Přinášíme vám kompletní přehled všech nových stanic zahrnutých do průzkumu sledovanosti.
V současné době měří ATO (Asociace televizních organizací) sledovanost 4 stanic ČT, TV Nova, Nova Cinema, Prima, Prima Cool a TV Barrandov, poslední dvě stanice jsou prozatím benjamínky, to se ale změní už 1.října, první data budou k dispozici už druhý den ráno. A které stanice se v průzkumu objeví? Jedná se o Spektrum, Minimax, Sport1, TV Paprika, AXN, Film+, Jetix/Disney Channel, Hallmark, TV Deko, Zone Romantica, MGM, Public TV, CS Film.
Patrně jen velký optimista by očekával převeliká čísla, podle předpokladů budou televize dosahovat podílu na trhu v rámci desetin procent. Zeptali jsme se Lucie Pokorné, jednatelky ATO, co tato data přinesou „malým“ stanicím: „Data o sledovanosti televizí nově vstupujících do Projektu elektronického měření (PEM) se stanou standardní součástí datových souborů využívaných agenturami, zastupitelstvími i obchodními odděleními pro prodej reklamních časů. Informace o diváckém ohlasu z respektovaného jednotného měření pomohou tyto televize zviditelnit i z hlediska PR. Kromě toho budou data televizím samozřejmě sloužit pro zpětné hodnocení úspěšnosti programu i přípravu nových strategií.“
V červenci tohoto roku jsme již psali:
Peoplemetry se chystají i pro malé televize
Podle Lucie Pokorné vítají rozšíření i velcí hráči, v důsledku tohoto jevu dojde ke zkvalitnění a zvýšení prestiže projektu. Přípravám věnovala celá asociace pečlivou pozornost: „Současný systém stanovení podílu na nákladech zohledňuje typ stanice, celkovou průběžně aktualizovanou situaci na českém televizním trhu i tržní potenciál jednotlivých televizních stanic vycházející z jejich penetrace. Východiskem je přitom celková cena projektu, kterou do vstupu nových stanic po mnoho let financovaly ČT, Nova, Prima a Asociace komunikačních agentur,“ uvádí Pokorná a dodává, že malé stanice nebudou mít problémy s financováním: „Podmínky výrazných slev byly nastaveny tak, aby i menším televizím umožnily na data dosáhnout.“
Je možná překvapivé, že mezi nováčky chybí hudební Óčko a zpravodajská Z1. Programová ředitelka televize Óčko Silvie Pecková nám řekla, že o vstup usiluje: „Televize Óčko o své účasti v TV metrovém projektu měření sledovanosti jedná už řadu měsíců. V mezidobí odebírá od ATO pravidelné specializované analýzy, od května dokonce v rozšířené podobě. Detailní údaje z TV metrů využívá pro jejich neveřejnou povahu interně, pro mediální plánování jsou k dispozici data z Media projektu, který představuje respektovaný zdroj měření sledovanosti.“ Pro stanici Z1 nejsou tyto úvahy prozatím aktuálním (viz Peoplemetry se chystají i pro malé televize).