Václav Mika, generální ředitel TV Markíza, odchází ze své pozici. Informaci bulvárního deníku Nový Čas potvrdil seriózní portál Mediálne.sk. Mika končí přibližně po pěti letech. Po Pavlu Ruskovi a Vladimírovi Repčíkovi byl jen třetím generálním ředitelem této nejúspěšnější slovenské televize.
S informací o odchodu generálního ředitele TV Markíza dnes jako první přišel bulvární deník Nový Čas, šéf televize podle svých slov odchází z osobních důvodů, ještě ráno stanice tuto informaci demetovala s tím, že se jedná o spekulaci. O jeho odchodu z čela stále nejsledovanější stanice se však mluví několik týdnů.
Jak dnes uvedl web Mediálne.sk, Václav Mika požádal majitele CME o „uvolnění z pozice generálního ředitele slovenských televizních stanic sítě i konatele společnosti Markíza – Slovakia„, pro web tuto informaci potvrdil: „Budeme to řešit harmonicky.“ O důvodech mluvit nechce. TV Markíza se v aktuální sezóně příliš nedaří, hlavní formáty Talentmania nebo večerní talk-show Adela Show jsou daleko za očekáváními, Adela show ani nedosahuje průměrného podílu na trhu. Markíza je ovšem nadále s odstupem lídrem trhu. Televize samotná je na tom hůře co se týče zisků.
Václav Mika končí po pěti letech ve funkci, kde byl přímo zástupcem společnosti CME. V posledních letech se Markíza stala součástí vlastnické struktury televize Nova (předtím patřila přímo pod CME), a byla podřízena částečně managementu Novy a částečně i nynějšímu prezidentovi mediální skupiny CME Adrianu Sarbovi, který předtím řídil aktivity společnosti ve střední Evropě.
Pozice Václava Miky byla zpočátku velmi silná, Markíza si udržovala výrazný odstup před svou konkurencí a těžila z neohrožených pozic lídra trhu, které si budovala díky dominantnímu pokrytí mezi soukromými televizemi již od roku 1996. V posledních letech ale musela čelit ostré konkurenci soukromé televize Joj, která pod vedením finanční skupiny J&T začala výrazně investovat do původní tvorby a nových formátů.
Joj začala Markízu postupně dotahovat a nutila ji k výraznějším programovým investicím, což bylo v rozporu s úspornou strategii, kterou razila CME u většiny svých stanic. Dokonce i Nova se musela v posledních dvou letech výrazně uskromnit a investice do hlavního programu posilovala jen pozvolna. Problémem Markízy se ukázal být i kontraprogramming Jojky vůči stěžejním projektům. Každá nová programová akvizice Markízy byla podrobena ostré zkoušce osvědčených původních titulů Jojky, a i když měla Markíza ve většině případů navrch, nedokázala vždy uhájit svůj dlouhodobý průměr.
Po odchodě Václava Miku budou řídit televizi (společně se současným managemantem) Petr Dvořák, ředitel pro televizní vysílání, a Oliver Meister, ředitel pro korporátní záležitosti. Oba jsou členy Rady zástupců Markíza-Slovakia spol. s r.o. „Zároveň budou spolupracovat při hledání advekvátního náhradníka Václava Miku, a to v blízké budoucnosti,“ sdělila stanovisko TV Markíza.