Právě dnes oslavuje první digitální televize Z1 své první narozeniny.
1.června 2008 se na českých obrazovkách objevila první ryze digitální televize, Z1 je navíc první komerční zpravodajská televize na českém trhu. Televize, kterou vlastní česko-slovenská skupina J&T, vysílá 24 hodin denně, výhradně v širokoúhlém formátu 16:9, prostřednictvím pozemního vysílání, kabelu, satelitu a přes internet. Podle průzkumů denně sleduje Z1 okolo 150 tisíc diváků, měsíčně přes 1 milion. V peoplemetrovém měření však stále není. Hlavním poutačem je hard-talkshow Báry Tachecí, kterou Z1 vysílá denní v 21:35.
Psali jsme nedávno
– Veronika Sedláčková odešla ze Z1, televize má náhradu
– Z1 v novém hávu!? (komentář)
– Z1 sledovalo v dubnu přes milion diváků
– Dnes startuje na Z1 nový pořad
– Zpravodajská Z1 připravila několik novinek
„Na start Z1 jsme čekali kvůli administrativním průtahům a žalobám od roku 2004. Bylo to nákladné a nepříjemné, ale zase jsme měli možnost se připravit. Do českého televizního prostředí jsme tak přinesli mnoho inovativních prvků. Některé z nich od nás dokonce opisují televize, které jsou na trhu o dost déle než my. Po vzoru velkých komerčních zpravodajských stanic jako CNN nebo Sky News jsme například zavedli výraznou infografiku, okamžité zařazování mimořádných přímých přenosů nejvýznamnějších světových událostí, které nabízejí globální agentury, nebo přímé přenosy našich zpravodajů odkudkoli ze světa prostřednictvím internetové sítě Skype. Jako první nabízíme celodenní ekonomické zpravodajství,“ bilancuje v tiskové zprávě Martin Mrnka, generální ředitel Z1.
Logo nového pořadu Slídilové
Počínaje tímto týdnem obohacuje Z1 svůj program novými pořady, vše pod hlavičkou „Svět objektivem Z1„. Místo zpravodajského bloku po jednadvacáté hodině se na obrazovky dostávají tři magazíny. Prvním z nich jsou Slídilové, vysílat se budou vždy v pondělí (21:05). „Skrytá kamera, která ukáže věci tak, jak jsou. Lidé v našich reportáži řeknou věci tak, jak by je nikdy nepřiznali.“ Takto zní fráze z upoutávky na první díl. Úvodní epizoda se zaměří na „pražské naháněče“, kteří lákají kolemjdoucí do erotických salonů. Dále se reportéři pokusí nahlédnout do českých tržnic, zda se tu doopravdy nenachází padělané zboží. V závěru se dostaneme k městským strážníkům, doopravdy se domluví anglicky? Úterní Tramtárie je postavena na silné osobnosti Vladimíra Kroce, ten moderuje podobný pořad (Zápisník zahraničních zpravodajů) také na veřejnoprávním Radiožurnálu. V prvním díle pořadu o cestování se bude povídat o daleké Keni, hlavním hostem bude Michal Horáček. Motto zní: „Země známé i neznámé, neobyčejné zážitky pohledem zajímavých osobností.“ Trojici novinek uzavírá Z1 v pátek, po 21.hodině uvede premiéru pořadu „Netem světem„. „Ondřej Kapic a nejlepší internetová videa světa. Čím se baví uživatelé internetu? Co frčí u nás doma a co naopak na druhé straně zeměkoule?“ – právě takto je pořad prezentován.
Poslední měření sledovanosti, které si Z1 potřetí jednorázově objednala u Asociace televizních organizací (ATO) a jejího realizátora – společnosti Mediaresearch ukázala, že v dubnu sledovalo stanici téměř jeden milion sto čtyřicet tisíc lidí. Objem hrubých reklamních příjmů Z1 dosáhl v tomto měsíci podle TNS MI hranice téměř 17,4 milionu korun.