Struktura peoplemetrového panelu, čili domácností, které se měření účastní, musí být reprezentativní. Znamená to, že musí přesně odpovídat složení českých televizních diváků. Vzorek musí reprezentovat televizní populaci jak z demografického, geografického či socioekonomického hlediska, tak z hlediska televizního chování a příjmu televizního signálu.
Ne všechny informace potřebné k peoplemetrovému výzkumu lze však získat od Českého statistického úřadu – ČSÚ. Z toho důvodu je součástí měření sledovanosti i rozsáhlý kontinuální výzkum, který mapuje strukturu a chování televizní populace. Na základě těchto dat a dat ČSÚ se potom peoplemetrový panel staví a aktualizuje. Ročně se s tímto podpůrným výzkumem setká zhruba dvacet tisíc lidí.[/caption]
Jak probíhá návštěva v měřené domácnosti?
V rámci stejného výzkumu se zároveň zjišťuje ochota zapojit se do peoplemetrového výzkumu. V průběhu času může být tato domácnost oslovena ke spolupráci na měření. Ročně se takto obnovuje čtvrtina panelu.
Tazatelé navštěvují domácnosti na základě tzv. náhodného výběru. Ten ale neprovádějí sami – výběr adres pro dotazování kontinuálního výzkumu provádí statistik náhodným, ale systematickým procesem, detailně stanoveným metodikou celého projektu. Oslovení lidí k účasti je tedy nezávislé na preferencích tazatele nebo klienta výzkumu.
Informace o zapojení domácností do výzkumu je důvěrná, jednotliví účastníci panelu jsou vázáni mlčenlivostí. Je to i proto, aby členy měřených domácností nikdo nenaváděl zkoušet si s peoplemetry hrát nebo jinak ovlivňovat výsledky sledovanosti.
* Zpracováno na základě informací na webu Peoplemetry.cz.
Jak funguje elektronické měření sledovanosti v ČR
Elektronické měření sledovanosti na českém trhu funguje prostřednictvím Asociace televizních organizací ATO, která je zadavatelem celého výzkumu. Členy asociace jsou všechny relevantní televizní stanice působící na českém trhu.
....