V souvislosti s televizní sledovaností se často mluví o tzv. jednotné měně. V podstatě jde o souhrnné označení dat, které jsou respektovány a využívány všemi relevantními subjekty institucemi působícími na televizním trhu.
Data o televizní sledovanosti využívá řada firem a institucí, které výsledky potřebují ke své každodenní činnosti a na jejich základě dělají řadu strategických rozhodnutí. Například televize přímo na základě výsledků průzkumu plánují svůj program a vyhodnocují úspěch nebo neúspěch pořadů. Reklamní klienti na základě těchto dat vyhodnocují zásah svých televizních kampaní. Z tohoto důvodu je důležité, aby všichni vycházeli ze stejného respektovaného zdroje.
Díky existenci jednoho nezávislého měření mají všichni k dispozici potřebná data z onoho respektovaného zdroje. Výsledky jsou vzájemně porovnatelné, a to i během let. Důvěru ve správnost výsledků pak zaručují přísné kontroly ze strany asociace – v tomto případě Asociace televizních organizací – která výzkum objednává a která má zájem na tom, aby výsledky měření co nejvíce odpovídaly skutečnosti.
Jak funguje elektronické měření sledovanosti v ČR
Elektronické měření sledovanosti na českém trhu funguje prostřednictvím Asociace televizních organizací ATO, která je zadavatelem celého výzkumu. Členy asociace jsou všechny relevantní televizní stanice působící na českém trhu.
....