Komerční televizní subjekty nesouhlasí se zachování reklamy na veřejnoprávní obrazovce, uvedli to jejich zástupci na včerejším semináři v Poslanecké sněmovně.
Televize Nova a Prima včera na půdě českého parlamentu přislíbily zvýšenou finanční účast na podpoře českého filmu. Jejich podmínkou je ovšem definitivní zrušení reklamy v České televizi. Státní fond na podporu a rozvoj české kinematografie má do listopadu jisté příjmy z části výnosu z vysílání reklamy na České televizi. Senátní novela má zajistit pokračování reklamy na ČT i po dokončení digitalizace v roce 2012. Veřejnoprávní televize nezískává z reklamních výnosů nic, zbytek totiž míří na digitalizaci archivu ČT.
K TÉMATU: ČT nahradila reklamu teleshoppingem, díky zákonu jí to může projít
K připojení podpory finančních prostředků pro Státní fond se přidala i televize Prima ústy svého generálního ředitele Marka Singera. Nový ředitel televize Nova Jan Andruško navíc poukázal na hrozící arbitráž, že by byla senátní novela přijata. Zachování reklamy v ČT totiž podle něj způsobí vychýlení trhu, výpadky reklamy jsou kompenzovány zvýšením koncesionářských poplatků na 135 Kč. Prezident Asociace českých reklamních agentur Pavel Brabec je proti zrušení reklamy na České televizi, narušení podle něj hrozí právě tímto krokem, reklamní trh by zcela ovládly dvě největší komerční televize a tím dojde k deformaci cen za reklamu.
Z ARCHIVU: 20 let svobodných médií: Reklama včera, dnes a zítra
Marek Singer dodal, že zachování reklamy na ČT by mohlo zapříčinit nedostatek financí na provoz Primy Cool. „Nerad bych vysětloval svému synovi, proč končí Prima Cool. V okamžiku, kdy z trhu zmizí dvě miliardy korun, je to rozdíl,“ citoval server Česká média generálního ředitele TV Prima. Generální ředitel ČT Jiří Janeček oponoval: „ČT zaplatila celou digitalizaci z výnosů z reklamy. Zatímco reklamní peníze, které jdou do komerčních televizí, odchází k jejich zahraničním majitelům, myslíme si, že by část těchto peněz měla zůstat v České republice a jít na bohulibé účely.“