Komerční rádia odmítají reklamu v Českém rozhlasu, kritizují tendr. ČRo reaguje.
Včera se v Lidových novinách objevila zpráva o veřejné soutěži Českého rozhlasu. Ten hledá firmu prodávající reklamní čas pro příští čtyři roky. V současné době stále platí smlouva se společností Media Master (dříve ARBOmedia). Uzávěrka tendru byla stanovena na 5.října. Konkurenční mediální zastupitelství si nyní stěžují. Nelíbí se jim údajné znevýhodnění ve prospěch současného prodejce. Podmínky podle nich neodráží realitu rozhlasového trhu. ČRo chce, aby mu prodejce zajistil určitou výši výnosů.
„V současné situaci, kdy je i trh rozhlasové reklamy výrazně zasažen ekonomickou krizí, není možné poskytovat požadované garance výše netto obratu a její dlouhodobé záruky, aniž by taková spolupráce nebyla pro mediazastupitelství ztrátová,“ prohlásily společnosti Media Marketing Services (MMS) a Regie Radio Music (RRM). Proto se tendru nechtějí zúčastnit. MMS ovládá 39,1% trhu a RRM pak 32,7%. Media Master prodává reklamní čas veřejnoprávnímu rozhlasu a TV Barrandov či Z1, na trhu zaujímá 22,1% trhu. Jako největší překážku vidí sponzoring, na něm loni rozhlas vydělal 84 milionů, klasická reklama pak vynesla 58 milionů.
Český rozhlas dnes přišel s reakcí na „Společné prohlášení Regie Radio Music (RRM), Media Marketing Services (MMS) a Asociace provozovatelů soukromého vysílání (APSV) k vypsanému výběrovému řízení na Prodej reklamního prostoru Českého rozhlasu„. Prohlášení bere ČRo na vědomí a považuje jej za „akt vyjadřující názor zájemce o tuto zakázku„. Současně dodává, že tato zakázka byla prý vypsána volněji než tomu bylo u podobné soutěže před 4 lety, současný tendr podle ČRo umožňuje „otevřenou soutěž všech potenciálních dodavatelů na trhu„.