Prodej tištěných periodik zažívá krušné časy. Přesto loňský objem prodaných tiskovin oproti roku 2007 vzrostl. Informoval o tom web Česká média za využití zpráv agentury AFP.
Náklad tiskovin se loni ve srovnání s rokem 2007 zvedl o 1,3 procenta na 539 milionů výtisků denně. Za poslední čtyři roky si pak globální novinový průmysl polepšil o 8,8 procent. Tato čísla však mají na svědomí především rozvojové země Afriky, Asie a Latinské Ameriky. „Bylo by tedy chybou zevšeobecňovat situaci ve vyspělých ekonomikách na celý svět,„ uvedl Gavin O’Reilly, prezident Světové asociace novin (World Association of Newspapers, WAN) na konferenci v Barceloně. Ti, kdo prorokovali smrt deníkům, se mýlili, parafrázuje O’Reillyho AFP.
Současný stav zeměkouli opět dělí na Západ a Východ. Zatímco prestižní západní deníky jako The Boston Globe nebo NY Times si lámou hlavu, jak hospodaření vrátit do kladných čísel, asijská periodika zaznamenávají konstantní růst. Například v Indii zaznamenali šestnáctiprocentní růst.
O něco horší je to však s příjmy z inzerce. Ty loni tištěným deníkům po celém světy spadly zhruba o 5 procent. Letos by úbytek reklamy měl být ještě markantnější, předpovídá O’Reilly. Jedním dechem však dodává, že s odezněním krize se situace opět stabilizuje.