Proč podaly konkurenční stanice žaloby kvůli kmitočtům, které získalo Rádio Dálnice? Impulsu prý vadilo, že by jim vznikla konkurence v dopravě. A Michelu Fleischmannovi to vadí jen z principu, protože tomu vadí všechno, říká majitel Rádia Dálnice Radim Pařízek v dnešním rozhovoru pro server Lidových novin.
Rekonstrukce dálnice D1. Příležitost pro Rádio Dálnice?
Zajímavou příležitost pro PR poskytuje Rádiu Dálnice Radima Pařízka aktuální situace na dálnici D1, která projde rozsáhlou opravou. Ani po třech letech od udělení licence a rekordního počtu dokrývačů pro Rádio Dálnice totiž není tato stanice v éteru. Domácí redaktorka serveru Lidovky.cz se proto logicky zeptala majitele stanice Radima Pařízka, v čem je problém. Odpovědi zkušeného matadora českého éteru byly více než zajímavé.
„Problém spočívá v soudních sporech. Hned v začátku, už před těmi třemi lety, podal Impuls, potažmo Michel Fleischmann žaloby, které se dosud táhnou. Za nás to řeší Tomáš Sokol a už je to u Ústavního soudu, protože si myslíme, že je to zcela nepřiměřené vést konkurenční boj takovýmto nepřiměřeným podlým způsobem. Počítáme s tím, že by se to v tomto roce mělo dořešit,“ řekl Pařízek serveru Lidovky.cz.
Upřesnil i důvody těchto žalob ze strany konkurence. Šéfovi nejposlouchanějšího Rádia Impuls Jiřímu Hrabákovi prý vadilo, že by Impulsu vznikla nová konkurence v oblasti dopravního zpravodajství. A šéfovi skupiny Lagardere Michelu Fleischmannovi, který je prezidentem rádií Frekvence 1, Evropa 2, Bonton, Dance a Pigy, prý vadí „z principu všechno“.
Web Lidových novin připomíná i známý fakt, že by Rádio Dálnice po spuštění mohlo dělat nejedné z existujících rozhlasových stanic problémy v příjmu jejich signálu. O tom se ale známý podnikatel v rozhovoru nezmínil.
REAKCE: Šéf Impulsu Jiří Hrabák: Rádia Dálnice se neobáváme, problém je jinde
Rádio Dálnice zatím svůj potenciál nepředvedlo. V žádné platformě.
Rádio Dálnice zatím svůj potenciál v éteru nepředvedlo. Přitom FM není jedinou cestou, jak se může dostat k posluchačům. Pokud by pro šíření svého programu použilo i jiné platformy, mohl by provozovatel ukázat, že jeho program může být pro posluchače na dálnici D1 skutečně nepostradatelný. Rádio však zatím nevysílá ani přes internet a dopravní zpravodajství na jeho webu je z roku 2010.
Celkově je kvalita programu nových projektů kolem podnikatele Radima Pařízka přinejmenším diskutabilní. Rádio Dálnice – pokud vůbec vysílá – pouští především hudbu a televize Pohoda je i přes slibované plnohodnotné rozšíření programu spíš jen přehlídkou rockových kapel a product placementu než reálnou konkurencí jiným stanicím.
Od prvopočátku bylo jasné, že Radio Dálnice nebude fungovat jako dopravní rozhlas a kvantum kmitočtů (mimochodem řádně zkoordinovaných a v přídělech jako součást licence) a nabytí právní moci licence, by nebránilo zahájení vysílání. Že neměl dořešenou distribuci konkrétních dopravních informací, to je záležitost držitele licence. Kdyby RRTV byla kompetentní, tak je licence odebrána pro nedodržení zákonné lhůty. Kdyby se vymlouval na překážky, bylo by klamné uvedení v žádosti také důvodem k odebrání licence. Skutečným důvodem žádosti o Dálnici „jen“ bylo zablokování docela slušných kmitočtů za součinnosti „kamarádů“ v RRTV. Divím se Sokolovi, že se tu angažuje. Ostatně Pařízek je jako oslík, který se vhodně otřásá.
Radio Dálnice byl od začátku nesmysl, a kdo se trochu pohybuje v oboru, není nijak překvapen, že tenhle projekt se nikdy nerozjel. Všechny ty Pařízkovy řeči a odkazy na údajné „studie“ dokládající přínos R. Dálnice byly směšné. RRTV, kdyby byla co k čemu, už měla dávno odebrat licenci (či spíše ji nikdy ani neudělit). Po půlce republiky jsou nyní zbytečně zabrány frekvence, no asi to tak někomu vyhovuje…
za celým vznikem Dálnice byla z Pařízkovy strany pouze blokace užitečných FM kmitočtů, vysílat snad ani nikdy neměl v plánu…
Tak na co RRTV čeká? Že dá víc?
Měl bych se as obávat o osud země ve které žiji, když bude každý takto uvažovat. Zjevně každý uvažuje podle toho, jak sám v životě činí…
A tak raději pár faktů. Juraj Koiš tlumočí stanovisko páně Pařízka zcela správně. Pokud je příděl od RRTV soudně napaden, v tomto případě je podáno několik žalob od Londy a Lagardere na udělení skupinek kmitočtů, je příděl zrušen a nelze je-j využívat. Tím méně pak může RRTV uhánět broadcastera, že je nevyužívá či blokuje spektrum, koordinaci nových zástupných kmitočtů.
Svého času se mohl projekt alespoň rozjet, na krom Jihlavy 99.4 MHz/800W myslím 3 dalších kmitočtech, rozházených po D1. To byla jiskra naděje, která myslím aktuálně neplatí, R.Dálnice může využívat pouze Jihlavu 99.4. Logicky chápu, proč 99.4 už od prvopočátku vysílá sníženým výkonem, někam do zdi. Smysl projektu se bez sítě, alespoň elementárního propojení Prahy-Jihlavy či Jihlavy-Brna ztratil. Že to celé byla (je) bláhovost a nesmyslný projekt s nicotnými směrovými vysílači (spíš rušičkami), v jednokmitočtových partiích technicky těžko realizovatelný teď pominu. Tři roky tahanic o projekt dálničního radia připomíná frašku. Soudy frustrovaný Pařízek šetří jak se dá, nedodržuje licenční podmínky, „omylem“ vysílá několik týdnů na jihlavské 99.4 program Radia Dyje, případně 99.4 mlčí. Odhadem monitoringu tak 30-40% času v roce. Že není nic černo-bílé a že jsme vlastně projektu nevěřili, i kdyby se nakrásně soudní pře nekonaly, nám předkládá sám majitel v provedení televize Pohoda a dalších ze svých mediálních aktivit. A tak jak to celé jednou dopadne, težko říct…
Hezky sepsané, ale pokud se RRTV nevzpamatuje a nerozhodne, pak se nelze divit, že je tu takový nevěstinec.
Chybou přece bylo od samého začátku, že neposoudila projekt Radia Dálnice jako nesmysl, který může fungovat jedině za předpokladu, že bude spolupracovat s informačním systémem při současném přepínáním do konkrétních úseků. Jeden systém vysílaný v Jihlavě byl amatérským pokusem imitovat jakési dopravní rádio. Soud neuznal nic z Pařízkových výmyslů, tak nač se cčeká?