MediaProjekt: Óčko atakuje půlmilionovou sledovanost

Nejúspěšnější z televizních stanic, jejichž sledovanost je zkoumána MediaProjektem je hudební televize Óčko. Alespoň jednou týdně se na ni dívá 499 tisíc lidí a každodenně její program vyhledává 160 tisíc diváků. Proti předchozímu výstupu MediaProjektu ovšem výrazně stoupla sledovanost u všech sledovaných stanic.

Průzkum čtenosti tisku a sledovanosti televize MediaProjekt navazuje na předchozí tříletý projekt realizovaný agenturami GfK Praha a Median, který sledoval i poslechovost rádií. Zatímco od letošního roku se rádia osamostatnila a založila svůj vlastní RadioProjekt, televizní stanice v MediaProjektu zůstaly. Výstup za II.-III. čtvrtletí vykazuje u všech sledovaných stanic zřetelné nárůsty sledovanosti. Kde hledat příčiny tohoto jevu? „Bude to asi víc důvodů – většina programových titulů uvádí pakticky všechny TV co jsou měřené, televize mají aktivní marketing – jsou vidět a v terestrických TV není atraktivní příliš program. Dalším faktorem může být růst domácností vybavených přípojkou, nebo staelitem. Se vstupem nových operátorů O2 TV a Digi TV lze očekávat pokračování růstu,“ říká Jiří Lichý, ředitel agentury BPM, která na reklamním trhu zastupuje tematické televizní kanály.


Nejsledovanější televizí je hudební Óčko, proti prvnímu čtvrtletí zaznamenalo nárůst sledovanosti o 130 na 499 tisíc diváků týdně a jeho denní zásah představuje 160 tisíc lidí. Na druhou příčku se dostal dokumentární kanál Spektrum, který posílil o 108 na 355 tisíc diváků týdně (73 tisíc denně). Polepšila si také Galaxie Sport, o 73 na 322 tisíc diváků týdně (78 tisíc denně), ovšem na paty jí šlape zdatný soupeř Sport 1, jehož první výsledek je 296 tisíc diváků týdně a 41 tisíc diváků denně.


Také filmové kanály získávají nové diváky. Úspěšnější je stále Hallmark, jehož sledovanost stoupla o 38 na 237 tisíc týdně (58 tisíc denně), ovšem Film+ zaznamenal nejvyšší procentuální nárůst – o 89 na 189 tisíc diváků týdně (63 tisíc denně). První výsledek má gastronomická TV Paprika, alespoň jednou týdně ji sleduje 107 tisíc lidí, denní zásah je 17 tisíc. Slovenský hudební kanál MusicBox si polepšil o 30 na 68 tisíc a TV Romantica o 8 na 57 tisíc diváků týdně. „Sledovanost tematických televizí roste již druhým rokem. S příchodem nových distributorů tematických televizí se dá očekávat, že tento trend bude pokračovat,“ dodává k těmto výsledkům Lichý.


 

Autor článku:

Napsat komentář

Pro přidání komentáře musíte .