Uplynulé dva týdny dle očekávání patřily České televizi a jejímu sportovnímu kanálu ČT sport. I když se manažeři Novy dušují, jak skvělý obchod udělali, když práva k hokejovému olympijskému turnaji přenechali České televizi, reálné dění ukázalo, že by Nova možná udělala líp, kdyby si hokejový turnaj ponechala.
Svůj štáb vyslala do Soči tak jako tak, čeští komentátoři předvedli dobré výkony na Nově sport a placené streamy Voyo Sochi a Voyo Sochi hokej byly lepší alternativou než neplacené, ale zároveň přetížené on-line vysílání České televize.
Nova nemohla divákům předvést své umění na neplacených kanálech, a i když tvrdila, že je to pro dobro a stabilitu jejího programového schématu, i tak v rozhodujících chvílích cukla a přesunula titul Ulice, aby jej neohrozila hokejová utkání českého týmu v osmifinále se Slovenskem nebo ve čtvrtfinále s USA.
Jediné, co lze Nově připsat k dobru, je fakt, že posunutím práv České televizi nepřišla o tak značný divácký potenciál, jak se původně předpokládalo. Čeští hokejisté skutečně nepředvedli v Soči příliš oslnivé výkony, a tudíž Nova nemusela mít strach, že by ji Česká televize přebírala diváky v bojích o medaile.
Na druhou stranu, někdy je lepší jít do rizika i se slabšími kartami, než se předem zbavit svých nejsilnějších trumfů. Když už Nova s velkou pompou zakoupila práva na Olympiádu včetně hokejového turnaje pro svůj hlavní (neplacený) kanál, mohla tento trumf využít ve svůj prospěch. Prodej nebo výměna hokejových práv v prospěch České televize – navíc za nižší cenu než původně požadoval bývalý management generálního ředitele Jana Andruška a superředitele Adriana Sarbua – rozhodně není dobrým manažerským rozhodnutím, nýbrž nouzovým krokem, kde mohla Nova něco málo získat, ale zároveň i hodně ztratit.
Svědčí o tom i fakt, že sesterská Markíza na Slovensku si svá práva k Olympiádě ponechala. Ale to už je jiný příběh.