Jako první představila své programové plány pro jarní měsíce trhová jednička televize Nova. Tisková konference v hotelu Corinthia Towers byla skutečně honosná. K dispozici novinářům byl celý vrcholový management televize a desítky známých osobností. Z hlediska programu se ale Nova letos tak výrazně neposune. K dispozici má jen několik původních formátů, zbytek doplní akvizicemi.
Divák rozhodne, co budeme vysílat
Na tiskové konferenci se novinářům poprvé představil nový generální ředitel Jan Andruško. Ten zopakoval dosavadní úspěchy Novy a vyjádřil odhodlání tuto značku i nadále posilovat. „Nova je lídr a tvůrce trhu již 17 let. Je ohromně úspěšná, není tolik jiných úspěšných mediálních podniků v tomto regionu nebo v Evropě. Je to zajímavá a silná značka, stojí za to ji rozvíjet, aby dál posilovala,“ uvedl Andruško.
Programové pilíře, které mají Nově pomoci udržet a případně i zlepšit současné pozice, se ale v ničem neliší od těch loňských. Kostru vlastní tvorby i nadále tvoří seriály Ordinace v růžové zahradě 2, Ulice a Comeback, z něhož televize nabídne poslední várku nových dílů. Velké naděje vkládá Nova do druhé řady Česko Slovenské SuperStar a rovněž do Televizních novin, které rozšíří na ráno, poledne i noc. Jarním hitem programového schematu by měla být i turecká telenovela Tisíc a jedna noc, která poběží v hlavním vysílacím čase pětkrát týdně, někdy dokonce i ve dvou dílech za sebou. Podívejme se na jednotlivé taháky podrobněji.
Televizní noviny s novým studiem a grafikou. Pětkrát denně.
Výrazné rozšíření zpravodajských relací pod značkou Televizních novin chystá Nova od 13. února. Jak jsme už informovali, Televizní noviny dostanou prostor celkem pětkrát denně. „Chtěli jsme využít velké popularity značky TN. Z našich průzkumů vyplynulo, že Češi mají obrovskou zálibu ve zpravodajství TV Nova. Došlo nám, že je nezbytně nutné rozšířit zpravodajství do míry, která bude únosná a snesitelná,“ uvedl ředitel zpravodajství a publicistiky Martin Ondráček.
V ranních časech bude mít zpravodajství prostor v rámci Snídaně s Novou, kde bude vyčleněno 10 minut v každé půlhodině. Polední Televizní noviny dostanou prostor ve 12:30 na ploše 25 minut – od pondělí do pátku. Noční Televizní noviny budou reflektovat dění od pondělí do čtvrtka ve 22:30 rovněž na ploše 25 minut včetně sportu a počasí. „Chceme být aktuálnější, abychom přinesli zvýšenou nabídku vůči konkurenci online zpravodajství na internetu. Televizní noviny vybavíme novou grafikou, znělkami, studiem a technologiemi. Použijeme i nový způsob pro vysílání živých vstupů, která nám umožní vysílat prakticky odkudkoliv, i z míst, kam se nedostaneme běžným přenosovým vozem,“ dodal Ondráček.
Sídlo televize Nova na Barrandově.
Nadějná turecká telenovela Tisíc a jedna noc
Největší naděje ale Nova nepochybně vkládá do telenovely Tisíc a jedna noc, která znamená návrat tohoto žánru úspěšného zejména v dobách ředitele Vladimíra Železného. Telenovely postupně z vysílání českých televizí vymizely, Nova se nicméně pokusí oživit zájem především ženského publika. Nova tento seriál oficiálně nenazývá telenovelou nýbrž „romantickým seriálem“, který má obrovský potenciál. Nasazení tureckého pořadu do hlavního vysílacího času přijel obhajovat dokonce programový ředitel slovenské televize Markíza Gorazd Slak. Právě tam úspěšná rumunská telenovela významně boduje.
„Tento seriál dobyl Balkán, dobyl i další trhy. Měli jsme strach z toho jak na něj diváci zareagují, ale udělali jsme si focus groups, které nám ukázaly, že slovenské diváky ten seriál zajímá. Děj, protagonisté a postavy mají potenciál. Ukázali jsme divákům první tři díly a respondenti chtěli vidět další. Jde o největší úspěch seriálu, který jsme neprodukovali a nasazení se povedlo i díky podpoře nejvyššího vedení CME,“ řekl Slak.
Seriál boduje napříč různými cílovými skupinami. Sledují ho lidé na vesnici i ve městě, vzdělanější i méně vzdělaní, ženy i muži. Mají to dokladovat výstupy ze slovenských peoplemetrů. Ve skupině 12-54 dosahuje seriál rating 16 procent a podíl na publiku 45%. V cílové skupině 12+ je rating 25% a je srovnatelný i s akčními filmy. „Neztratili jsme muže, získali jsme ženy. Není to ani seriál jen pro vesničany,“ upozornil Slak. Pokud by tedy Nova skutečně s tímto seriálem zabodovala tak jak očekává, mohl by se její podíl na publiku znovu přiblížit hodnotám na jaké byla před lety zvyklá.
Nova má stále zájem o vlastní multiplex, plánuje nové kanály
Generální ředitel Jan Andruško v závěru potvrdil, že televize hodlá i nadále rozvíjet multikanálovou strategii. Kromě současných značek Nova, Nova Cinema, Nova sport a MTV by mohla ještě letos spustit další kanál. „Jde o plány, na kterých interně pracujeme proto se o nich nechci moc zmiňovat. Můžu jen prozradit, že pracujeme na projektech několika nových kanálů. Osobně si myslím, že minimálně jeden z těch kanálů můžeme v dohledné době i nasadit,“ řekl Andruško. Zároveň potvrdil dlouhodobý zájem Novy o obsazení jednoho celého DVB-T multiplexu. Tomu ale musí předcházet změna legislativy, která umožní Nově získat další dlouhodobé licence pro DVB-T šíření s jistotou pozic v multiplexech. „Vždycky jsme měli a máme zájem o to mít vlastní multiplex. Je nám líto, že nemáme víc licencí ale doufáme, že se s tím bude dát něco udělat,“ uzavřel generální ředitel televize Nova.