Průzkum čistých inzertních příjmů z tiskové reklamy realizovaný společností PriceWaterhouseCoopers (PWC) zjistil, že vydavatelé periodického tisku v České republice inkasovali za rok 2008 celkem 8 491 353 tis. Kč.
Údaje o skutečných čistých inzertních příjmech za rok 2008, které představují základ pro výsledky průzkumu, poskytl rekordní počet 16 vydavatelství. Celkový objem čistých inzertních příjmů těchto vydavatelů dosáhl výše 6 142 milionu Kč.
Z 16 největších hráčů na inzertním tiskovém trhu jich 13 předalo informace o svých čistých inzertních příjmech a jejich tržní podíl představuje podle údajů o hrubých inzertních příjmech podle monitoringu inzerce TNS Media Intelligence 75 % inzertního tiskového trhu v České republice. Jen objem zbývajících 25 % objemu trhu je tedy výsledkem odhadu. Jde tudíž o nejpřesnější výsledky tohoto průzkumu od roku 2001, kdy začal být prováděn.
Z výsledků průzkumu je zřejmé, že inzertní výkony v roce 2008 poznamenaly snížené marketingové rozpočty velkých zadavatelů v důsledku finanční krize. Přesto ve srovnání s rokem 2007 nejde o dramatické snížení reklamních investic do tisku. Meziroční pokles o 1 % signalizuje spíše stagnaci inzertních příjmů vydavatelství v roce 2008 a zastavení dlouhodobého růstu reklamních investic do tohoto segmentu trhu.
Český tiskový trh dopadl v roce 2008 výrazně lépe než tisk v celosvětovém měřítku. Podle informací společnosti ZenithOptimedia klesly celosvětové výdaje do tiskové reklamy v roce 2008 o 5,1 % ve srovnání s rokem 2007.
Čisté inzertní příjmy vydavatelů periodického tisku společnost PriceWaterhouseCoopers zjišťuje od roku 2001. S žádostí o poskytnutí údajů oslovuje všechny vydavatele, kteří podle údajů monitoringu inzerce společnosti TNS Media Intelligence vykázali v hrubých příjmech alespoň 0,3 % z celkového ročního objemu inzerce v tisku.