Obhájil tak svůj post, na němž setrvá dalších šest let. Výhra nebyla snadná.
Jiří Janeček byl z počátku žhavým favoritem, radní jeho činnost dlouhodobě chválili. Spokojenost televizních diváků byla poměrně vysoká. Přestože během slyšení působil Janeček velmi vyrovnaně, šance ostatních adeptů byly značné. Do užšího výběru se dostaly také Jana Bobošíková, Hynek Chudárek, Jana Kasalová a Radomír Pekárek.
Celé dění jsme pro vás celý den sledovali. Jeho průběh jsme zaznamenali zde.
V prvním kole hlasování to vypadalo na vítězství Jiřího Janečka, ten získal hned 12 hlasů, konkurentka Jana Kasalová pak obdržela hlasů osm. Jana Bobošíková odešla překvapivě bez jediného zastánce, jeden hlas dostal Radomír Pekárek, pět hlasů Hynek Chudárek. Druhé kolo bylo očekáváno s velkým napětím, Jiřímu Janečkovi uniklo znovuzvolení o jediný hlas, 9 bodů nestačilo, konkurentku Kasalovou si vybrali 3 radní.
Po dlouhé pauze nakonec ve třetím kole Janečkovi jeden hlas přibyl a stal se tak staronovým ředitelem. Janečkovi začíná druhé období datem 19.července 2009, skončí téhož dne roku 2015.
Životopis
Jiří Janeček se narodil 24.května 1956. Mediální kariéru odstartoval jako redaktor táborských novin Palcát. Do televize vstoupil v roce 1989, zde začínal jako jihočeský zpravodaj a postupně se propracoval na pozici moderátora hlavní zpravodajské relace. Za jeho ředitelování byly navýšeny koncesionářské poplatky a počet programů se rozšířil na čtyři.
O jeho kandidátském projektu jsme v minulosti napsali:
Současný ředitel chce pokračovat v započaté práci. Vyzdvihuje spokojenost s programovou nabídkou a ocenění zpravodajství ČT. Dále se chválí navýšením vysílací doby a posílení regionálního vysílání České televize. Za jeho působení koprodukovala televize více než 50 nových filmů. V dalších letech by rád posílil domácí tvorbu, zlepšil výběr poplatků a hledal úspory v rámci efektivního hospodaření. Hospodárnost se objeví i na poli optimalizace zaměstnanců ČT. V roce 2015 rozpočet převýší 8,75 miliardy Kč, více peněž chce získat po přijetí opatření k úspoře nákladů. Sníží se i osobní náklady a zlepší optimalizace vlastní výroby a akvizic pořadů.
K jeho programovým krokům patří lepší zacílení programů a jejich zkvalitnění, posílit zpravodajství a více jej regionalizovat, investovat do moderních technologií a dokončit digitalizaci. U ČT vidí zlepšení především v přípravě nových formátů a kultivování diváckého vkusu. ČT2 má vytvářet vzdělávací pořady a vytvářet prostor pro nezávislé projekty i nová témata. ČT4 pak nabídne více menšinových sportů, nakoupí kvalitní zahraniční sportovní přenosy či magazíny. U ČT24 chce zvýšit její citovanost v médiích.