Dnešním dnem přechází Česká televize na nový vizuál včetně nového loga a označení svých programů ve vysílání. Generální ředitel Petr Dvořák tak po jednom roce ve funkci dovršil to, k čemu se jeho předchůdce Jiří Janeček odhodlal jenom zčásti. Janeček změnil identitu jednotlivých stanic, ale nedokázal dotáhnout změnu korporátního loga České televize. To udělal až Petr Dvořák.
Nové logo televize včetně označení všech čtyř kanálů připravilo začátkem roku Studio Najbrt. Změna se setkala s kritickými ohlasy kvůli možné podobnosti loga se značkami jiných klientů tohoto studia – především společnosti ČD Cargo nebo barevnosti loga United Bakeries. Nicméně, Česká televize ke změně přistoupila komplexně a změnila své logo na budově, na mikrofonech redaktorů v terénu a přirozeně i na webu. Současně s tím došlo k nasazení zcela nového vizuálu na kanálech ČT1 a ČT2. Zpravodajská „čtyřiadvacítka“ a sportovní „čtyřka“ si ponechaly svůj dosavadní vizuál.
Název programu ČT4 se změnil na ČT sport
V případě programu ČT4 došlo k jeho přejmenování na ČT sport. Přitom to není tak dávno, co se kanál ČT4 Sport přejmenoval na ČT4. Právě tento fakt kritizoval šéfkomentátor České televize Robert Záruba na svém soukromém Twitter účtu. „Od pondělí už nebude ČT4, ale ČTsport. Upřímně: málokterá firma spláchne 6 let budování značky ve chvíli, kdy si diváci zvykli. Čtyřko, díky (…) SPORT 1, Nova SPORT, EuroSPORT… fakt jsme se tak nějak zařadili. Logické spojení s programy ČT, snad i trochu originální název „4“ mizí,“ postěžoval si Záruba ve dvou různých tweetech. Pak se mírně ironicky zeptal zda se bude i příští kanál jmenovat „ČT děti“? „Sport názvu nemají ani jiné zavedené sportovní kanály, třeba ten největší ESPN – v tom problém není. Spíš: žádný jen tak nemění své jméno,“ dodal v další poznámce Záruba. Vesměs šlo o reakce jeho následovníků na Twitteru.
V případě amerického kanálu ESPN nicméně elitní komentátor nemá zcela pravdu. Celý název tohoto programu totiž zní Entertainment Sports Programming Network, byť v posledních dvaceti letech tato síť používá už jen výhradně zkrácenou verzi ESPN. Záruba má tudíž pravdu, když argumentuje, že celý název programu stejně nikdo nezná, a tento kanál se tak obejde i bez slůvka „sport“ ve své značce. ESPN patří americkému koncernu Disney, a komentátor České televize správně poznamenal, že nikomu nenapadlo tento tradiční sportovní kanál přejmenovávat, třeba na Disney sport.
Spot k novému vizuálu – Česká televize ve vašich barvách