Vedení lifestylové televize Mňam TV má skutečně vysoké ambice, o čemž svědčí nejen angažování dvojice Leoš Mareš – Iva Pazderková, ale i plány na spuštění druhého kanálu, zatím bez bližších podrobností. Najdou své diváky?
Novými pořady to nekončí, ve výhledu je nový kanál
Překvapivou informaci ohledně plánů na spuštění druhého kanálu přinesl nový web Mediahub.cz z portfolia slovenské části skupiny MAFRA. Potvrdil ji sám šéf televize Pál Milkovics. Právě on je architektem programového rozšíření Mňam TV, které od září zahrne noční talkshow Leoše Mareše, týdenní magazín Ivy Pazderkové, ale i pozitivně laděné celovečerní filmy. Informace o případném spuštění druhého programu je však přece jen překvapivá.
Pál Milkovics totiž v rozhovoru pro Mediahub.cz vyjmenoval několik důvodů, proč se zas tak moc nevyplatí působit na českém televizním trhu. Reklamní prostor se podle něj nerozděluje podle kvality/bonity cílových skupin, nýbrž stylem „vítěz bere vše“. Ve finále tedy nerozhoduje, zda přilákáte dvě-tři procenta zajímavých diváků. Důležité pro zadavatele je pouze to, aby těch diváků bylo co nejvíc.
Zmlsaný český divák má zdarma k dispozici přes 20 celoplošných televizí
Navíc, český trh je poměrně přesycen počtem volně vysílajících celoplošných programů. Čtyři relevantní televizní skupiny – tedy Česká televize, Nova, Prima a TV Barrandov – nabízejí divákům celkem 16 volných programů (v případě České televize lze počítáme dvojici :D/art jako jeden kanál). K těmto 16 kanálům připočtěme ještě menší soukromé skupiny – například hudební Óčko (tři kanály), skupinu Pohoda (další tři kanály) a rázem přesáhneme 22 programových pozic.
Další malé či větší televize vysílají v regionálních multiplexech a čas od času se na trhu objeví hráč s většími ambicemi – například skupina Šlágr TV nebo různě zaměřená televize Harmonie. A právě k těmto ambiciózním hráčům lze přiřadit i televizi Mňam, která má expanzivní ambice a mohla by obohatit český trh o další kanál.
Obliba terestrického příjmu roste, menší televize cítí příležitost
Otázkou z pohledu většinového diváka je, zda jej lze ještě něčím překvapit. Český trh sice nabízí vysokou oblibu terestrického příjmu, jenomže k přilákání diváka to nestačí. Většinu lidí logicky podchytily zmíněné čtyři televizní skupiny a prorazit s úplně novým kanálem je neuvěřitelně náročné.
Kulinářská a lifestylová Mňam TV na to jde celkem zajímavou cestou. K různým akvizicím s populárními tvářemi ze zahraničí hodlá přidat vlastní produkci a exkluzivní osobnosti. Spoléhá na to, že si ji pak diváci najdou. Jenomže to je běh na dlouhou trať. A spouštět v podobné situaci ještě i druhý kanál může být riskantní. Ve výsledku totiž hrozí, že dvě televize vám udělají souhrnně nižší výsledek než jedna. Náklady za šíření signálu ale budete muset platit dvakrát.
Na druhou stranu, dokud neznáme podrobnosti o chystaném druhém programu televize Mňam, nelze ani předjímat případný výsledek. V tomto směru můžeme věřit, že nás vedení této skupiny překvapí podobně jako tomu bylo při oznámení nových pořadů vlastní tvorby.