Když se před deseti měsíci vrhla do souboje o přízeň českých diváků třetí komerční plnoformátová stanice, deklaroval její management cíl dosáhnout na konci letošního roku tříprocentní podíl na trhu. Poměrně brzy a pro mnohé i překvapivě výsledky z peoplemetrů začaly ukazovat hodnoty, které se vysněné metě velmi těsně blížily. I když pár desetinek stále ještě chybí, dá se předpokládat, že smutek na TV Barrandov na Silvestra nezavládne a že i na nějakou sklenku šampaňského dojde.
Údaje z měření sledovanosti potvrdily starou pravdu o tom, že u tuzemských diváků jsou nejpopulárnější pořady domácího původu. Trefou do černého bylo zakoupení práv na obsáhlý balík českých filmů. Ty nejpopulárnější a nejvíce sledované má dlouhodobě v rukou konkurenční TV Nova, ale i tak se barrandovským podařilo na obrazovky přinést většinou polozapomenuté snímky, na které jsou diváci zvědaví a které rádi znovuobjeví. Odměnou jsou skvělá čísla, které tradičně generují české filmové pátky, kdy TV Barrandov servíruje hned dva české snímky oddělené také úspěšnou talk show Zuzany Bubílkové Politická střelnice. Ta se s Milošem Knorem zanedlouho objeví v hlavním sobotním čase s novým pořadem.
V balíku zakoupených filmů se najde i řada těch, které ve své době patřily k velkým hitům. Světáci, Lásky jedné plavovlásky, Svatba jako řemen, Utrpení mladého Boháčka či Ďábelské líbánky dokáží pobavit i čtyři desítky let po svém vzniku. TV Barrandov vsází na české filmy i během svátečních dní, kdy neplatí běžné programové schéma. Během červencových svátků, 28.září či o měsíc později dokázal přinést během dne až čtyři tuzemské snímky. Pro následující sváteční den – 17.listopad – jich připravil celkem pět ( dopoledne a odpoledne: Freonový duch, Káťa a Krokodýl, Sonáta pro Zrzku, Kdyby tisíc klarinetů). Do večerního hlavního vysílacího času se mu podařilo získat Obecnou školu, která má potenciál dostat se mezi vůbec nejsledovanější pořady v necelé roční historii mladé digitální stanice.
Podobné ambice si může stanovit i na pátky nasazená trilogie o vinařském družstvu Mladé víno, Bouřlivé víno a Zralé víno s Vladimírem Menšíkem. Tato trojice filmů je ideologicky silně zabarvená, ale hvězdné herecké obsazení v režii Václava Vorlíčka dostatečné publikum jistě přitáhne stejně jako je tomu v případě dalšího trháku stanice Třiceti případů majora Zemana. Neohrožený Honza dokáže oslovit osm procent obecenstva před obrazovkami. Srovnatelný úspěch zaznamenaly i archivní seriály Hříšní lidé města pražského a Panoptikum města pražského, které byly nasazeny na víkendová odpoledne. Škoda, že Petr Sládeček jako programový ředitel nenašel odvahu nasadit je do prime time. Parta z Bartolomějské má na to vyčarovat večer podíl výrazně vyšší než je současný průměr stanice.
Lidé už jsou znechuceni multikulturními filmy,americkými béčkovými bláboly a českými stupiditami které se tu až na pár vyjímek v posledních letech točí,a kterými jsme krmeni.Proto se rádi podívají na starší české filmy s oblíbenými herci.I když byly točeny za komunismu,a mnohdy jsou ideologicky zabarveny,pořád jsou ty filmy mnohem lepší než mnoho současných těžko srozumitelných rádobyfilmů.
I já se na české filmové pátky pravidelně dívám,a rád si připomenu „polozapomenuté snímky“-jak píše autor