Východočeské Rádio OK se transformuje na Blaník

radio-ok-logoKrálovéhradecké Rádio OK se v nejbližších dnech zařadí do sítě rádií Blaník. Stane se tak téměř deset let poté, co obě stanice úspěšně zahájily spolupráci. V rámci ní odebírá OK rádio od Blaníku hudební formátování a programové know-how. Nyní se do skupiny zařazuje i svým názvem. Co se prakticky změní a jak se to dotkne studia v Hradci Králové?

Desetiletí s blaníkovským formátem

Rádio OK působí na českém trhu celých 16 let. Za dobu své existence prošlo klasickým AC formátem v průběhu devadesátých let, aby se na sklonku milénia vyprofilovalo jako jeden z řádně licencovaných programových klonů Rádia Blaník. Nástup Blaníku byl totiž začátkem desetiletí tak úspěšný, že se mu řada stanic v jiných regionech přizpůsobila. A tak se tento formát stal úspěšným exportním zbožím – postupně jej začalo využívat například znojemské Rádio Vranov, brněnské Rádio Petrov, teplické Rádio Tep, nebo právě východočeské Rádio OK. Část z těchto stanic později přibrala i značku Blaníku pro konkrétní region.

V další fázi se objevily i stanice, které formát Blaníku neodebíraly přímo, ale dokázaly jej úspěšně napodobit. Do této skupiny můžeme zařadit severomoravské Rádio Čas nebo pražské Rádio Hey z doby před šesti lety. Všechny stanice měly jedno společné – formát postavený na českých písničkách a kombinaci ověřené zahraniční produkce se stal nejúspěšnějším napříč republikou. Na trhu se pro něj vžilo označení „blaníkovský formát“ právě po vzoru nejúspěšnější regionální stanice. Projevuje se to dlouhodobě nejen v poslechovosti samotného Blaníku, který je objektivně nejposlouchanějším regionálním rádiem v ČR, ale i poslechovosti tzv. „klonů“, které vysílají podobný formát.

POSLECHNĚTE SI: AUDIO UPOUTÁVKA – Wabi Daněk

ok-pohodove

Od přebírání formátu k implementaci značky

Postupem času, jak se nezávislá rádia začala seskupovat do sítí, se i několik dalších stanic rozhodlo využít znalost značky Blaník. Před třemi lety tomu napomohla akvizice mediálního holdingu Media Bohemia, který zařadil úspěšné Rádio Blaník a sesterské Rádio City přímo do svého portfolia. Tím se otevřela cesta využití programového know-how a značky Blaníku i v dalších stanicích této skupiny.

Počátkem roku 2008 se do rodiny Rádia Blaník zařadilo populární plzeňské Rádio Karolína (nyní pod značkou Rádio Blaník západní Čechy) a formát i značku přebralo Rádio Děčín (Rádio Blaník severní Čechy). Jedině východočeské Rádio OK zůstalo působit pod vlastní značkou, ačkoliv bylo úzce personálně i formátově propojeno s Blaník. Pro ilustraci, Daniel Rumpík, který dlouhá léta formoval tvář této stanice, se stal programovým ředitelem Rádia Blaník, přičemž i nadále působil jako jednatel i ředitel Rádia OK.

POSLECHNĚTE SI:
Programová upoutávka Rádia Blaník
Profilová upoutávka – Vláďa Slezák

pohodove

V Hradci zůstane studio i vysílací tým

Regionální vysílací studio Rádia OK zůstává zachováno i po prvním červenci. Rumpík zdůrazňuje, že změna názvu a staničního hlasu bude jedinou zásadní proměnou ve vysílání. Přidají se i některé nové osobnosti z Blaníku – zejména Vláďa Hron a Vladimír Čech. Rebranding je spojen i s řadou soutěží a promo eventů. Část moderátorů se bude připojovat z centrálního programu Blaníku, a část bude vysílat i nadále z Hradce Králové.

Tato programová fúze se tak odehraje na podobném principu jako kdysi ve Znojmě. Tam od roku 2002 vysílalo místní Rádio Vranov, které se po několika měsících přejmenovalo na Rádio Blaník Jižní Morava. I nadále si ale zachovalo své vlastní studio, moderátory, zpravodaje a promotion team.

Rádio OK působí na frekvenci 93,9 MHz z vysílače Pardubice-Krásné, a v Hradci Králové má místní dokrývač 103,4 MHz. Jeho poslechovost se nyní pohybuje nad hodnotou 302 tisíc posluchačů týdně a 163 tisíc posluchačů denně. Jde o jednu z nejúspěšnějších značek regionálního vysílání a celkově desáté nejposlouchanější rádio v ČR. Zařazením pod Blaník se znalost značky v regionech Pardubicka a Královehradecka bude muset posilovat. V dlouhodobém horizontu ale může jednotná značka ještě více zlidovět, a místní reklamní klienti budou moci využívat benefit zařazení svých reklamních spotů pod tuto nejsilnější značku v regionálním vysílání.

Autor článku: