Nechceme být jen klipovou televizí – to je hlavní poselství Jiřího Balvína, generálního ředitele TV Óčko (Stanice O), které vyplývá z rozhovoru pro RadioTV. První česká hudební televize má vytyčen nový cíl a nechce zůstat na okraji diváckého zájmu. Naopak.
Jak jste spokojen se současnou podobou televize Óčko?
Jsem samozřejmě spokojen, protože jsem se na ní podílel. Poměrně výrazným způsobem jsme ji změnili z takové klubové televize na komerční hudební kanál. Ale my jsme už dál. Tvoříme z toho tzv. lifestylovou televizi. Protože víme, že na tomto trhu nemůžeme přežít jenom z čistě hudební produkcí prezentovanou na obrazovce. Snažíme se vytvářet různé magazíny. Minulý týden jsme poprvé vysílali společenský magazín, připravujeme pořad o cestování, erotice, pro motorkáře. Rozšiřujeme divácké publikum tím, že jim dáváme nejen tu hudbu, ale pořady v souvislosti s tou hudbou.
To znamená, že nechcete být čistě klipovou televizí?
Ne, nechceme být klipovou televizí. Všechny pořady, které vytváříme, procházejí klasickým televizním procesem. Natáčíme, střiháme, pořady jsou koncipované, mají své dramaturgy, své scénáristy. Není to proud klipů. Ale samozřejmě dále budeme vysílat takové pořady jako česko-slovenskou hitparádu.
Občas se objeví na různých diskusích, třeba na RadioTV, že úroveň vašich moderátorů není až tak kvalitní. Co si o tom myslíte?
Změnili jsme moderátory. Máme například Marka Palucha, který je velmi kvalitní. Měli jsme, musíme už říkat v minulém čase, slečnu Eichlerovou, kterou nám stáhla Prima TV. A to je pro nás vysvědčení, protože je to velká celoplošná televize. Takže si myslím, že nemáme špatné moderátory…
Podle mého soudu máte velmi příjemnou grafiku. Inspirovali jste se někde? Kdo vám ji konkrétně dělal?
Grafiku nám dělali ve společnosti ACE. Její pobočná firma Spoon, což jsou mladí lidé, kteří využívají nejen své invence, ale také lidí z výtvarné akademie a já neskromně řeknu, že na naši grafiku jsem hrdý. Je jemná, hlavně je progresivní, není podbízivá, není nevkusná a kdyby byla nějaká soutěž televizní grafiky, tak bychom ji tam rádi přihlásili.
Televize, zvláště komerční, potřebuje diváky. V současné době jste na kabelu i na satelitu. Uvažujete i o dalších možnostech šíření signálu?
My v současné době jsme v obou největších kabelových společnostech – UPC a Karneval i v dalších operátorech už rovnou v tzv. mininabídce. Takže kdo chce kabel, má automaticky i nás. Tím máme dost evidované diváky. Víme tedy, že jsme 980 tisících zásuvkách-domácnostech. Rovněž jsme ve všech UPC Direct (nyní až 60 tis. majitelů). Pak jsme volně na satelitu Eurobird. A jsme také v tzv. pokusném (experimentálním) pozemním digitálním vysílání, kde jsme šířeni prostřednictvím CzechLink a Českých radiokomunikací, kde je jenom evidence prodaných set-top boxů a je to záležitost jenom Prahy a trochu širšího okolí. Ale dobře víte, že letos by se toto digitální vysílání mělo rozjet zcela oficiálně, už bez slovíčka pokusné. A to je samozřejmě pro nás naše budoucnost a naděje.
A spokojenost nyní s počtem diváků?
Spokojenost stoupá. My to vidíme třeba na soutěži Ceny Óčka. Na ty nám přišlo 7 tis. esemesek. Když si to srovnáme s celostátní anketou Český Slavík, kam přišlo zhruba na 30 tis., není to špatný výsledek. A nové výsledky Mediaprojektu nás těší. Potvrdilo se, že nám sledovanost stoupla.