Teleshoppingová hudební stanice Šlágr TV s cílením na seniory je v ohrožení. Klesá zájem o prodávané CD nosiče, které jsou důležitým zdrojem příjmů mediální skupiny Karla Peterky. Stanici ničí i poplatky za terestrické šíření.
Na proslov majitele televize Karla Peterky upozornil web Digitální rádio. V pátečním odpoledním vysílání si majitel Šlágr TV postěžoval na nízký zájem o prodávané hudební nosiče a také postoj reklamních agentur, podle nichž je publikum Šlágru příliš staré.
Peterka má těžké srdce i na distributory signálu televize Šlágr k divákovi. Především mu vadí, že musí měsíčně platit miliony korun za terestrické vysílání. Přechod na výrazně levnější satelitní platformu jako primární zdroj příjmu Peterka odmítá.
Poslechněte si píseň Za 100 let k nejvýznamnějšímu výročí vzniku republiky
Myšlenka na vznik písničky, odkazující se na významné jubileum, se zrodila původně jako bláznivý nápad v parném létě letošního rok. Představa ale vyústila do povedené písně Za 100 let.
....Přechod na satelit by podle Peterky znamenal, že dva miliony diváků stanicí Šlágr nenaladí. Otázkou ovšem je, zda má pro malou jasně zacílenou televizi smysl platit desítky milionů korun za terestrickou platformu. Mnohem jednodušší cestou pro Šlágr by bylo opustit terestrickou platformu, díky čemuž by televize mohla výrazně snížit náklady.
Pokud by Šlágr TV zachovala volně dostupné satelitní vysílání a udržela se v nabídkách kabelových a IPTV operátorů, mohla by velká část anténních diváků následovat tuto televizi do jiných platforem. Šlágr TV by navíc svým divákům mohla poskytnout levné satelitní přijímače nebo IPTV set top boxy v balíčcích s dalšími produkty, na kterých stojí byznys TV Šlágr.
Dlouhodobě velmi drahé vysílání na běžnou anténu očividně dostalo televizi Šlágr do existenčních problémů. Rovněž není jasné, proč tato televize spouštěla další kanály s obdobným programem když příjmy z inzerovaných produktů klesají.