Začnou časem hlavní večerní zprávy už v poledne?

tn „Naše hlavní večerní zpravodajská relace začíná v pravé poledne!“ – takovéto P.R. informace bychom se mohli v budoucnu dočkat, pokračoval-li by trend, který dlouhodobě přiživují tuzemské stanice. Své hlavní zprávy se snaží nabídnout svým divákům tak, aby jim co nejméně konkurovaly stejné typy pořadů na konkurenčních kanálech. Proto kdysi Česká televize opustila svůj dlouholetý pevný čas v 19.30 a své konzervativnější Události posunula nejprve na čas o čtvrt a potom až o půl hodiny dřívější, aby nepřišla o diváky, kteří již patnáct let o půl osmé dávají přednost infotainmentu Televizních novin na Nově.

Nastalé situaci se přizpůsobila i Prima, která se postupně snažila předsunout svoji relaci před tu veřejnoprávní, se kterou se dlouhodobě utkává v boji o druhou příčku nejsledovanějších zpráv. Proto tuzemská komerční dvojka začíná pět minut před sedmou, když spoléhá na to, že mnozí diváci jim od rozesledovaného pořadu po pěti minutách nedezertují na zprávy z Kavčích hor.

baborkresbaS nástupem podzimního schématu se do soutěže o to, kdo nejdříve nabídne svým divákům hlavní večerní zpravodajskou relaci, zapojí i dvě mladé digitální televize. Plnoformátový Barrandov začne od 31.srpna své Hlavní zprávy servírovat již v 18.50 a o sto osmdesát stupňů tak pootočí svůj původní koncept, s nímž se v polovině ledna vrhl do tuzemských mediálních vod. Tehdy naopak ukončoval sérii zpravodajských relací na českých obrazovkách svým přehledem, který začínal v osm hodin večer. Nakonec však barrandovské přeskočí ještě jeden tuzemský televizní hráč. Zpravodajská Z1 od září najíždí na zcela nový koncept, kdy se bude zejména věnovat ekonomice a byznysu. Všeobecné zpravodajství dostane oproti současnému stavu výrazně menší prostor, večerní relace bude mít vyhrazen slot 18.30 – 18.50. V průběhu dne se pak pětiminutový Přehled zpráv dostane ke slovu jen třikrát. Z1 tak vyklízí prostor v souboji s ČT24 o většinového diváka, majícího zájem o zpravodajství a vsadila svoji budoucnost na jedinou kartu – zaujmout úzkou cílovou skupinu lidí z byznysu, které zajímají ekonomické informace. Držme palce, aby toto zaměření dokázalo udržet malou stanici na neklidné hladině tuzemského mediálního rybníčku. Pro zachování jeho rozmanitosti by to byla dobrá zpráva.

Autor článku:

Komentáře (1)

  1. Eikasia

    Trend posunu hlavních zpravodajských relací směrem k začátku Prime Timu je dost patrný, nicméně si myslím, že televize naleznou hranici, pod kterou se jim již nevyplatí jít = s dřívějším časem klesá rating a to u formátu, který často startuje sledovanost večerního bloku po 20h.

    Obecně nemůžou televize konkurovat čerstvostí svých zpráv „rychlejším“ médiím (ano, myslím internet), protože je to neefektivní z pohledu nákladů a konečné sledovanosti (= inzerce). Roli čerstvého zpravodajského média může zastat asi jen ryze zpravodajská TV.

    Díky a pěkný den.
    (www.eikasia.cz)

Napsat komentář

Pro přidání komentáře musíte .