Ranní rozhlasová show televize JOJ a Fun rádia není pro konkurenci hrozbou

rannishowjojvelkaSlovenská televize Joj spustila s tamním Fun rádiem společnou ranní show. Tedy alespoň tak to bylo interpretováno. Poutala na ní různými zajímavými osobnostmi včetně zpěváka Richarda Müllera, nebo  hvězdou slovenských soutěží SuperStar Zdenkou Prednovou. Pondělí 17. srpen měl být velikým dnem, kterému Jojka dodala tajemného ducha. Startovala ranní show… výsledkem je produkt, který nemůže mít dlouhé trvání.

Další marketingový úlet?

Televize Joj je pověstná svými marketingovými úlety, kterými dráždí konkurenci. Je schopna investovat tisíce eur do propagace produktů, které se nikdy neuskuteční. Příkladem je kampaň na pěveckou show Puhdys je Puhdys, která parodovala soutěž konkurenční Markízy Elán je Elán. Jojka přišla i s dalšími parodickými kampaněmi – například na seznamovací reality show. Faktem je, že ani jeden z těchto produktů se nikdy neuskutečnil.

Nedávno Jojka odstartovala teasingovou kampaň na svou novou Ranní show. Osobnosti jako Richard Müller nebo Zdenka Predná se v ní těšili na 17. srpen. Až později vyšlo najevo, že jde o kampaň na již zmíněnou show, kde hraje první housle populární (ale nikoliv nejposlouchanější) rozhlasová stanice Fun rádio. Peprný byl i fakt, že ústřední postavou celé show je moderátorka Adela Banášová, která má na Nově i Markíze uvádět první řadu soutěže Česko Slovenská SuperStar.

rannishowjoj

Adela Banášová jako hvězda dvou televizí a jednoho rádia

Jenže Banášová nešla do Jojky přímo. I nadále zůstala pouze ve Fun rádiu. Televize situaci vyřešila tím, že žádnou novou show prakticky neprodukuje. Jen vysílá záběry z dění ve studiu Fun rádia, do kterého se připojí v sedm ráno a odpojí přesně o dvě hodiny později. A samotná show nemá s televizním vysíláním nic společného. Moderátoři si diváky vůbec nevšímají a věnují se jen své práci. Samotná show je tak spíš pohledem do zákulisí tvorby prostřednictvím několika kamer.

Televizní diváci ale vidí i něco víc. To, co v rádiu není slyšet. Když se z vysílání ozve písnička, televize divákům umožní poslouchat rozhovory a laškování moderátorů ve studiu. Pokud zrovna běží v rádiu reklama, televize přepíná na vlastní upoutávku nebo krátkou zpravodajskou reportáž. To samé platí o servisních vstupech, které televizní diváci neslyší. Jde tak vlastně o jakousi obdobu reality show jen s tím, že diváci mají možnost se něco i dozvědět a Jojka ušetří významnou část nákladů na ranní vysílání.

Přežije televizní show rok 2009?

Na druhé straně je otázkou, jak dlouho může podobný projekt vydržet. Televize Joj dokázala okamžitě vzbudit výrazná očekávání diváků i odborné veřejnosti a to až do doby, než vyšlo najevo, o jaký projekt se jedná. První výsledky z peoplemetrů jsou ale pod průměrem stanice, a konkurenční Markíza si nemusí dělat těžkou hlavu. Stejně tak i Slovenská televize, která vrhla všechny síly do svého Ranního magazínu, zřejmě nebude na straně poražených.

Nebylo by tedy vůbec žádným překvapením, kdyby Joj svůj nový projekt stáhla tak rychle, jak ho zařadila. Po skončení letního období se bude zvyšovat tlak na sledovanost všech televizí, které si nemohou dovolit snižovat své celodenní průměry za žádnou cenu. Pokud se tedy známým hlasům z Fun rádia nepodaří přilákat k obrazovkám výrazně víc diváků než v prvních několika dnech, je možné že se televizní obdoba rozhlasové show nedožije letošní zimy.

Autor článku:

Napsat komentář

Pro přidání komentáře musíte .