Mise zvaná Barrandov. Cíl: pět procent

NÁZOR – Nový program televize Barrandov, který stanice pod vedením zkušeného matadora Vladimíra Železného nasadí za dva týdny, zas není až tak nový. Pět procent publika získat může, ale pan ředitel bude mít ještě mnoho práce.

tv-ilustrace-651

Už když Vladimír Železný nastupoval do čela TV Barrandov, říkal, že je potřeba si klást velké cíle, a to nejenom kvůli motivaci týmu. První velký cíl by měl být splněn v průběhu následujících dvou-tří měsíců, kdy hodlá Barrandov s novým programem atakovat pětiprocentní hranici podílu na publiku. Mimochodem, tu samou hranici, kterou už v prvních letech překročil, ale za cenu výrazných investic. Prozatimní účet činí přes půl druhé miliardy korun, kterou bývalý (i současný) majitel musel investovat do chodu stanice od zahájení vysílání v roce 2011.

Pět procent s levnějším programem

Stojí podobné investice za podíl pět procent, který se nepodařilo dlouhodobě udržet? To už není důležité, jelikož původní majitel se své televize zbavit (tedy další cíle vzdal) a nový majitel zatím jen hledá místo na trhu pro svůj přírůstek do portfolia.

Chystané programové změny však nenaznačují, že by Barrandov měl udělat díru do světa. Původní vztahový seriál – zastaven. Nové atraktivní akvizice minimálně v nejbližším roce nebudou aktuální. Jediné, o co se může vedení Barrandova opřít, je facelift hlavní zpravodajské relace, obnovení publicistické 112-ky a pár nízkonákladových pořadů vlastní tvorby.

Na pět procent podílu na publiku by to mohlo stačit. Výš však televize Barrandov jen tak nevystoupá. Aby se v průběhu jednoho či dvou let přiblížila k deseti procentům, to si bude vyžadovat ještě mnoho práce a pevné nervy. Nejen ze strany generálního ředitele, ale především ze strany majitele, jež bude muset investovat do programu výrazně víc prostředků než doposud.

Přítomnost Vladimíra Železného vzbuzuje respekt

Na druhou stranu, televize Barrandov si jen samotnou přítomností Vladimíra Železného získala respekt konkurence. Televize Nova od března symbolicky posune začátek seriálu Ulice o pět minut, jen aby nedovolila divákům přepnout na úvodní minuty barrandovských zpráv. Tyto na první pohled zanedbatelné programové šachy naznačují, že Barrandov se Železným může být pro zavedené komerční stanice obávanou konkurencí.

Důležité však bude, aby nové vedení Barrandova nejen splnilo svůj první vážný cíl, ale aby se průměrný podíl na publiku ve výši pěti procent podařilo dlouhodobě udržet.

Autor článku:

Napsat komentář

Pro přidání komentáře musíte .
Štítky: