Modernější weby, multimediální newsroom, razantní vstup do širší škály mobilních přístrojů a ještě větší komunikace na sociálních sítích – výňatek ze strategie České televize pro Nová média v letech 2011 – 2013.
Strategie pro Nová média ČT zevrubně popisuje technologické změny, ale též poukazuje na odlišnou konzumaci televizního obsahu: „K rozvoji tzv. nových nebo digitálních médií nutí Českou televizi na jedné straně změna přenosu dat (digitalizace), rozvoj technologií, mediálních platforem a rovněž proměna mediální reality – konvergence internetu a televize a nástup sociálních sítí. Budoucnost ČT závisí na pochopení změn, adaptaci na ně a na správném oslovení mladého diváka,“ uvádí výkonný ředitel ČT Nová média Milan Fridrich, který se svým týmem strategii vytvořil.
PSALI JSME: Personální veletoče České televize, aneb co nás čeká v budoucnosti
Tato nová strategie popisuje mimo jiné nástup hybridní televize HbbTV, ta umožní nabízet doplňkové textové a obrazové služby k vysílanému programu, jeho součástí bude nadále HD teletext a archiv odvysílaných pořadů. Právě kvůli aplikacím pro hybridní televizi upraví ČT k počátku roku 2011 doménu www.ceskatelevize.cz, k datu 1. 1. 2011 pak vytvoří ČT nové prezentační stránky programů ČT1 a ČT2. Změna potká i specializovaně ČT24 a ČT4 a to konkrétně k 1. 4. 2011. Weby budou informovat zejména o programu, chybět tu nemají upoutávky a doplňkové informace.
K TÉMATU: ČT24 spustila zpravodajskou lištu pro osobní PC
Weby plánují větší interaktivou a propojení se sociálními sítěmi. Novinkou má být personalizace webů pro potřeby uživatelů: „Tento dramatický zvrat v chápání televize je umožněn digitalizací. Ta totiž není pouze přechodem z analogového na digitální přenos dat. Nabízí nové a širší možnosti využití televize jakožto přístroje i média. Digitální televize umožňuje vysílat multimediální obsah a vytváří interakci diváka a vysílatele. Digitální éra mění pojetí televize,“ dodává Fridrich.