Satelitní platforma Digi TV má několik týdnů technické problémy, které se projevují například špatným zobrazováním širokoúhlého obrazu a dalšími nešvary. Na neoficiálním fóru Digi TV je několik stížností od diváků. Operátoři na infolince přesvědčují abonenty, že chyba je v jejich přijímači. Zástupci platformy technické problémy evidentně neřeší.
Deformovaný obraz, někdy i špatný zvuk
Nedostatky low-costové satelitní platformy Digi TV jsou obecně známy. Až dosud se ale projevovaly především v chybějícím elektronickém programovém průvodci nebo v nízkém datovém vysílaných programů. Před dvěma týdny jsme ve slovenské části serveru RadioTV informovali o dalších nedostatcích, se kterými se setkali slovenští i čeští abonenti této satelitní služby. Shrnul je pro nás čtenář Martin Tužinský, v diskusním fóru vystupující pod přezdívkou hemendex. Podle něj je na několika programech pevně nastaven obrazový formát, který není kompatibilní s tím, co daná televize momentálně vysílá. Například v čase, kdy některý kanál vysílá pořad v poměru stran 4:3, diváci jej vidí deformovaně v 16:9. Problém nastává i obráceně, kdy některé kanály vysílající převážně širokoúhlý obsah mají pevně stanovený poměr stran 4:3.
U některých kanálů navíc nefunguje signál WSS a obraz je deformovaný. Projevuje se to zejména na starších televizních přijímačích. Tužinský zaslal několik zpráv do klientského centra Digi TV a pokusil se kontaktovat i technického ředitele platformy Karola Jurščíka, no bezvýsledně. Operátoři na infolince o žádném problému neví a přesvědčují i technicky zdatnější diváky, že chyba je určitě v jejich přijímači. Zajímavé je, že kanály, kterých se problém týká, signál WSS standardně vysílají. U jiných platforem se podobný problém neobjevuje.
Neinformovaní operátoři informační linky
Další ze čtenářů RadioTV Peter Krč poukazuje i na zjevnou neodbornost operátorů infolinky Digi TV. „Pokud jim řeknete o nějakém problému, nemají k dispozici relevantní informace. Většina telefonátů končí se slovy – problém je u Vás a postoupíme jej dále k řešení. Zdá se mi, že většinu takovýchto problémů řeší systémem „read and delete“. Neochota pracovníků Digi TV se projevuje i tím, že po dlouhém čekání na telefonické spojení s operátorem se hovor jednoduše automaticky ukončí,“ shrnuje své zkušenosti další z abonentů platformy.
Pokud se vám podaří dovolat výš, a dostanete se třeba k technickému řediteli platformy, můžete od něj očekávat poměrně nepřístojný telefonát – většinou se diví, jak jste se k němu vůbec dostali a odkáže vás na zákaznické centrum, aniž by jakkoliv pomohl, dodává Krč. Jedna z manažerek společnosti, paní Melinda Monica Morariu, jež na stížnosti diváků alespoň písemně reagovala, je od léta 2010 nedostupná, a ve společnosti už zřejmě nepracuje. Abonenti nemají na koho se obrátit ohledně řešení svých problémů.
Problémy s komunikací
Náš čtenář prakticky opisuje podobné problémy, s jakými se potýkají i samotní novináři. Platforma Digi TV nemá tiskového mluvčího a dobrat se jakékoliv informace je mnohokrát neřešitelný problém. Podobně jsou na tom i zástupci některých tuzemských televizních stanic. Digi TV se netváří jako seriozní partner pro jakoukoliv diskuzi a některé nově vzniklé české televize zařazuje s výrazným zpožděním. Televize Barrandov se v nabídce objevila až po roce a půl od startu vysílání, podobně i stanice Prima Cool. Zpravodajská televize Z1 nebyla v nabídce vůbec. K zařazení kanálu Prima Love může, ale nemusí dojít od prvního dne vysílání.
Technické problémy platformy jakožto i neochota řešit jakékoliv potíže svých zákazníků – to je politika nízkých nákladů v praxi. Digi TV nabízí konkurenčně nejzajímavější cenu na českém i slovenském trhu. S placenou nabídkou ji ale zdatně konkurují platformy Skylink, CS Link a T-mobile televize. Co do počtu vysílaných stanic a poměru cena/výkon je ale Digi TV jednoznačně nejekonomičtější platformou na trhu. Abonenti Digi TV jsou poměrně tolerantní vůči různým nedostatkům – výše popsané problémy ale můžou část z nich odradit. Většina zákazníků Digi TV má ale podepsané smlouvy s časovou vázaností. Zrušení služby a případný přechod k jinému operátorovi tak zřejmě pro většinu z nich není otázkou nejbližších týdnů.
V ramci objektivity zverejnujem e-mail z Digi TV, ktory mi prisiel dnes rano (podotykam, ze doteraz mi odpisali vzdy len to, ze dakuju a ozvu sa, teraz je to konecne o cosi konkretnejsie):
Dobry den prajem
Vazeny pan Tuzinsky, co sa tyka problemu s WSS, tento problem evidujeme.
Nefunguje WSS na niektorych programoch, automaticke prepinanie obrazu na spravny format 4:3 alebo 16:9.
Ospravedlnujeme sa za vzniknuty problem, vsetko je v stadiu riesenia.
S pozdravom
Katarína Čulaková
Dealers Hotline
Digi Slovakia s.r.o.
Einsteinova 21
851 01
Bratislava
digi tv jsou neuveritelny darebaci tezi jen z toho ze maji prava na anglickou premier league jejich zamestnanci v informacnim stredisku pro zakazniky me pripadaji jako z jineho sveta kdyz jsem se jich orientacne ptal na jejich podivny sportovni kanal digi sport vubec nevedeli o cem mluvim a co po nich chci za informaci mam nekolik pratel kteri maji s digi tv spatne zkusenosti jejich neochota k zakaznikovi je az zarazejici dokonce i satelitni technici kteri pracovali pro digi tv me odrazovali od toho abych se jim velkou obklikou vyhnul a dalsi vec asi pred tydnem jsem byl v obchodu se satelitni technikou a pan prodavac me doslova nutil abych si objednal digi tv ze pry je to levne 260 kc mesicne a ze pry budu velice spokojeny tak jsem ho hned lidove odpalkoval s tim ze mam skylink a jsem velice spokojeny a ze platim jen 250 kc mesicne a ze se staraji o zakazniky velice dobre a pak mi nakonec rekl ten pan prodavac ze jsou satelitni pristroje pro digi tv casto poruchove tak jsem se mu vysmal s tim ze mam satelit mascom uz 6 let a jeste jsem nezaznamenal jedinou poruchu a to prosim je zapnuty opravdu mnoho hodim denne digitv dela ze svych zakazniku hlupaky uz aby prisly o prava na anglickou ligu a bude od nich klid