Český rozhlas se znovu pokouší dostat do povědomí svůj analogově-digitální zpravodajský okruh ČRo Rádio Česko. Po rozšíření vysílání ze šesti na deset hodin plánuje další programovou expanzi v rámci ranního vysílání a chce atakovat hranici 30 tisíc posluchačů denně. Vedeni Rádia Česko představilo plány na dnešním setkání s novináři.
Vysílací schéma ČRo Rádio Česko projde už brzy několika změnami. Jednou z novinek má být pořad Alter eko, známí ekonomové se představí jako moderátoři a budou hovořit se svými kolegy z branže, nabídku přijali například Tomáš Sedláček (ekonom ČSOB), Richard Hindls (rektor VŠE) či Aleš Michl (analytik Raiffeisen Bank). Pilotní díly se chystají do digitálního vysílání už v létě, od září půjde i na VKV. Už v červenci Rádio Česko spustí pořad Za sportem. Vladimír Sochor, šéfredaktor Rádia Česko, dodal, že se bude jednat o kritický pořad zabývající se mimo jiné kauzami.
VÍCE INFORMACÍ: Rádio Česko rozšiřuje denní vysílání o 4 hodiny
Od roku 2012 plánuje Rádio Česko zvýšit počet vysílacích hodin na 12 denně, vše ovšem záleží na finančních prostředcích. Stanice mluveného slova má vizi vysílat 24 hodin denně. Letos v únoru stanice díky digitálním platformám mohla zvýšit počet hodin ze šesti na deset. Dle aktuálního výzkumu poslechovosti ladí stanici aspoň jednou týdně 13 tisíc posluchačů, denně je to 6 tisíc. „Ta čísla znějí špatně, ale dobrá zpráva je, že nejsou definitivní. Trošku nám to kazí fakt, že kdo poslouchá Rádio Česko v síti BBC, většinou udává, že poslouchá BBC. Pokud by se to spojilo s daty za vysílání Rádia Česko na frekvencích BBC, denně jde o 18 tisíc a týdně o 39 tisíc posluchačů,“ vysvětlila dnes novinářům Hana Hikelová, ředitelka zpravodajských stanic Českého rozhlasu.
PŘEČTĚTE SI NA RADIOTV: POSLECHOVOST V ČÍSLECH
Digitální stanice získává posluchače díky spolupráci s BBC
Rádio Česko vysílá několika distribučními cestami. Původně čistě digitální stanice se díky spolupráci s českou pobočkou BBC dostala i na FM frekvence, kde vysílá šest hodin denně. Celkově připravuje desetihodinový program od 8.00 do 18.00, přičemž ambicí je rozšířit vysílání i více směrem do ranního prime-time od šesti do osmi hodin.
Vysílání je rozděleno do deseti bloků. V první minutě každé hodiny nabízí redaktoři Rádia Česko tzv. „ilustrované headlines“, tedy hlavní nebo očekávané události dne. Následuje desetiminutový zpravodajský blok a posléze hlavní téma hodiny, jehož analýza z různých úhlů pohledu zabere přibližně osm minut. Následují dva čtyřminutové segmenty, v nichž se kromě aktuálních reportáží a rozhovorů střídají v pravidelných časech i stálé útvary, například různé zpravodajské přehledy, Glosy nebo BBC kurzy angličtiny. Struktura programu je podobná i v druhé části každé vysílací hodiny.
Deset hodin denně, na FM zatím zůstávají dva tříhodinové bloky
Konkrétní náplň programového schématu se průběžně upravuje spolu s nasazováním nových specializovaných magazínů i v reakci na aktuální dění. Víkendové schéma má doplňují magazíny, například Týden v Česku, Týden ve světě, cyklus Příběhy 20. století, Kronika Rádia Česko a další. Program se mírně odlišuje v časech, kdy Rádio Česko vysílá pouze v DVB-T a kdy je slyšet i na FM frekvencích BBC. V době FM vysílání je celý program produkován živě s důrazem na aktuálnost v časech 8-11 a 13-16 hod. V ostatních časech se živě vysílají aktuální zprávy a většinu dalšího programu vyplňují střihy aktuálních témat z dřívějších časů, případně předpremiéry a reprízy magazínů.
Studio Rádia Česko, foto: Český rozhlas
Vysoké ambice ohledně poslechovosti
Ambicí současného vedení je podle ředitelky zpravodajských stanic Hany Hikelové dostat poslechovost na 25 tisíc lidí denně. Publikum Rádia Česko lze charakterizovat převahou posluchačů – mužů, s těžištěm ve věkových kategoriích 30-39 let, případně 20-29 let. Nadprůměrně zastoupeni jsou i posluchači s vysokoškolským vzděláním.
Další podrobnosti o novinkách na Radiu Česko přineseme v zítřejším článku. Připravujeme pro vás i rozhovory s ředitelkou zpravodajských stanic Hanou Hikelovou a šéfredaktorem ČRo Česko Václavem Sochorem.