Nejzásadnější informaci nedávné tiskové konference skupiny Nova k jarnímu programu nebylo ono programové schéma – to v sobě neukrývá žádná překvapení snad kromě návratu generálního ředitele na obrazovku. Mnohem důležitější byla informace o únorovém spuštění zatím nespecifikovaného sedmého kanálu skupiny Nova. Závody v počtu kanálů mezi Novou a Primou pokračují.
Multikanálová strategie v praxi – jeden nový kanál měsíčně?
Když generální ředitel Jan Andruško před necelými dvěma lety mluvil o „multikanálové strategii“ skupiny Nova, nikdo přesně netušil, co si pod tím představit. „Máme rozpracováno několik variant nových kanálů, ale s ohledem na konkurenci o tom nehodláme mluvit,“ zněla nejčastější odpověď na otázku, kdy a co by mohla Nova spustit. Dnes už máme v této otázce jasno. Nova se v loňském roce naplno pustila do segmentace svého obsahu na co nejširším portfoliu kanálů. Pomohl ji k tomu strategický vstup do čtvrté digitální sítě, kterou provozuje společnost Digital Broadcasting. A vedle televize Pohoda a menší nenáročné inzertní televize se bude jednat o multiplex šířící výhradně obsah Nova Group.
Kanál pro muže, komediální kanál… a co ženský kanál?
Když Nova v červenci loňského roku spustila svůj mužský kanál Fanda, původně neměla v plánu jej umístit do terestrické sítě. Poté, co Vladimír Železný odešel z multiplexu 4, ale nic nebránilo tomu, aby se Fanda do této nabídky zařadil. A tam to nekončí. Později přišel Smíchov, který Nova spustila v rekordně krátkém čase. Promo smyčku nasadila do vysílání prakticky jeden den po právoplatném udělení licence. A jen tři týdny po spuštění Smíchova ohlásila další kanál. Šéf Novy Andruško zatím nespecifikoval žánr ani cílovou skupinu. Nova má ale registrováno několik názvů a log, které se shodují s částmi Prahy. Vedle televize Smíchov, z níž se vyklubal komediální kanál, mohlo by v tomto případě jít třeba o televizi Anděl pro ženy. Nebo o českou verzi televizního kanálu DOMA. Ale to je zatím pouhá spekulace.
Samostatný kanál pro ženské publikum je nicméně to, co Nově v portfoliu zatím chybí. Obsah pro jeho naplnění už skupina má. A navíc by mohla využít i zašlé slávy některých telenovel nebo recyklovat obsah nejstarších sérií svých nejpopulárnějších seriálů. Ve spojitosti se silnou značkou Nova by tak skupina mohla vytvořit velice atraktivní kanál pro své ženské publikum. Navíc by tam mohla přesouvat i seriály, které se na hlavní Nově neuchytí – například Dallas.
Zatím poslední kanál skupiny Nova je televize Smíchov.
Závody v počtu kanálů pokračují
Nově se ale musí nechat, že když už se do něčeho pustí, dělá to pořádně. Současný management se patrně poučil z chyb svých předchůdců, kteří nedotáhli nástup kanálu Nova Cinema před několika lety. První měsíce šlo o prémiový kabelový a satelitní kanál bez prémiového obsahu. Restartu se tento program dočkal až po zařazení do terestrické platformy.
Mnohem víc se povedlo uvedení dalších produktů, například přeměna Galaxie v Novu sport, dobře zvládnutý marketing produktu české MTV (obsahové kvality tohoto produktu teď neřešme) a v neposlední řadě i uvedení kanálů Fanda a Smíchov.
Závody v počtu kanálů mezi Novou a Primou pokračují. Skupina Nova bude po druhém únorovém týdnu mít náskok před svou konkurencí o tři stanice. Zda ji to pomůže i k výraznějšímu růstu v podílu na trhu, to ukážou nejbližší měsíce.