Agentura Comunica zvítězila v soutěži o jednotnou propagaci všech krajů České republiky. Tu vypsala Asociace krajů. Informovala o tom Česká televize.
Favoritem tendru přitom byla agentura Médea. Tu však Asociace krajů vyřadila z důvodů nízké provize. Proti výsledkům chce Médea podat námitku. Výsledky soutěže tak bude muset Asociace krajů ještě přezkoumat. „Mě to, že nás vyřadili proto, že jsme příliš levní, velmi překvapuje prostě proto, že kraje v tuto chvíli nemají příliš peněz na vyhazování,“ uvedl Jaroslav Soukup z agentury Médea group.
Myšlenka jednoho, společného autora propagace krajů se nelíbí bývalým hejtmanům z ODS. „Jsem přesvědčený, že kraje by výběrové řízení měli komplet zrušit a peníze investovat úplně někam jinam,“ prohlásil bývalý hejtman Středočeského kraje Petr Bendl (ODS).
Radko Martínek (ČSSD) však nesouhlasí. „Chceme si vytvořit prostor, abychom dokázali na mediálním trhu vystupovat efektivněji,“ řekl hejtman Pardubického kraje
Jednou ze stávajících zakázek agentury Comunica je projekt datových schránek.
Objem financí, které jsou kraje ochotny za propagaci utratit, se pohybuje na hranici 180 milionů korun za tři roky.