Dnes dvě softwarové společnosti dohodly na spolupráci v oblasti internetové reklamy.
Otevřeně přiznávají, že partnerství na poli on-line reklamy má oslabit především vyhledávač Google. Doposud se podobné reakce pohybovaly na úrovni spekulací. Google je nyní v čele internetových vyhledávačů, podle odhadů ovládá asi dvě třetiny trhu. Yahoo je sice dvojkou na trhu, o těsné pozici se však mluvit nedá, ovládá „pouhých“ osm procent trhu. O pět procent méně je pak v rukou společnosti Microsoft a služby Live Search.
Před rokem ze samotného převzetí Yahoo ze strany Microsoftu sešlo, Microsoft nabídnul 47,5 miliardy amerických dolarů. Společnosti se celková suma zdála příliš nízká ke konečnému rozhodnutí. Je s podivem, že Microsoft zatím není schopen zužitkovat svého silného postavení v segmentu výroby softwaru. Výkonný šéf společnosti Steven Ballmer učinil prohlášení už minulý měsíc, řekl, že jeho gigant už nemá dále zájem o koupi Yahoo, chce se zabývat jinou formou spolupráce.