Nejsme retro televize, říkal před rokem na tiskové konferenci dnešní programový ředitel televize Barrandov Janis Sidovský. I přesto tato televize vsadila z velké části na známé starší a české seriály podobně jako televize Nova v devadesátých letech. Letos už retro seriály prakticky neuvidíme. Barrandov naváže na úspěšné tituly vlastní tvorby.
Pokračuje Politická střelnice, Videostop, To byl náš hit a další vlastní formáty
Loni si televize Barrandov připomínala 80. výročí založení Barrandovských ateliéru a na tom zčásti vystavěla své programové schéma. Díky tomu se po letech vrátil na obrazovku například pořad Videostop v novém provedení ale s původním, chce se říct legendárním moderátorem Janem Rosákem. Opatrná sázka na původní formát vyšla Barrandovu na výbornou – Barrandovský Videostop se stal nejsledovanějším pořadem vlastní tvorby za celý loňský rok s průměrným ratingem 2,9%. Nejvyšší dosažený rating byl 5,8% s podílem na publiku ve výši 14,9%. Dařilo se i pěvecké soutěži To byl náš hit a tradičně se do první pětky vlastní tvorby vešel i netradičně pojatý pořad o počasí „Jak bude“. Na vše úspěšné chce Barrandov navázat, i díky tomu se zmíněné cykly dočkají další řady.
Nejinak tomu bude i u nejstaršího původního pořadu, jehož tváří je Zuzana Bubílková. Politická střelnice se pokusí překonat loňskou nejvyšší sledovanost 3,5 procenta s podílem na publiku přes jedenáct procent. Pokračovat bude i reality show Splněné sny nebo dokumentární cyklus Tajemství. Z akvizicí diváci uvidí pokračování historického seriálu Velkolepé století, který se vysílá už několik týdnů. K tomu přibude i francouzsko-německá koprodukční sága Borgia, která se zčásti natáčela i v Barrandovských ateliérech. Z taktických důvodů ale zástupci televize nesdělili, kdy přesně seriál nasadí.
Barrandov zavádí novou publicistiku s Tomio Okamurou a Martinou Kociánovou
Programový management Barrandova chce letos ovlivnit i ratingy v nejsilnější primetimové hodině českých televizí. Do pásma od 19. do 20. hodin zařazoval pouze pohádky v rámci bloku Animáček a sázka na dětského diváka se mu vyplatila. Nicméně letos se pokusí alespoň o částečný útok na konkurenční televize s pořadem Dobrý večer, Česko, který bude startovat deset minut před dvacátou hodinou. Půjde o publicistický pořad, který bude kombinovat zpravodajský přehled dne, rozhovor s hostem a analytické postřehy komentátora. Tento pořad zcela nahradí večerní zprávy a bude cíleně nasazený do časového pásma, kdy konkurenční stanice končí se zpravodajstvím. Televize Nova s Primou se tou dobou předhánějí v tom, které zůstane po zprávách co nejvíce diváků.
Nový formát bude moderovat Martina Kociánová, kterou diváci znají ze zpravodajství Novy a Primy. Druhým moderátorem bude dlouholetý mluvčí Asociace českých cestovních kanceláří a opinion leader v oblasti cestovního ruchu Tomio Okamura. Jeho nasazení je poměrně překvapivé, jelikož se poslední dobou spekuluje o jeho kandidatuře do Senátu. Přitom právě včera vyšla v médiích zpráva, že se Okamura vzdává role mluvčího cestovních kanceláří, jelikož není spokojený s politickou situaci v zemi a hodlá se zaměřit na řešení celospolečenský palčivých témat. Pro server Digizone.cz ale svou kandidaturu do Senátu zatím nepotvrdil, prý si ji „ještě rozmyslí“.
Nejstarším pořadem vlastní tvorby TV Barrandov je Politická střelnice Zuzany Bubílkové. Vrátí se i v letošním roce.
Ekonomika Barrandova letos v černých číslech
Vedení televize na včerejší tiskové konferenci potvrdilo i plán dodržení vyrovnaného rozpočtu. Letos by se tak ekonomika provozní společnosti mohla poprvé dostat do černých čísel. Může tomu utlumení reklamy v České televizi, které by mohlo přinést Barrandovu další příjmy. V době dnešní ekonomické krize ale znějí plány na vyrovnaný rozpočet zvláště u celoplošné televize poměrně odvážně. Barrandovu se ale společně s Primou podařilo koncem roku získat největší podíl na investicích do reklamy, které klienti přesměrovali z České televize.
Dostane se televize Barrandov pod křídla Ringieru?
Další otázkou je zda televize Barrandov změní v tomto roce vlastníka. Miliardář Tomáš Chrenek sice počítal v době rozjezdu televize s dlouhodobou investicí. Podle informací, které kolovaly v médiích by však mohl mít v dnešní době minimálně jednoho vážného kupce. O televizi Barrandov totiž projevilo zájem vydavatelství Ringier Axel Springer, které by se tímto dostalo na televizní trh. Šéfka české pobočky Ringieru Libuše Šmuclerová to sice prozatím odmíta, nicméně i vyšší investice Barrandova do původní tvorby mohou být důvodem pro zvýšení sledovanosti a tudíž i pro zvýšení prodejní hodnoty nejmenší plnoformátové televize. O možné akvizici se mluví i v souvislosti s hudební televizí Óčko, o kterou má zájem mediální dům Lagardere.
Pokud by se Barrandov dostal pod křídla silné mediální skupiny, mohl by představovat ještě významnější konkurenci vůči Nově a Primě. Vše ale závisí od investic do programu a marketingu, které by byl nový vlastník ochoten učinit. Rok 2012 bude ale pro televizi Barrandov v každém ohledu přelomový.