PR oddělení slovenské televize Markíza tvrdí, že terestrickou digitální televizi u našich východních sousedů přijímá méně než 10 procent diváků. Markíze se tudíž nevyplatí umísťovat další programy do této platformy.
Situace v Česku je přitom přesně opačná. Nova s Primou umísťují své nové kanály zásadně do DVB-T a tato platforma zažívá nebývalý boom u nás. Zatímco Nova vysílá čtyři ze šesti svých stanic přes DVB-T, Prima doposud zařadila každý svůj kanál právě do terestrické platformy. Podobnou cestou postupuje i Česká televize a největší z menších soukromých televizí – konkrétně TV Barrandov, Pětka a Metropol.
Na Slovensku je ale situace jiná. Diváci v této zemi jsou už z minulosti zvyklí i na alternativní platformy, především kabel a satelit. Terestrická platforma výrazně zeslábla od vypnutí analogového vysílání. Diváci místo přechodu k DVB-T volili radši nabídku satelitních, kabelových a IPTV operátorů. Tento trend potvrdil ve stanovisku pro magazín Živé.sk i PR manager skupiny Markíza Lukáš Kočišek, který několik let působil jako výkonný redaktor portálu Mediálne.sk.
„Cena za šíření v DVB-T nastavena společností Towercom je příliš vysoká a podíl domácností přijímajících TV signál přes DVB-T velmi nízký. (…) Hodláme preferovat kabelovou a satelitní platformu,“ uvedl Kočišek.
Společnost Towercom je prakticky monopolním operátorem celoplošných DVB-T multiplexů na Slovensku. Tato deformace trhu má za následek i vysoké ceny za šíření programů v DVB-T, což způsobuje, že největší televizní skupiny se do DVB-T příliš nehrnou.