RRTV posvětila vstup Lagardere do Radia DeeJay

radiotv22Vstup mediální skupiny Lagardere do Radio DeeJay je potvrzen. Rada pro rozhlasové a televizní vysílání ve středu schválila žádost o převodu 100 procent licencované společnosti na Lagardere Active Radio International. Podle vyjádření nového vlastníka nebude mít tato akvizice v krátkodobém horizontu na vlastní běh rádia bezprostřední vliv. Obě strany se dohodly, že nebudou zveřejňovat žádné podrobnosti týkající se finančního objemu této fúze.

Skupina Lagardere byla podle svého vyjádření majiteli Radia DeeJay oslovena před několika měsíci a po rámcových jednáních byla žádost o změnu vlastníka podle zákona předložena Radě pro rozhlasové a televizní vysílání ke schválení. RRTV udělila na svém středečním jednání skupině Lagardere k této transakci souhlas, který jí umožňuje tuto akvizici dokončit, a Lagardere se tak může stát majitelem 100% podílu ve společnosti.

„Neustále hledáme příležitosti, jak rozvíjet naše podnikání v České republice. Radio DeeJay považujeme za úspěšné a perspektivní lokání rádio a možnost rozšířit naše portfolio o další zavedenou rozhlasovou stanici nás skutečně oslovila. Akvizicí Radia DeeJay dále posilujeme naši pozici hlavního hráče na rozhlasovém trhu v ČR,“ uvádí Michel Fleischmann, prezident skupiny Lagardere Active Radio International CZ.

Pro posluchače je nejzajímavější otázkou, jakým způsobem tato obchodní transakce poznamená program Radia DeeJay. „V krátkodobém horizontu nebude mít tato akvizice na vlastní běh rádia bezprostřední vliv. Postupně však přistoupíme k pevnějšímu začlenění tohoto rádia do naší skupiny,“ konstatuje Fleischmann. Zmiňované pevnější začlenění rádia lze vykládat tak, že se DeeJay postupně zaměří na takovou cílovou skupinu, aby zbytečně nekonkuroval ostatním stanicím skupiny Lagardere.

V této souvislosti se nabízí formát čistě tanečního rádia, který v Česku chybí. Informace o možné změně formátu směrem k taneční muzice přicházejí z kruhů blízkých Radiu DeeJay již několik týdnů, ovšem nikdo kompetentní je prozatím oficiálně nepotvrdil.

Radio DeeJay mění majoritního vlastníka po třech letech. V záři 2002 koupila italská firma EleMedia tehdejší Radio Bonton od stejnojmenného holdingu (více viz Do Radia Bonton vstupuje strategický investor z Itálie). Dva roky trvala změna názvu stanice z Radio Bonton přes Bonton Radio DeeJay na Radio DeeJay a jen několik měsíců poté se objevily první spekulace o možné změně hlavního akcionáře. Současná poslechovost Rádia DeeJay činí denně 41 000 a týdně 76 000 posluchačů a podíl na trhu dosahuje 0,7 procent.

Mediální skupina Lagardere působí v celé řadě zemí světa a své aktivity koordinuje z Francie. V České republice ji patří rádia Frekvence 1 a Evropa 2 a také společnost Regie Radio Music, reklamní mediazastoupení rádií Frekvence 1, Radia Impuls, Evropy 2, Rock Zone a Info Radia. Kromě podnikání na rozhlasovém trhu se Lagardere v ČR účastní též tendru na pozemní digitální televizní vysílání, a to se svými dvěma projekty televize pro ženy TF1 a hudební televize TE2.

Autor článku:

Napsat komentář

Pro přidání komentáře musíte .
Štítky: