát Hitrádio FM Most. Také v tomto případě schválila změnu názvu Rada pro rozhlasové a televizní vysílání na svém posledním zasedání. „Členy této rodiny jsou v současnosti Rádio Vysočina, Rádio Orion, Radio FM Plus, Radio Faktor a Rádio Crystal. Jednotlivá Hitrádia mezi sebou spolupracují např. při pokrytí klíčových sportovních akcí, při přípravě rozhovorů s osobnostmi a podobně. Naším cílem je vytvoření silné národní značky Hitrádio, avšak při zachování samostatnosti jednotlivých rozhlasových stanic a jejich silné regionální tradice,“ dodává Němčanský.