Většině televizí přinesl silné nadprůměry, rekordní sledovanosti ale nedosáhnul.
Pojďte se společně s námi podívat, jaké sledovanosti dosáhla zahraniční televizní média. Začneme na Slovensku. Veřejnoprávní Dvojka nasadila program již v 17:45, vzpomínkový dokument předznamenal přímý přenos. Diváci dostali netradičně komentáře novinářů a dalších místo simultánního překladu. Celkem si obrazovky Dvojky vybralo 212 tisíc diváků při podílu na trhu 16,4%, sezónní výkony se pohybují okolo 5%. Informovala nás o tom Katarína Nosková, PR manažér STV.
Rekordní sledovanost potkala i zpravodajskou TA3, tříhodinový přenos vyhledalo 9,3% všech diváků u televize, vysokoškolsky vzdělaní lidé vytvořili podíl 25,6%. Přenos zasáhnul až 667 tisíc lidí. Díky této události činil celodenní podíl na trhu téměř 5% (asi dvojnásobek běžného podílu). Televize JOJ nevysílala přímý přenos, místo toho divákům dala hodinový speciál NOVIN PLUS, v cílové skupině 12+ představoval podíl 31,4%, u mladých diváků (12-54) pak dokonce 36,1% a televize se stala suverénním lídrem trhu.
Rakouští sousedé sledovali přenos na veřejnoprávním kanálu ORF1, přípravy na koncert sledovalo asi 400 tisíc diváků (podíl na trhu téměř 30%), samotný přímý přenos si pak vybralo 616 tisíc (26%), následné dokumenty zaujaly opět asi třetinu diváků.
O sledovanosti jsme napsali:
Jacksonův pohřeb Obamovu inauguraci nepřekonal (internet)
Pohřeb krále popu u diváků zabodoval (sledovanost v ČR)
Německo pak sledovalo přenos zejména na veřejnoprávní dvojce ZDF, od deváté večerní sledovalo asi 11,2 procenta mladých diváků (1,12 milionu), ve věku od 3+ činil absolutní počet 3,31 milionu. Pro stanici nadprůměr, rekordní sledovanost to ale nebyla. Velkolepý úspěch naopak zažila zpravodajská N24, krátce před 22.hodinou sledovalo 1,5 milionu diváků právě komerční N24.
I Velká Británie se loučila s králem popu především na veřejnoprávní obrazovce. Na BBC2 se přenos stal nejpopulárnějším pořadem večera, mezi 19:00 a 21:45 zhlédlo přenos 3,96 milionu (19%), na BBC News Channel 211 tisíc, těsně před závěrem přenosu dosáhlo vrcholu s 428 tisíci. Na kanálu Five se loučil více než milion (1,16 milionu / 5,4%), Sky News držela krok (978 tisíc) – nejsledovanější moment zasáhnul 1,22 milionu (5,9%). Ostatní média tak byla oslabena, celkový počet Britů sledující pohřeb činil 6,3 milionu.
Velká očekávání měla média ve Spojených státech, očekávalo se překonání počtu diváků sledující pohřeb princezny Diany. Nakonec se tak tomu nestalo. Společnost Nielsen (mediální agentura) zveřejnila data sledovanosti, 18 stanic přenášejících celý obřad „ulovilo“ 31,1 milionu Američanů. Lednová inaugurace Baracka Obamy byla sledovanější (37,8 milionu), Jacksona předstihla i princezna Diana (33,2 milionu).První den války v Perském zálivu v roce 1991 zhlédlo 85,6 milionu Američanů. Většina velkých stanic (ABC, CBS,…) se podělila rovnoměrně – kolem 5 milionů, žně měly zpravodajské stanice – FOX News (2,2 milionu) či MSNBC (1,4 milionu).